Jump to content

Emtec

Gjest
  • Posts

    128
  • Joined

  • Last visited

About Emtec

  • Birthday 04/06/1982

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordland, Vefsn
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    rune_pettersen2@hotmail.com
  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Mosjøen
  • Interesser
    Motor

Emtec's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Angående høyt bensin forbruk og røyk på tomgang : BOA`n har vel 2 stk lambda originalt ( 1 på hver downpipe ) om jeg ikke husker feil. Så enten defekt lambda eller som Maarius sier, feil på ECT sensor. Hvordan går den under pådrag ? Vedrørende servo så skal vel tannstangen åpne når du begynner å svinge og pumpen bygger trykkk. Har du ikke servo i hele tatt ville jeg skiftet tannstangen. Med ventil i "rett frem posisjon" vil pumpen kun sirkulere olje uten p bygge trykk. ABS`lampen slukker vel ikke før du når 5 eller 10 km\t ( eller noe sånt ), har vært borti manglende styring til ECU, men dette blir mest synsing. Har sendt deg koblingskjema via FB.
  2. Har ikke endret noe på timingen,Standard BOA kammer. Har sjekket registret flere ganger da jeg var usikker om det var riktig ifjor, men det stemmer i allefall iforhold til merkingene på kamskivene. Samt alt er nytt der. Registret er noe av det jeg er mest sikker på er riktig i dette tilfellet Han som kjørte mappingen på motornord sa det var nok luft og bensin så han trodde ikke det var der problemet lå. Han sa som sagt eksos delen på turboene var for små. Har bestilt måleur idag for å få målt baktrykket, vil gjerne se forskjellen på disse turboene jeg har, og di jeg får. Samt se om det er store forskjeller på høyre og venstre side iforhold til manifold bygget. Skulle kjørt 3" downpipe men den Taunus`n er ikke enig med tanke på plassmangel, skal prøve å kjøre 2 1/2 " men det må være godt planlagt Eller er jeg takknemlig for alt av tips Den der 24V`n skal over 450 WHP om det så er det siste jeg gjør her i livet Som sagt fikk vi bank på 1.1 Bar og det mente Motornord var grunnet turboene. Alt av koblinger på spruten er enten loddet og di plassene jeg har lagt måtte brukt kontakter er av vanntett og god kvalitet. Tenningen er EDIS 6 men med Magnecor racespark ledninger. Hydrauliske løftere ja, kan faktisk høres ut som en "tikker"
  3. HK effekten virker jo som den er forholdsvis jamn fra ca 4400 rpm og max hk på rundt 5000 rpm. Men kurven følger jo ganske bra likevel. Som du ser på filmen jeg linket til kjørte vi 1.1 bar og da dro vi 341 HK og turtallet var ca 5200, men da kom tennings banken. Nå var det satt max turtall til 6200 av en merkelig grunn, men synes momentet synker drastisk. Tror du ikke dette har sammenheng med for små eksoshus på turboer?
  4. Var nok det Ikke sikker hvilken endringer di kommer med enda, men noe blir det Her er iallefall dyno på 1 bar
  5. Da fikk jeg tilbakemelding fra Norsk Turboservice. Det jeg har fått levert var originale Volvo 740 turboer uten noen form for modifikasjoner. Di la seg langflate og ba meg returnere turboene så skulle di fixe dem i.h.t specet som jeg har bestilt og betalt for. Skulle også se på eventuell kompensasjon for kjøring 120 mil og at jeg må en ny runde på mapping. Så hell i uhell tross alt.
  6. Næi dæv** http://kmcams.com/product_info.php?cPath=22&products_id=788 Takk for tips
  7. Er veldi lav på slutten ja. men den du ser på 220 gir bank. Den dyno kjørringa du så film på er tenningsbank runden, men han senka bare laddetrykke for å fjerne dette da tenningen var ok, under dette. Så det du mener er at med større eksoshus på turboer og eventuelt bygge om downpipes til større dim så nært turbo som mulig så burde det bli bra ? Glemte å nevne jeg kjører med intern wastegate. Innsuget er variabelt greier ja men toppboss performance i england har jo tatt bra effekt på originalt innsug, sådet burde holdt høyere uansett http://www.topbossperformance.co.uk/#/24v-v6-cosworth/4547928975 Har forresten sendt dem en mail, men usikker på om man får noe svar Det med E85 har du nok helt rett i,det samme mente Roger på Motornord. Motoren var jo sterk mente han. Kam messig tror jeg utvalget er dårlig, har sett etter kammer men det er ikke mange å finne til denne motoren desverre :/
  8. Kjorer med originale BOA kammer.
  9. Ingen problem Har veldig lyst til å finne ut hvor di resterende 100 - 150 HK har tatt veien Jeg kjører med originalt innsug men 2 store luftfilter og forholdsvis stor intercooler. Men burde uansett være mulig å hentet mere hk ut av originale innsuget. Og selv om jeg ikke har gjort noe porting burde jo 24V`n klare å supe luft i massevis. Har kontrollert registret 2 ganger og det er riktig. Tenningen er riktig. ( EDIS 6 ) Dysene skal holde. (Siemens 650 CC) Tenningstabell : http://s901.photobucket.com/user/Emtec82/media/Tenning_zps46e795fc.jpg.html
  10. Her er hele veien på dyno : Klikk på bilde for å få frem video Dersom baktrykket hadde vært for stort ville ikke turboene blitt veldig fort rødglødende da ? Vil ikke eventuelt probleme bli borte dersom jeg da f,eks går over til en stk GT3582R med 1,06 ? 2 " downpipe ante meg var i minste laget men fikk enormt plassmangel Ingen fare, tar det som lærdom
  11. Helt enig RS1000. Etter hva jeg hadde forespeilet tenkte jeg at motoren kom en plass mellom 400 - 450 hjulhester. Men den gang ei. Har vært i dialog med norsk turboservice og di holder på å sjekker ut saken. Det jeg i allefall vet med sikkerhet er følgende : Turbohusene er fra Volvo 740 og har blitt bearbeidet til følgende spec : Turbinhuset 0.48AR Turbinhjul 58,9mm inducer 48,7mm exducer 11 blad på turbinhjul Kompressorhjul 42,5mm inducer 60.1mm exducer 6 store og 6 små blader på hjulet. Grunnjustert 0,9 ladetrykk pr. turbo. Var oppe i 341 hk på hjulene og ca 1.1 bars laddetrykk men da kom tenningsbanken. Følgende spec på motor : Cosworth BOA 24V Accralite turbostempel med komp 8,5:1 balansert veiv og råder lettet svinghjul 650 cc siemens injectorer 2" eksos fra turboer som går over til 3" eksos fra girkasse og bak
  12. Jeg tror jeg har liggende en original sperre bakende til granada, gått under 100 000, tok den fra en 84 som var ihjel rusta men var kun gått på ei øy her oppi nord siden den var ny..husker ikke utvekslingen i farta men platen skal fortsatt sitte der...så kommer snart tilbake, må bare få ryddet meg vei først
  13. Volvo eller scania lastebil verksted har sånner dimensjoner... Wist ligger på sandmoflata veit jeg.
  14. har påbegynt ombyging av trommel bremser ;)

  15. Emtec

    Diff til Taunus -73

    Så bare på nettsiden til quaife det stod : All QUAIFE differentials come with a Life Time Warranty excluding specialised vehicles
×
×
  • Create New...