Jump to content

McLaren

Gjest
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordmøre
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

McLaren's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. 1800,- for hver, med EMS frakt, blir ikke moms siden fyren skriver ned verdi. Jeg har akkurat skiftet dyser fra han på en Ssanyoung (Korea-merce). Ble bra den. Mulig dysene til Mondeo er noe billigere. Jeg kan gi deg kontaktinfo til han om du vil. Bare oppgi orginalnummer på dyser, så får du svar derfra. focusst - gidder ikke svare.
  2. STOPP! Ikke skift dyse, det er ikke problemet. Skift kamaskel føler, den koster 165 kr hos Ford. Har akkurat hatt samme sak på min. Fatter ikke hvorfor ALLE skal gå på dyreste sak først? Om du skal skifte dyse så her jeg en kontakt jeg kjøper ifra som selger de billig. (ca 1800 kr med frakt) Har du tilgang til Wurth WOW system, kan dyse kodes med det. Vanlig at kommunale verksted har de siden de har masse forskjellige bilmerker. Koding er gjort på 2 sek.
  3. Jeg har blitt rygget på bakskjermen høyre side på min Mondeo 2004 stv. Fikk de til å ta med hele siden. Takst ble 26000 kr. Er bare en liten stripe med bulker fra der bakdøra slutter til baklyset. Er usikker om jeg skal ta pengene og fikse skaden selv. Har en bitteliten bulk i framdøra høyreside etter en idiot på ett kjøpesenter som ikke greide å si ifra heller som ble med på taksten.
  4. McLaren

    Dekk og felger

    Jeg hadde BBS Motorsport 7.5x17 inpress 35. Med 215 dekk tok de inni innerskjermen også. Dekkene var Toyo Proxes som skal være værstingdekk, kjørte med 35psi foran/bak, jevnt slitte dekk, og byttet foran/bak hver sesong. Dekkene varte vel såvidt 2 sesonger. Husker ikke hva jeg satte spissing til, men det var etter hva Ford anbefalte. Skiftet også styrestag samt opphengsarmer foran den gangen. Begynner alltid å justere bak før justering foran. Men samtidig er det veldig skarpe kanter på Toyo dekkene. Jeg satte på jalla Federal SS-595 og bilen ble mye bedre og ingenting tok borti innerskjerm etterpå. Jeg justerte ikke hjulvinkler eller sjekket de igjen etter bytte, samt sporing var også borte. Synes nesten gode gamle '96 Mondeo TD er bedre enn min '04 Mondeo TDCi å kjøre også. Men den gamle hadde jeg komplett senkesett inkl dempere, '04'n har jeg kun hatt på Eibach fjærer og byttet lastehavhengige dempere bak til vanlige.
  5. McLaren

    Dekk og felger

    Jeg kjørte med 215/40-17 og de sporet så inni hel***e... Jeg var Ford mekaniker og hadde justert bilen med laser apperat, hjalp ikke noe som helst. Da det var på tide med nye dekk satte jeg på 205/45-17 og sporingen var helt borte som dugg for solen. Jeg ville nok gått for 205/45-17, mest rett med tanke på orginal dimensjon 185/65-14.
  6. Neida, jeg brukte vanlig jekk og bukker. Var litt pirk å skifte men det gikk godt med vanlige nøkkel + skralle med ledd. Må være litt tålmodig vettu.
  7. Har denne facelift? Er interessert i grillen om den er facelift.
  8. Litt seint med svar... Det er samme dempere på MK1, MK2 og MK3 stv. Lik lengde og lik hardhet. Jeg kjøpte mine fra en butikk på Ebay.co.uk. Han var skrev også ned verdi så jeg slapp å betale momsen ved innførsel. Ble 1/3 prisen i forhold til norske priser.
  9. Jeg har 2 stk nivå dempere du kan kjøpe av meg for en billig pris... De er fra en 2003 TDCi stv. De ble tatt av ved montering av senkesettet.
  10. Første innlegg faktisk... Jeg kjøpte dempere til min 04 TDCI stv på ebay.co.uk. Søk etter FORD MONDEO REAR SHOCK ABSORBER. For begge dempere ble prisen totalt 1100kr inkl frakt. Selger skriver også ned verdi til under 200 kr for å slippe moms og tull! Ett lite tips, det er samme dempere på MK1 stasjonsvogn som på MK3 stasjonsvogn uten nivåregulering. Eneste som er forandret er delenummer.... Jeg kjører faktisk med dempere fra MK2 bak på min, de var identisk lik i lengde. Med orginalt Eibach senkesett og 18 toms orginale Ford felger med 225/40-18 ser det bra ut.
×
×
  • Create New...