Jump to content

Hunken

Gjest
  • Posts

    136
  • Joined

  • Last visited

About Hunken

  • Birthday 08/14/1989

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Valnesfjord

Hunken's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Det er min bil det er snakk om, å den har vel 9,3:1 i komp, så den har holdt lenge nok til å kjøre igjennom 400L E85 på ca 1,4bar trykk. Mener på at vi var oppe i 1.6-1.7 uten at det gjorde noen skader Les tråden til BM-RACING , da blir du imponert over holdbarheten på en gammel ohc
  2. Selvfølgelig har du plass og råd, det er jeg helt sikker på! Men kan være enig i at du kaaaanskje har nok biler Jeg ser ingen problemer med at det står cosworth på toppen, det er kjempeenkelt å argumentere hvorfor isåfall. Siden det kun står 2.0 liter og turbo i vognkortet, så har jo selvfølgelig topp, innsug og eksosmanifold blitt brukt til ombyggingen pga dette er levert originalt på Ford. Ett enkelt, fornuftig og akseptabelt(?) svar tenker jeg hvis man skulle møte på en pirkete kar i teknisk...
  3. Okei, men da vet jeg det! Mjæ, det skal være oljepumpe fra cosw også, topp og stempler, av det som jeg er blitt opplys om så er det veiv og råder som er IS. Så da skal kompresjonen være ganske lav, uten at det er merkbart på noe vis. Før da jeg kjørte T34 fra escos, var selvfølgelig bilen mere kjapp-spoola og kvikk, i forhold til slik den er nå. Clutch er ikke original, som jeg har fått opplyst, dette skal være noe sinter opplegg. (ser at det blir mye: "Som jeg har fått opplyst", så jeg får bare fortelle videre) Slurer ingenting under pådrag, men er for svak til f.eks en burnout på 2.gir.
  4. Hehe, mye artig her. Det at det er vingebil stoler har jeg blitt fortalt, siden du har det håndtaket på siden for å vippe frem stolen... Turbostempelet er jo verd mer enn blekket synes nå jeg, det var jo derfor jeg selv kjøpte bilen da. Om du har en Audi 1,8t , volvo turbo, sierra cosw eller en annen turbobil, så kan disse lett chipes og trimmes videre på. Det som står i vognkortet stemmer jo skjeldent uansett. Om det står 128hk i vognkortet eller 220, så er en mangellapp en mangellapp Det evt ny eier kan gjøre er jo å stille ned trykket, eller selge motorn for å heller sette i IST. Under eu-kontroll sa dem ingenting på motor, å det er jo det som er viktig. Hvordan skal noen kunne påstå i en teknisk kontroll at bilen min er over 128hk? Her jeg bor er ikke dette noen man trenger å bekymre seg for iværtfall Forsikringa betaler jeg 2500-3000 i året tror jeg. Det er ikke jeg som har bygget om bilen, er vel en eier mellom meg å han som gjorde den jobben. Ikke tilpassa noe med girkassa, motoren er som en cosworth motor med IS råder og veiv. (Ettersom det jeg har fått opplyst da) Ser på bilen som ett billig alternativ til cosworth da
  5. Legger ut en annonse her for å se om folk kan være interessert i bilen min. Tenkte jeg skulle selge den, når jeg får den eu-godkjent. Bilen er en 1990 Ford Sierra CLX. Bygget om med turbo i 2006, å da ble motor overhalt. Hvor mange km det er siden, vet jeg ikke, så kilometerstand er uviss. Det er ingen strøken bil, fangere henger og er stripsa litt, eksosanlegget er sveisa i fullfart så det henger litt lavt, men så har jeg aldri vært noe spesielt forfengelig når det gjaldt utsendet på bilen. Liker uttrykket "ulv i fåreklær". Bilen har vært rustsveist og lakkert, fra midten og bak (2010 tror jeg), så det skal ikke være noe særlig med rust. Kan si litt om motor og drivverk her: (Info om motor er det eier før meg som har opplyst meg om) Xr4x4 bakstilling, nye bremseklosser. Cosw4x4 bremser foran, med nye borra/slissa skiver og Ferodo ds2500 klosser. 3" Eksos, 2potter og har nettopp laga ei insnevring til Kat pga 2er feil. 3bar mapsensor Grønne dyser Chip laget av jan300 her på forumet. L8 GT35 turbo (KOPI) RS500 IC (KOPI) 50mm dump 3" Trykkgate. 4x4 manifold 4x4 Innsug 2wd topp Forsterka løftere cosw stempler std veiv og råder. std girkasse. Ny fuelrail følger med, pga ett knekt feste på den som står på nå. Skal være en annen clutch (hvilken vet jeg ikke) Skal føre på mer hvis det er noe jeg har glemt i farta. Gule koni dempere og h&r fjærer (Mulig jeg tar feil hær! Men bilen er senka, og du kan stille hardhet på dempern) Cosw dashbord Cosworth stoler Ellers er det meste originalt tror jeg... Dekselet på rattstammen mangler.. Ellers kommer jeg ikke på noe særlig mer i farta. Bilen skal selges, NÅR den er eu-ok. Hadde bare lyst å sjekke om det var noe interesse rundt bilen. Artig bil å kjøre, går som ei kule. Mulig at det står 128hk i vognkortet, men i praksis er det kanskje litt mere, hvem vet Dekka fremme er gode på sommer og vinterdekk, bake er di dårlige på sommer og vinterdekk. Lakken på felgene har begynt å flasse av, til opplysning. På kald motor, har motoren en tendens til å stoppe ett par ganger før man oppnår temp. Ukjent grunn, men fasesensor i fordeler,rotor og lokk er bytta. Veivtrigger-sensoren er også nylig bytta. Kom gjerne med spørsmål ! Bilen står i Nordland. Prisant: 60 000,- Mobil: 99761907 Mvh Ken-Thomas.
  6. To korte snutter av Sierran i "nordpolen" på ACR.
  7. Hvilke chipper er det du har? De passer vel til L8 ? Jeg har grønndyser, 3bars map, T34 turbo og en uggen chip, så skulle gjerne hatt en ny Pris på chip forresten?
  8. Hva skal du ha for den 3bars mapsensoren din ? Den er jeg interessert i
  9. Heidu! Jeg trenger oljereturen fra en 4x4cosworth, har du det? evt. pris ? mvh Ken-Thomas
  10. Har 2 stk mk1, en 5 dørs og en 3dørs. Her er dem ilag: En filmsnutt av IS-turboen: Denne skal snart få skilt.
  11. Oppdatert annonse folkens, ser dere money i noen deler er det bare å by Har 4stk gode sommerdekk på RS felg, 2vinterdekk litt brukt og 2 som ser veldig bra ut.
  12. Takk for svar, men har kjøpt meg 3dørs is allerede.
×
×
  • Create New...