Jump to content

Cables

Gjest
  • Posts

    35
  • Joined

  • Last visited

About Cables

  • Birthday 12/23/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bergen
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Bergen, Fana

Recent Profile Visitors

1367 profile views

Cables's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Hei. Er selv på utkikk etter Cosworth fra tid til annen, tror folk er redd for Cosworth uten skilt, som er importert... Tipper du lettere får solgt den med skilt, og eventuelt hvis ikke blir du jo kvitt den til en lavere pris. Selvom det er kjipt. Uansett har du en gratis BUMP nå. Lykke til.
  2. Jo takk, jeg vet om den siden. Men hvis du leser igjen så er det ikke det jeg lurer på. Mer om generelle krav til godkjenning spesifikt på Cosworth, og hvor strenge de er mtp økt antall hester, 3" eksosanlegg osv... Noen som har noen erfaringer?
  3. Hei. Jeg har snoket litt rundt på forumet og det er overraskende lite skrevet om toll, import, og engangsavgift og registrering. Kan jo selvfølgelig hende jeg har sett på helt feil steder. Trenger noen innspill på om dette høres riktig ut: Hvis man skal importere så må bilen vises hos Biltilsynet, etter at man har betalt engangsavgift og MVA. Hvis bilen er trimmet, si 330 oppsett - godkjennes den da med det? Kan man enkelt "skru ned" til orginal "power" og så glir den igjennom? Noen som vet reglene ifm eksos? 3" Mongoose med kat går bra? Vanlig beregning for engangsavgift regnes da utifra orginal HK, slagvolum og årsmodell? Hva er dette med alternativ beregning? Takker for svar.
  4. Altså ingen som kjenner til den bilen fra autodb?
  5. Holder en knapp på det! Okei. Jeg har ligget rundt 150-190HK i andre biler, så et hopp opp til 300HK vil nok gjøre meg fornøyd i noen år.
  6. hehe. Du er jo min tidligere nabo. Takk for tilbakemelding. Planen er vel egentlig en bil med rundt 300hk. Ikke mer. La oss si at begge blir solgt til samme pris - hvilken er det bedre kjøpet? (Mtp. km stand, utstyr osv). Personlig så liker jeg bedre helfargede biler.
  7. Takk for svar. Skjønner. Hva er et bedre kjøp av de 2 der da?
  8. Hei. Er på tampen til å kjøpe meg en Escort Cosworth, men lurer på endel ting... Spørsmålene går egentlig på forskjellen mellom ny og gammel type E. Cosworth. Noen som mener ledningsnettet er bedre på ny ellers er det lite forskjell. Er dette tilfelle? Motor: forskjell på sorte typen motor kontra den røde/blå "gamle"? Forskjellig top? - Er det noe som er bedre mtp senere tuning og evt. vedlikehold? Samme med drivverk og girkasse...? Noen som kjenner noen av disse bilene? http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1368303 og http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30592509
  9. Fin bil. Har hatt ett par av dem. Hadde jeg hatt 25 000 og den hadde kjørt 100K mindre hadde det vært konge! Lykke til.
  10. hehe. Jada - kjenner igjen combaten din og ikke minst profilbildet ditt Måtte jo ha en Twin Turbo en eller annen gang. Begynner å bli skjeldne. Men student = ikke bra når det er snakk om å fikse bil...
  11. Jeg har kun den informasjonen jeg fikk fra forrige eier: Bilen var kjøpt ny hos en "sjef" i Stockholm. Han dro til England på slutten av -90 tallet (han mente 1997) og fikk montert turbo kittet. Eieren solgte så bilen til en av sine "ansatte" som jeg kjøpte den av i vinter/vår... Forrige eier sa at det var ett TT250 kit som stod i, og det ser ut for at det er 2 stk T25 turboer nedi der. Den gamle motoren vet jeg ingenting om, kun selve kittet som står i, og den aktuelle umodifiserte/orginale 2.9'en i nå. Etter det jeg har sett så er det komplett forutenom intercooler, men noen som vet hva man skal se etter kan gjerne komme og ta en titt. Derfor jeg også har skrevet kom med bud, da det er skjeldent og trenger noen som vet hva de holder på med. Jeg beholder gjerne bilen om ingen er interessert. Planen var egentlig å fikse den opp (selvfølgelig) og bruke dette kittet som mal og kanskje skaffe alt av orginale deler. Men jeg innser at dette kommer til å ta for mye tid - og ikke kan skje før om tidligst 2 år, så kan hende at jeg plukker ut kittet istedenfor. Vi får se. Om noen kommer med et greit bud - så går den.
  12. Hei. Ja - det er min bil som er lagt ut for salg. Enig i det der med motorrommet, men det har en forklaring. Jeg har ingen bilder - de jeg tok av motorrommet var bare for å se hvor rørene gikk, noe jeg innser nå at er ganske teit å ta bilde av. Jeg er for tiden i utlandet og bilen står hjemme i Norge. Har selvfølgelig planer om å få ut masse bilder, men det tar tid å organisere herfra; så bare vent, motorbilder kommer. Tenkte bare å ligge inn bilen for salg for å sjekke om noen var interessert og trodde den kom til å ligge en stund før noe skjedde. Men det ser ut for at det er veldig ganske stor interesse. Den har lagt ute i 3-4 timer, har fått en egen post på fmcn som ikke jeg selv har startet - og 6 mail fra forskjellige folk som er interessert. Har lenge vært Ford fan - spesielt twin turbo 2.9. Denne bilen er nok litt for mye prosjekt for meg - men det er som sagt kittet jeg selger og da at man får med ett dårlig karroseri på kjøpet.... Mer kommer.
  13. Gjerne det du - men ikke fortell meg at det er fordi du er interessert... Når man leverer bilen inn på verksted og får dem til å gjøre jobben - koster det penger - for jeg er absolutt ingen mekaniker. Bilen stod uten skilt da jeg kjøpte den - så for å få skilt på den måtte den "EU-Godkjennes". Så for å nevne noe; ble det byttet til nye bremser, nytt eksosanlegg, div pakninger, styrestag, hjulstilling ++. Etter dette byttet jeg forskjermer, lakkerte dem i bilens farge, to full service på den hos Ford, helpolerte den hos et firma. Alt dette er "å fikse" bilen... Så det dreier seg om mer enn 25000. - Men det er klart - bil utgifter er penger man ikke får "igjen". Spesielt ikke om man gjør det hos "fagfolk". En ting til. Bilen er forresten solgt.
×
×
  • Create New...