Jump to content

vmk91

Gjest
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

About vmk91

  • Birthday 07/23/1991

Medlemsinfo

  • Bosted
    Melhus / Sør-Trøndelag
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    vmk_45@hotmail.com

Profile Information

  • Kjønn
    Male

vmk91's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Beklager for at jeg svarer så sent, er snakk om begge sidene bak, wirene har røket Er snakk om heismekanismene begge sider bak, foran har jeg montert elektriske heiser
  2. Noen som har til salgs eller vet om noen som selger slikt. Kom noen stygge lyder fra overføringene i dag når jeg skulle heise opp rutene, regner med at wirene er røket. Har ikke åpna for å sjekke enda, men regner med at det er det som er problemet. Er en 1985 modell sedan foresten
  3. Min 90' 2.0i gikk 66 mil på 50 liter 95 oktan på langkjøring, noe jeg syntes var helt greit med tanke på at bilen ikke var helt i form. Men en frisk motor bør gjøre det bedre enn det
  4. Hadde samme problem på min 2.0i OHC, da var det vann som rant neddi powerfiltret og gjorde at bilen fjusket og slet de første minuttene. Men tenningssystemet er også en stor synder, altså fordeler, rotor og pluggledninger
  5. vmk91

    Bremsekalipper

    Trenger ikke ha noe på gjengene til bremseslangen, Biltema har billigst caliper, men skal du ha noe tilnærmet orginal kvalitet anbefaler jeg Meca eller Mekonomen, ikke billig men billigere enn Ford sine.
  6. vmk91

    Foring rattaksel

    Supert, dette høres greit ut, takk for svar
  7. vmk91

    Foring rattaksel

    Takk for kjapt svar, har bestilt foringen, men lurer på om jeg må ut med hele rattstammen for å bytte denne foringen, ble litt usikker når jeg sjekket.
  8. vmk91

    Foring rattaksel

    Var så heldig å bli sendt på teknisk kontroll av kjære Statens Vegvesen i helga, pga at politiet i Trondheim har razzia på alle ungdomsbilene i området. Der de fant masse smating på min 1990 Sierra 2.0 OHC som de mente var "trafikkfarlig" bl.a denne foringen til rattakselen som står i torpedoveggen. Har aldri hørt noe om at denne må byttes pga slakke, men de mente at det var livsfarlig å kjøe med så jeg fikk 30 dager på å bytte den for så å møte opp på visning. Lurer på om noen her inne har erfaring med å bytte denne, hvor jeg får tak i ny eller smarte triks på å fikse den slik at slakken forsvinner. Takker for svar
  9. vmk91

    Bremsetrøbbel

    Jepp, blir en runde i garasjen i kveld Skal sjekke det først, han som eide bilen før meg brydde seg ikke mye om servicer osv, så bremsevæska er mellom 6 og 8 år...
  10. vmk91

    Bremsetrøbbel

    Hmm, du sier noe der, kan vel si at jeg kjørte villmann, med hyppige nedbremsinger, og bremsevæsken er eldgammel. Takk for svar, skal prøve å bytte bremsevæsken etterpå å se om det blir bedre
  11. vmk91

    Bremsetrøbbel

    Oppdaget noe nytt i går kveld, etter litt kjøring gikk bremsepedalen i bunn på min 1990 Sierra 2.0 OHC, stoppet å sjekket etter lekkasjer og nivå på bremsevæsken. Det var ingen lekkasjer, nivået på bremsevæske tanken var mellom min og max. Skivene og klossene framme er gamle men ikke utslitt enda, så startet jeg bilen etter ca 2 min og da var pedlaen fin igjen, sitter som et spørsmålstegn her og sjønner absolutt ingenting hva som kan gjøre dette. Spør derfor pent om noen her har opplevd det samme og kan fortelle meg hva som gjør dette, er mitt største mareritt å miste bremsene siden dette er pendlerbilen min og jeg kjører mye på motorveien i ymse hastigheter. Takker for svar
  12. Senterbolten er det bare å stramme helt til den sitter dønn fast Men som folk sier så skal 250nm være mer en nok. Og et godt tips hvis du er av typen som liker å spøle, hjullager hs/bak ryker ofte med mye svinkjøring, byttet 4 stk på 50.000 km Og hjullagrene på sierra har en tendens til å få svært stor slakke uten å gi fra seg så mye som en lyd, den siste jeg bytta begynte å ule litt i hastigheter over 100kmt, kunne bevege hjulet 4-5 cm i begge retninger...
  13. vmk91

    Min første ford:)

    Ang. felger til sierra'n din så finnes det ingen fasitsvar på det, men jeg hadde på noen 16" Brock B1 her i sommer, ser litt harry ut, men jeg trivdes med dem, men det er bare å prøve seg fram egentlig, nå husker jeg desverre ikke hva som er max dimensjon på orginal sierra, men tror det er 17"
  14. Takk for svar Har sett på bilen i dag, så ganske grei ut i karossen men høyre setefeste var nesten rustet bort, men det sveises:) Også var speedometret i ustand, men siden det er elektrisk har jeg mistanke om jordingsfeil. Motoren gikk som ei klokke, ikke en ulyd i det hele tatt, kun litt oljesvetting fra bunnpanna, helt greit egentlig
  15. Har funnet meg en fin Scorpio 2.8 1986 modell som har rullet 102.000. Lurer på hvilke kjente feil de preges av osv?
×
×
  • Create New...