Jump to content

Dataprob

Gjest
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Eidsvoll
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Bosted
    Eidsvoll

Dataprob's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Poenget var at B230K er en motor med generelt mer feil enn feks B230A. Ingen av motorene er vanskelige å forstå på noen måte, men man kjøper ikke K fordi man har lyst på en for å si det sånn. Så om Sierra hadde lignende greier ville jeg vite om det:). Jo takk. Skal nok finne meg en liten perle skal du se . Ja riktig. Da veit jeg hva jeg skal se etter;). Takk for svar!
  2. Det høres bra ut:). Hvordan ser jeg om bilen har DOCH uten å dra å se på den?.
  3. kimosabi: 240 med B200K er noe "helt" annet. Der er det bare andre porten som er vakumstyrt. B230K i 740 er helstyrt av vakum og er et helvete når noe går galt. Alelys: Den var ikke dum. Går en skikkelig fin sierra her i bygda. Eid av en gammal krok i alle år. Skal jaggu spørre han nestegang jeg møter han på butikken:P. Til dere andre: Klart jeg ikke kjøper vinterbilen til en eller annen 18-åring. Handler alltid av godt voksne folk. Veit lettere hva man får da:). Den 2,3 litern blir litt drøy som bruksbil trur jeg. Den fortjener uansett enn bedre fremtid enn det jeg kan gi den som bruksbil. Men er fortsatt i vurderingsfasen. Er en grunn for at jeg ga opp Ford i en periode:/. Rust... Edit: Truckdriver: Der var det jeg var ute etter ja!. Da har jeg en litt bedre oversikt:). Så en bil av nyere dato med DOHC som har blitt eid av voksne folk er det jeg er ute etter?. Takk til alle for svar!
  4. Haha, Er faktisk den jeg vurderer:P. Ja sant nok at det er rusta som gjelder. Men er det "nyere jo bedre" jeg skal gå utifra er det jo greit:). Hender det er noen biler som har et kull som man må styre skikkelig unna. Som feks Volvo 740 som ble levert med B230K motorer (vakumstyrt gasser). Så er best å høre med folk som har peiling før man handler:)
  5. Vanelige feil osv har jeg sånn passe oversikt over. Det jeg tenkte på var om det var en type jeg burde styre unna?. Ta feks motortyper. Av det jeg har forstått har vi OHC og DOHC motorer. Der DOHC motorene er av nyere dato, men tåler mindre. Stemmer det?. Er sånne ting jeg tenker på.
  6. Morn!. Nå er det jaggu lenge siden jeg har eid Ford. Kjekt å se at forumet fortsatt er oppe og går:). Det har seg slik at etter en ferie fra Ford, sniker lysta seg på igjen. Denne gangen ser jeg litt på Sierra. Men alt jeg kunne om Ford er glemt. Kommer vel snikende hvis jeg handler en igjen men.. Så til poenget. Som det er med alle bilmerker er det motorer og årsmodeller man MÅ styre unna. Så hva slags Sierra bør jeg kjøpe når hovedformålet er bruksbil?. Og når jeg sier bruksbil mener jeg ikke bare tur/retur jobb, men også lekekjøring på vått og snøføre. Prisklassen er vel rundt 10-20.000. Karosseritype bryr jeg meg lite om. Men en god motor på rundt 2 liter er å foretrekke. Noen tips til hva slags motor, girkasse, drivverk osv som er det lureste?. Takk for svar!
  7. Hallo Selger noen RS felger jeg har liggende. Har egentlig ikke så mye info om dem,bortsett fra det som står på dem: "85 BB-BA" Et "RS" merke mangler Følger med helt greie sommerdekk som går et par sesonger til. Felgdim: 5 1/2 x 14 H2E41 Dekkdim: 185-65-14 Bud? Kan kontakte meg på MSN: Thomasa_90@hotmail.com eller sms: 99564883
×
×
  • Create New...