Jump to content

xvz

Gjest
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

About xvz

  • Birthday 02/01/1966

Medlemsinfo

  • Bosted
    7860
  • Medlemskort
    Kun digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://taunusgxl.wordpress.com/
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Nord-Trøndelag

Recent Profile Visitors

2069 profile views
  • and

xvz's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Det er 20" felger. Den er ikke senket.... ennå
  2. Hei! Ser vi har samme bil bortsett fra at min er en 05 mod. Virker navi og CD-skifter?` Vil bare gi deg en liten advarsel: Ta av trekket i bagasje rommet der CD-skifter og CD rom'en til navi sitter og sjekk for fukt og dritt baki der. Jeg kjøpte nettopp min og fikk cd error og navien finner ingen ting. Det viser at ifm montering av hengerfeste har de tatt ut en gummipropp hekt bakerst i innerskjermen, og der har det spruta opp sand og vann. Dette har ført til at både navi og cd-skifter har tatt kvelden. Disse koster hos Ford 13487,- for navi cd-rom og ca 6000.- for cd skifter. Så det kan være greit å ta en titt baki der. Noen som vet om en brukbar navi cd-rom til salgs?
  3. xvz

    Motorfeil lampe

    Tenker å kjøpe en godt brukt mondeo 2004 mod. Det jeg lurer på er... Vill motorfeillampa lyse om man ikke har lading? Strammehjul har gått og derfor ingen lading, derfor lyser selvfølgelig ladelampa, men kommer motorfeillampa samtidig.
  4. Der er du inne på noe Ford RS. Jeg driter egentlig jæ...g langt i momentkurver og dill og dall om efi og turbo! Det er totalt uintesant! JEg skal ha kompressor eller det oppsettet jeg har nå. Har vel 150 hk+/- pr i dag. Det drar godt nå også men har bare lyst til å få litt til. Det er ikke ment som noe ekstrembygg. Derfor tenkte jeg å prøve å kjøre med en kompressor for å slippe alt "røropplegget" Tenkte ikke trykke på med mer enn 0,5-0,8 bar heller. Har muligens mulighet for å få tak i en komp til 3000-6000,- Funker det ikke er det bare å rive det av igjen. Ps Ford RS jeg har 5 gir Og det er slik "oppførsel" på bilen du snakker om jeg ønsker! Så please kom med GODE råd om ett slikt opplegg.
  5. Det stemmer nok det. det er orginalt en 1,6 L er ombygd til GXL. Alle de "rette" delene er på plass. Den er også godkjent. Moterte 5 trinns kasse etter jeg fikk den+++++ Har også oppgradert bremser litt med borra og slissa skiver. mangler å montere noe gode klosser.... Denne blir godt tatt vare på og kontinuerlig forbedret. Bare spør kona Hun syns den blir veldig godt passa på Tror hun blir litt lei av mine timer i garsjen.
  6. Fikk høre om Mobeck ja... Sendte han en mail men har ikke fått svar (ferie kanskje) Men tusen takk for tipset!
  7. Vet noen om noen som har prøvd å montere kompressor på en 2.8 gasser motor? I tillfelle hvilken type, hvor kan man få tak i? Hadde vært gøy og prøvd med kompressor. "alle" har jo turbo. Jeg "sliter" nok med litt lav kompresjon etter porting av topper og bytting til "fast road" kam og dobbel 2" eksos helt bak. da kanskje det går å prøve med en kompressor som trykker på med en 0,5 bar kanskje?? Noen som har noen ideer?
  8. Godt mulig.... Ikke sikker. Jeg også tenkte på å bytte til V6 cossi, men det ble jeg frarådet. Ble for tung fremme. Ble utolig gøy rett frem men håpløs i svinger. Kronene ruller når man begynner å handle deler Hvis du skal ha den klar til september tror jeg ikke det blir noen lang sommerferie på deg..
  9. Vet/ husker ikke hvem som hadde den i Førde. det var hvist 2 brødre som hadde den i mange år.. Ser ut som du har noen timer i garasjen før du er på veien. Hvilken motor har du eller skal ha i denne da?
  10. Orginal farge er Beige/ gul. Føler vel at chrome spoke er litt "rett" på denne bilen. De må nok vike plassen for noen andre etter hvert. De holder på å bli preget av alderen. Noen som har tips om noen fine felger med litt "classic look"? Tenkte meg 14 eller 15" Takk for det Mortos! Det kommer mer oppgraderinger!
  11. Jeg kjøpte den i Bergen i fjor sommer. Kommer opprinnelig fra Førde. Er din orginal da?
  12. Noen bilder av min 71 Taunus som er ett "levende" prosjekt. Det vill si kjører på sommeren og mekker på vinteren. Første bygge trinn var Elektronisk tenning, så på vinteren ble det ut med motoren for full overhaling, fast road kam, porting av topper og dobbel 2" eksos helt bak. Bygget nye "grenrør" selv i rustfritt. Vinter 10-11 har jeg følgende planer: All innredning skal ut til for full opptrekking og nye instrumenter. Nytt vinyltak og nye foringer og oppussing av bakaksling. Vinteren etter blir det opplakkering av hele bilen i omtrent samme farge tror jeg.... Lakkerer selv!
  13. går som en drøm

  14. Problem fixet! Det viste seg at fordeler hadde flyttet seg etter justering pga for dårlig tilsatt låseskrue! Nå går den som ei kule! http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?pid=4550499&id=566126511
  15. Nå har vel denne tråden blitt ett tema når det gjelder lamdasonder ol. Når det gjelder tips om dysing av Weber er det vel sparsomt med inlegg. Er det noe der ute som har noen tips?
×
×
  • Create New...