Jump to content

BjørnV

Gjest
  • Posts

    373
  • Joined

  • Last visited

About BjørnV

  • Birthday 08/31/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Østfold
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Østfold

BjørnV's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Hei. Noen som selger en T25 turbo til escort Cosworth «nye motoren»? Ser på finn.no at Turbokongen har, men leser flere steder at kvaliteten på disse varierer.
  2. Joda, har feks mulighet til å sette den provisorisk der dump ventilen skal stå. Der er det bare en plugg nå. Kunne gjenga opp ett hull og satt den der , men det ser ikke så proft ut ;-) Hvis den kun måler luft tempen og hensikten med den er å kutte ved for høy temp kan den godt ligge der den gjør . Temperatur blir nok aldri ett problem med den store Intercooleren der .
  3. Da fant jeg omsider ut hva det var. Og det var jo såklart den lufttemp måleren som satt i gammel intercooler sin feil. Har koplet den på ledningen sin, men den ligger bare å «føler» hva tempen er på i motor rommet . Er det noen fare forbundet med at den ikke sitter i Intercooleren kontra løs i motorrommet? Burde jeg gå for NGK BCR8ES sine plugger? Synes bilen «drukner» litt på tomgang i bensin. Burde jeg justere den til 0.6?
  4. Har champion C59CX plugger. Begynner nok å bli noen år gamle , men bilen er lite i bruk. Åpning på 0.8. Prøver med 0.3 som RS1000 sier nå.
  5. Fikk tips om å sjekke det av en kamerat også. Da blir det å kjøpe ett bladmål på Biltema imorra og sjekke/justere åpning
  6. Etter bytte av Intercooler og slanger var det igjen tid for å hente skilter og ta en tur igjen. Visste jo at bilen kutter ved pådrag, men har nå blitt enda værre. Siden sist har jeg byttet til Pro Alloy sin RS500 intercooler for Escort, byttet vannslanger og byttet bensinpumpe til walbro (graham goode). Ved bytte av Original IC så satt det jo en luft temp sensor der som jeg ikle har montert igjen nå pga den nye ikke hadde utgang for det. Bilen går helt Ok frem til den begynner å lade. Klarer til nød å få den til å ikke kutte hvis jeg gir forsiktig pådrag hele veien. Er det luft temp sensoren som har kødda det skikkelig til nå?
  7. Hør om Falck/Viking kan hjelpe , ett verksted. Om du vil fikse det selv så kjøp en hevert fra Biltema, tøm tanken og fyll tanken full med riktig drivstoff https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/oljeverktoy/pumper/hevertpumpe-2000018677
  8. Idag kom alle slangene til motor rommet fra PRO også. Blir snacks å få det på. Sjekket også ut litt på Graham Goode i England har jo drøssevis av deler til bilen, så bestilte ny og bedre bensinpumpe og termostat derfra idag. I og med at bilen kutter vil jeg starte med å teste ny bensinpumpe og bedre jording fra batteri-karosseri-blokka for å se om det hjelper også
  9. Vet du ca pris på hva Haltech Elite , samt mapping av det vil koste RS1000? Kan ikke si at jeg har blitt så veldig mye klokere på hva jeg bør gå for enda. Jeg har jo ikke peiling på detta her, så er avhengig at jeg får hjelp av folk som kan akkurat denne bilen og motortypen skikkelig.
  10. Ja stemmer. Sitter en Chip i som vi ikke vet hva er på. Mer om alt det i denne tråden : http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80598-escort-cosworth-kutter-ved-pådrag/page-2
  11. Jeg MÅ ikke ha datasprut i bilen, men har blitt anbefalt av flere. Bilen er helt original bortsett fra større eksos, IC og T34 turbo . Hadde jeg fått riktig chip til oppsettet slik at bilen går riktig hadde det holdt Hvem i Norge kan lage ny chip?
  12. Jeg har ikke peiling på det ene eller det andre, så tar imot tips som dette med åpne armer Har du forslag til hvem sprut som passer best til Escort Cosworth ? Har den «nye» motoren med T34 turbo. Grunnet til at jeg ønsker ny motorstyring er at det sitter en ukjent chip i bilen, samt at den kutter ved pådrag innimellom.En mapping av bilen hadde gjort seg Vet du forresten om det er noen i Norge som selger Haltech og kan mappe den?
  13. Så du mener at det kan bli en del utfordringer og problemer med ett MaxxEcu sprut?
×
×
  • Create New...