Jump to content

SierraStian

Gjest
  • Posts

    198
  • Joined

  • Last visited

About SierraStian

  • Birthday 04/05/1991

Medlemsinfo

  • Bosted
    Kolnes
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Haugesund

Recent Profile Visitors

2486 profile views

SierraStian's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Oi ser nå på bildet at dekket er godt brukt ja! men da så
  2. Hei! Har du reservehjul enda? Ser dekket ubrukt ut? Dim 165R13? Mvh Stian
  3. SierraStian

    Redd denna!

    Huff ikke bra :-( Hehe stilig at den kan ha gått mindre plutselig ja Var jo ikke lenge siden du solgte den? Synd altså. Det er jo mer cosworth enn is'er for tiden.. En kompis solgte en celica for 10k nettopp og en uke etterpå ble den lagt ut for 20k og i beskrivelsen stod det alt som forrige eier hadde gjort med den frekke folk!!
  4. Ny lite brukt viftemotor montert å den blåser som en drøm på alle trinn :-) hærlig!
  5. Jepp tror også det er viftemotor, for den har laget en ulyd i det siste så lagrene et nok også ferdige. Skrudde det opp i kveld så venter bare på nye motor nå enkle saker ja! Hadde jeg visst det var så enkelt skulle jeg skiftet den for mange år siden!
  6. Jupp, får ny viftemotor snart. Håper det fungerer igjenn da^^ og at den går på alle trinn!
  7. Har prøvd litt forskjellig men uten hell. Var innom Ford å fikk tegninger over systemet. Men hvis det skulle vise seg å være motoren som er gått (har faktisk lagt litt ulelyd noen ganger), hvordan er det å skiftet denne? Må halve desjbordet ut? Eller tas denne ut under panseret? Ser jo sånn ut Mvh Stian!
  8. Okida tenkte mer på de punktene inni bryter som er blitt nedslitt. Men ja prøver det :-)
  9. Hmm ja børster inni bryter mener du? Kan godt være. Skal prøve å gi den noen kakk
  10. Hei å hopp! Min staute sierra jeg har hatt i mange mange år har i det siste tullet litt med varmeapparatet. Vifta starter bare av og til. må også nevne at stilling 1(bryter) ikke har fungert på leeenge, men har klart meg fint med 2 og 3. Så de siste dager har den ikke fungert i det hele tatt, men den har pleid å blåse litt, for så å stoppe igjen. Har en bryter liggende, så tenkte å prøve den. Men det virker jo som at det har noe med strøm til vifta å gjøre. Noen som har hatt lignende problem som vil dele litt ideer og tips, mottas det med stor takk :-) er en 87 2,0CL. Mvh Stian!
  11. Jepp, da var det gjort mye enklere enn jeg trodde d skulle være
  12. Ah oki :-) takk for svar! Men jeg trenger ikke tenke på bremserørene som går til bremsesylinderene? De kan bare stå i? Har jo løsnet alle klips mn.
  13. Har ett par spørsmål jeg gjerne vil få svar på Jeg har demontert bremsene, og sitter da med disse fire boltene som sitter som bare det ^^ ødela en skralle på 1. forsøk hehe så jeg må skaffe meg ny. så hvordan går jeg frem når disse er løsnet? Jeg har ikke lufteverktøy mn trenger jeg det? Er det så enkelt at man skrur ut de boltene og drar spindelen ut så kommer akslingen med? Er litt skummelt å holde på med dette når jeg ikke har vert borti akkuratt det Så hvis de som har gjort dette mye kan fortelle meg litt, hadde det vert flott håper på svar Mvh Stian
  14. Hei! drar denne posten opp igjen, da jeg holder på å bytte fjærer på min sierra. sjønte jo fort at det ikke var nok å løsne støtdemperen og sleppe alt ned, men det jeg lurer på er hvordan det er å løsne akslingene? og da vil det vel renne olje ut? Jeg har en 87 mod 2,0 CL. Ønsker svar fra dere som har gjort dette mye Fant ut at den ene fjæra mi er knekt i nederste ring. Gikk på ford å hørte på nye, men de hadde så mange typer å velge mellom at jeg ble anbefalt å kjøpe uorginale, så jeg fikk tak i noen på biltema som var gått ut faktisk. De tar bare inn til stasjonsvogn nå.
  15. Jada Er børstene på regulatoren. Bytte dynamo er jo svindyrt, med mindre du kjenner noen som har Ville byttet regulatoren først. Er bare to skruer Den ligger bak på dynamoen (mot torpedovegg/batteri osv). Du ser da en liten rund dings/regulator som er skrudd fast med to skruer. Det kan hende du må lirke den litt til. Men du merker jo hvis batteri-lampen i instrumentpanelet ikke lyser med tenninga på. Da må du bare løsne regulatoren og lirke litt..
×
×
  • Create New...