Jump to content

olaflangeland

Gjest
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    vestfold

olaflangeland's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Det tok litt tid da hverdagen krever sitt. Men ha prøvd å kinne med pluggene ute. Og regner med at den dusjen som stod opp av motoren er ett dårlig tegn.... Bare for å verifisere så dyppet jeg litt dopapir nedi og prøvde å tenne på. Det er masse vann med bittelitt bensin i. Full vannlekkasje. Når jeg tok ut pluggene for å skulle teste å kinne så var det vann i den midteste sylinderen. Så det kommer vann i minst ti av tre sylindre. Lekker fremdeles vann fra kjøleveske tanken når den står i ro. Tappet oljen og fant alt vannet der. 😐 Så da er jo spørsmålet: Er det vits i å prøve å redde den? Vet ikke om det er pakning eller blokken. Har lest at disse blokkene ryker i blant. Og hvor mye spesialverktøy trengs for å kunne kløyve motor ned til toppakning? Antar at reg-reim må av. Og har hørt at den ligger i olje bad. Har byttet motor på en volvo 850 og reg reim på en v70 før. Så kan skru noe. Men har ikke lyst å begynne på det hvis den stort sett er død uansett. Noen ideer eller tips?
  2. Hei Har en Focus Ecoboost 1.0 som plutselig brukte MYE kjøleveske. Fylte opp, så kjørte bilen det tomt med en gang. Motor ble noe varm, men ikke slik at termostaten sto i rødt. Mistenkte vannpumpe da det dryppet derfra og den følte litt uggen når jeg tok den ut og roterte akslingen. (Følger Haynes manualen når jeg jobber for å prøve å unngå å ødelegge noe mer. 🙂 ) Har satt på ny vannpumpe og fylt opp kjølesystemet. Men bilen starter ikke, den bare kjinner uten å tenne. Status nå: Har sjekket batteri. (Bare for å få det ut av verden) Tok ut pluggene. To plugger var våte av bensin. En plugg hadde ca en cm med oljebad på oversiden av pluggen. Mistenker toppdekselpakning. Men har googlet litt og som jeg forstår det kan det fort være sprekk i toppen? Rengjorde pluggene og satt de inn igjen. Så at kjøleveske tanken var tom igjen. Og det lukter bensin av den når jeg skrur opp lokket?? Prøvde å starte for å se om det var oljesølet som hindret gnist. Det var ingen forskjell. Har noen som har noen ideer? Er det noe måte å teste på så jeg kan vite om det er toppdekselpakning, toppakning, sprekt blokk..... Prøver å unngå at jeg bare bytter ting på måfå og håper på flaks. mvh Olaf Langeland
  3. Da har jeg fått låne et diagnose verktøy og klarert feilen. Og nå virker lyset igjen. Tusen takk. Jeg hadde aldri tenkt på det selv. Mvh Olaf Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  4. Ser at det er en måte som nevnes på nett. Både når bilen står av og med switchen i on. Må jeg ha kode til radioen etterpå? Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  5. Nei. Jeg har ikke noe å lese koder med. Prøver å lete etter alternativ måte... Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  6. Tusen takk for raskt svar. Det høres jo fornuftig ut. Kan jeg slette feilkodene selv? Prøver å Google samtidig... [emoji4] Olaf Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
  7. Hei. Jeg har et problem og håper at noen kan hjelpe. Har en Focus 1.0 ecoboost 2013 hvor hovedlyset ikke virker på førersiden. Det er ikke pæren som er gåen. [emoji4] Og sikringen til lys som er i sikringsboksen på passasjer siden er i orden. Jeg måler ca 8,5v på kontakten til lyspæren når den ikke er i. Også er det ikke noe spenning når jeg monterer pæren. Kan det være dårlig kontakt et sted? Er det noe relé som slår av og på lysene? Noen ide om hvor jeg skal lete? Feilen hindrer meg fra å få eu godkjenning. [emoji52] Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
×
×
  • Create New...