Jump to content

torgeirendal

Gjest
  • Posts

    26
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nord-Trøndelag
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

torgeirendal's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hei! Trenger en avklaring her, da drivakslingen min er klar for utskiftning også: Er høyre og venstre side det samme i England og Norge når det gjelder drivaksling? Jeg skjønner at nearside/farside er motsatt av i Norge, men er akslingene fysisk på samme side som i Norge? Prisene på Ebay, selv med frakt er jo bedre enn selv høggern klarer å hoste opp..
  2. Det er ihvertfall NAIS med kald bil igjen når det er 20 grader ute.. Håper den berger noen år igjen nå.
  3. Problemet løste seg ved å fylle gass 1700 kr. Jaja.
  4. Bestilt AC-service mandag. Hadde det vært opp til Ford, hadde det vel vært kontroll på AC og hele bilen hver dag gjennom hele året.. Noen som har prøvd etterfyllingssett som man får kjøpt på Ebay for en 500-lapp? Vurderte det selv nå, men feiga ut.
  5. Hm! Sier du det ja. Trodde kompressoren gikk uansett jeg, gass eller ei. Må kanskje få noen til å "sjekke trøkket" likevel da..
  6. Clutchen til aircondition-kompressoren slår ikke inn lengre. Jeg sjekket sikring F31 og rele R6 i sikringsboksen ved siden av batteriet. Alt ok her, såvidt jeg kan finne ut. Men clutchen slår ikke inn, ikke hører jeg at den prøver heller. Prøvde å slå på den så den kanskje løsnet, men intet skjer.. Noen som vet hvilken motstand jeg skal måle over spolen, og hvilken konnektor/pinne som er mest fornuftig å måle på? Oppe på clutchen står det en konnektor med to pinner i. Måler jeg bare mellom disse pinnene? Clutchen ble skiftet for 3 år siden, nekter å tro at den har tatt kvelden igjen..
  7. Ja.. Jeg har en 2002-modell mk3 som jeg gjorde samme operasjonen på i høst. Hva er det som skurrer?
  8. Hva er symptomene når den foringen er dårlig?
  9. Kjøp ny bærebru med alle foringer og bærekule ferdig montert på ebay. Billigere enn å kjøpe kun bærekule på Mekonomen eller liknende. Kjøp ny bolt som ska vær i bakkant av brua. Da kan du kappe den bolten som står der! Da slipper du å senke hjelperamma. Den nye bolten putte du på plass fra undersiden og opp. Mycket enklere.
  10. Da er endelig termostaten byttet. Litt knotejobb kan du si.. Testet den nye og den gamle i varmtvannskjelen, og ved første øyekast ser de ok ut begge to. De åpner og lukker. Men: Den gamle har morken/gåen pakning på ventilen, og har små åpninger hele tiden når den er kald også. I tillegg åpner den mye tidligere. Så den var nok gåen ja. Ikke var det mye rusk og rask i vannet eller termostathuset eller. Skyllet anlegget samtidig, fylte på ny G30-kjølevæske og luftet etter Haynes-boka. Nå ble bilen som den skal igjen ja! MYE fortere varm, og også merkbart bedre effekt på varmeanlegget. Får mere varme i bilen med mindre viftehastighet.
  11. Takker for all info. Det med voks-elementet visste jeg ikke. :/ Kjekt med internett, lærer mye så lenge en lever! Har bestilt ny nå. Skal teste den gamle når jeg har byttet.
  12. Ai! Takk for tips. Bestiller herfra! Skal sjekke priser her neste gang jeg trenger deler også.
  13. Hm. Takk for svar som forklarer! Får vel bestille en ny likevel da..!
  14. "ikke dritt som gjør at den er defekt".. Men hva kan ødelegges da? Graderinger, slitasje? Grunnen til den høye prisen er at en må bytte hele termostathuset i samme slengen. En enhet hele shaiten.
  15. Heisann! Filosofisk spørsmål: Termostaten min har låst seg i åpen posisjon. Motor bruker lang tid på å bli varm. Er det noe som kan gå i stykker inni termostatenn? Det er jo bare ei fjær og et stempel? Hvis man bare tar den ut og renser hele skiten, bør den jo fungere som den skal igjen. Å betale 1200 kr for å bytte den når det eneste som trengs kanskje er en skikkelig rens, føles... dumt. Noen som har prøvd med bra resultat?
×
×
  • Create New...