Jump to content

Truckdriver

Admin
  • Posts

    7950
  • Joined

About Truckdriver

  • Birthday 01/27/1985

Medlemsinfo

  • Bosted
    Fauske, Nordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Interesser
    Bil, bilelektro, motor/motorstyring.

Recent Profile Visitors

14859 profile views

Truckdriver's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Litt morro at jeg har vært til litt hjelp selv om jeg ikke har vært her på ett par år Har ikke hatt start på bilen på noen år nå. Men jeg kom faktisk over en side der man får kjøpt dyser til ADDHE, men husker ikke hva den het, og vet ikke om jeg har lagret link noen plass. Men det er ganske dyrt for dyser til de. Så jeg investerte heller i ett sett dyseborer, og loddet igjen og boret opp de dysene som jeg ville ha mindre. Tanken var å kjøpe dyser når jeg hadde funnet rett bestykning. På fullgass fikk jeg den bra, men delgass ble jeg aldri helt fornøyd med. Gikk ganske feit på delgass, og magret ut rett før hovedsprederne begynte ta over. Etter å ha lest i tuningmanualen til Weber som jeg hadde investert i kom jeg også til konklusjonen at luftdysene til tomgangskretsen var for store. Synd at de er faste og ikke enkelt utskiftbare. Jeg kom aldri så langt at jeg fikk eksperimentert med å lodde de igjen og boret opp mindre. Men i praksis var det ikke noe problem å kjøre med. Den fusket ikke, men nølet litt når den magret ut. Kan nok takke Acell ultracoilen for det. Etter ADDHE gasserne ble montert gikk den bare noen få mil etter veien, stort sett prøvekjøring for mapping, og resten iskjøring. For gatekjøring hadde det jo gitt en stor ulempe med høyt forbruk. Når jeg får mer lyst tilbake for å drive med bil så har jeg en annen retning jeg har lyst å prøve når ihc Sierraen skal gjenoppstå. Enda forgasser, men datasprut for å kontrollere tenning og litt av drivstoffet. Tror det kan gi noen spennende muligheter
  2. Til Sierraen vil jeg i grunn anbefale å beholde de originale om de er i god stand. Kjørte til tider med ca 50% E85 på OHCen min for nesten 10 år siden, med samme slanger som i dag. Og den jeg hadde før den, kjørte jeg i lange perioder med rein E85 med datasprut uten problemer med slanger. Men nye slanger man kjøper nå til dags derimot... Kjøpte nye bensinslanger for å bruke til synkronisering av dobbeltgasserene. De har begynt å sprekke, selv om det aldri har vært drivstoff igjennom de, og de er oppbevart mørkt.
  3. Ja som du sikkert har fått med deg så driver jeg stort sett på med sprut som til tider får en del kritikk, så har vel blitt litt herdet der Høres for meg ut som de har brukt en dårlig algoritme på MAP signalet, med for dårlig filtrering. Moderne datasprut har så raske prosessorer at en form for filtrering av signalene er nødvendig, og i spesielle tilfeller kan det være nødvenig med mulighet for å gjøre enkle justeringer på filtrene. At de er dårlig på å ta til seg feedback på feil ser jeg på som mer alvorlig enn at det har vært feil i firmwaren dems.
  4. Fra autodata OHC moment.pdf Riflede skruer er også kjent som stjerneunbraco, eller 12 kant stjerne. Det er de som var brukt opp ca til 84/85. Hexagonal fra autodata er vanlig 12.9 unbraco. Om du buker torx bolter på nytt, sjekk at de ikke har strukket seg og blitt deformert.
  5. Jeg vil gjerne høre mer om hva disse greine med Maxxecu, om du har mer info du kan dele, og ønsker diskutere det litt Kjenner flere som bruker og har brukt Maxx, og som har bare posistivt å si om det. Kjenner til ett tilfelle for noen mnd siden med en som konverterte fra ett pirat MS2 sprut med problemer til Maxx for å bla. beholde DBW. Tar gjerne diskusjonen i MS tråden min for å unngå for mye offtopic her. Der har jeg uansett snart tenkt å fortelle litt om ett nytt sprut, ikke MS, som ble lansert for noen dager siden
  6. Google translate er håpløst på slikt. Kan du ta noen skjermdump av alle de aktuelle innstillingen og/eller en link til en online manual til sprutet? Dette er innstillinger der nøyaktig funksjon og navn på de varierer litt fra sprut til sprut. Så ett overblikk vil hjelpe
  7. Er det bil med K-Jetronic? Om ikke så har det liten betydning om bensintrykket blir borte med en gang pumpa stopper.
  8. Jeg er akkurat ferdig med å fornye medlemskap til alle som har en stilling i klubben. Så du skal nettopp ha fått en mail med bekreftelse på fornyet medlemskap.
  9. Hmm, kanskje montere interiør og eksosanleg på Mustangen min. 21 år i år
  10. Hei og godt nyttår. Er desverre ingen løsning på problemet foreløpig. Problemet bør "løse" seg selv når datoen har skiftet til 6. januar, og de gamle medlemskapene har gått ut. Jeg har skrevet litt mer her: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/80976-betaling-medlemskontigent-2019/
  11. Sjekket kalipper fra US Ford? Mustangen min har samme patent på håndbrems som Cosworth, med 300mm skiver bak originalt. Om det er betydelig forskjell på målene vet jeg ikke.
  12. Eksosvarme. Ikke dum den
×
×
  • Create New...