Jump to content

rekorden

Gjest
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

About rekorden

  • Birthday 10/24/1978

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bergen
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Kalandseidet

rekorden's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. rekorden

    Escort`n Fjusker.

    Om eksosventilene er hvite på sylinder 2, så er det mye som tyder på at dysen der er tett. For lite bensin inn, gir mager blanding, noe som fører til overheting/hvit tennplugg. Tipper at eksosventilene også vil bli hvite over tid da... Ble litt usikker nå, forveksler jeg kanskje at pluggen blir hvit med at eksosventilene også kan bli hvite? (tenke)
  2. Hvor ligger denne føleren da? Synes temperaturen virker litt ustabil ifølge måleren nemlig.
  3. Skal da gå fint å lodde dersom det er noen loddinger som er eiret eller svidd bort. Her er et bilde av en lodding jeg måtte fikse i sikringsboksen i Escorten til samboeren. Det meste av tinnet var svidd bort, slik at det ikke lenger var kontakt. Dette førte da til at viften til varmeapparatet ikke fungerte. Bilen er vel 10 år iår, og jeg regner med at loddingen holder ihvertfall de ti neste:)
  4. Ifølge AutoData, betyr de fire blinkene, at det er noe galt med noen "Pyrotekninske beltestrammere". Tipper det er en dårlig kontakt eller noe slikt på ett av setene slik som Ninjacrap skriver. Angående viften, så har jeg for ikke så lenge siden fikset sikringsboksen i bilen til samboeren. Det er en lodding der som ikke helt takler den høye strømmen som går der. Mener jeg tok ett bilde av den, men vet ikke hvor jeg har gjort av bildene, men hvis jeg finner de igjen, så kan jeg legge ett ut her. Og den hostingen du sliter med, det samme er det på denne kjerra til samboeren også. Merker det spesiellt om en ligger på noe høyt gir og med lavt turtall, og en gir gass. Da får bilen noen rykninger, uten at jeg vet hvorfor den gjør det.
  5. Går disse på samme sikringene da? På Escort så er det egne sikringer for alle disse... Men at viften til friskluftsanlegget ikke går, det kan meget godt være sikringsboksen som er problemet til. Har nettopp fikset denne i bilen til samboeren, da viften ikke gikk. Der var det en lodding som var 'svidd av' som måtte fikses. Da de andre feilene som det skrives om, også trekker en hel del strøm når de brukes, så er det jo mulig at dette har skjedd på de kursene også. Eventuellt, så kan det være at en liten fuktlekkasje gjør at det har komt fukt inn i denne boksen, noe som kan ha ført til eiring og dermed dårlig kontakt. Mulig det også bare er noen releer som har sagt takk for seg.
  6. Egentlig er jeg opelmann da, men siden madammen har en Ford, så titter jeg innom her av og til. Opel har problemer med tomgangsregulatorene. Vet du om det er en slik sak på din motor? På Oplene, så blir det slik at på tomgang, varierer turtallet en hel den, dauer også av og til. Dette er pga at det samler seg endel dritt i disse regulatorene, og dermed fungerer de dårligere. Kan hjelpe å rense de, men hjelper som regel ikke mer enn ett par måneder dessverre. Men, det er godt mulig at Fordmotorene ikke har denne, jeg har ikke sjekket manualen til Escorten til madammen, så jeg er ikke helt sikker. Sikkert noen andre som vet dette bedre:)
  7. Har en 93-modell Orion 1.8 stående. Ifølge Mekonomen, så har motoren motorkode RDA, om det sier deg noe. Starter og går fint. Usikker på når reg-reim er byttet, men kan trolig finne ut av det.
  8. Sendte deg PM, men har ikke fått noe svar... Tok du vare på sidespeilene til den?
  9. Er en 95-modell ifølge denne tråden: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=27369
  10. Farge på bilen, og hvor i landet? Har du sidespeilene til den, og kan du finne ut hvilket nummer sikringsboksen har?
  11. Er det ikke AL-KO som brukes på tilhengere da? Trodde ikke de leverte dempere til biler...
  12. Hvis du har mulighet for det, så prøv å mate viften direkte med 12 volt. Da får du sjekket om den står, eller om det er sikringsboksen som feiler. Ville bare nevne det, så du muligens slipper å bytte en vifte som fungerer. Eller, du kan jo sjekke spenningene inn til viften også da... Sikkert det enkleste. Har den 12 volt, så er det viften. Er det null spenning, så vil jeg gjette på sikringsboksen. Men trolig er det viften som har gitt opp...
  13. Hvis den ikke går på trinn tre, har nok viften tatt kveld, eller så kan det være at det er en sikring eller selve sikringsboksen som er defekt. Grunnene til at jeg påstår dette, er: - På max guffe på viften, går det ikke strøm via noen som helst av formotstandene til den. - Sikringsboksen i Escorten til madammen, er defekt. Det er strøm gjennom sikringen, men ingen spenning på ledningen ut av boksen og videre til hastighetsbryteren. Jeg er tenkt å fikse sikringsboksen i bilen hennes, men må bare gidde en dag. Sist jeg drev på med den, regnet det, og bilen skulle brukes dagen etter. I tillegg så virket det som om at det er litt pes å få ut denne boksen. Med sikringsboksen, tenker jeg på hele enheten, altså denne: Å komme inn til viften tror jeg ikke er så fryktelig vrient. Dekselet over den var allerede løst på madammens bil, så hvordan det løsnes er jeg desverre ikke sikker på. Hvis viften er defekt, frykter jeg at en må ta ut hele dashbordet. Vet heldigvis ikke det heller, så det er godt mulig at den kan taes ut via motorrommet.
  14. Hei. Mulig svaret er noe for seint, men prøver likevel. Hvis viften fungerer på 1 og 3, men ikke på 2, så er det ikke sikringsboksen som er gåen. Fremme i motorrommet, over friskluftviften, er det montert inn to motstander som regulerer ned hastigheten til viften. Ifølge koblingsskjemaet, så skal strømmen gå gjennom begge motstandene når bryteren til viften står i stilling 1. Hvorfor den ikke fungerer i stilling 2, kan være at det er eiret på kontakten der ledningene går innpå denne motstanden, eller at kanskje den ene motstanden likevel er brent og at dette ikke er koblet slik jeg skrev over. Er lettest om du har voltmeter og vet hvordan du skal bruke dette. Da kan du f.eks måle om du har spenning inn på de forskjellige kontaktene til disse motstandene, eventuellt ohme disse. Men, mulig sikringsboksen er på vei, så jeg får se om det dukker opp noen svar her fremover.
×
×
  • Create New...