Jump to content

Crisytaiser

Gjest
  • Posts

    133
  • Joined

  • Last visited

About Crisytaiser

  • Birthday 09/12/1992

Medlemsinfo

  • Bosted
    Harstad
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • MSN
    Crisytaiser@msn.com

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Harstad
  • Interesser
    Biler og generell skruing.

Recent Profile Visitors

3029 profile views

Crisytaiser's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Har grenrør, servopumpe og servobrankett til 2.0 ohc PM eller tlf 473 99 528 hvis du er intressert Mvh
  2. her i vinter kjøpte jeg en Orion 1.8i 16v dohc delebil. har ingenting å misslike med den motoren. vi skulle se hvor mye den tålte og siden jeg ikke skulle bruke noe fra motoren så tenkte vi på å ødelegge den. vi kjørte på turtallskutt over 1 mil, igjennom sentrum å ut av byen og tilbake. vi sjekka motorrommet, neida gikk like fint som før. etter det hadde vi 1 liter cola og masse vann i olja, og skulle ikke klare å drepe den da heller. så kom grusen, litt bomgiring så begynte det å skje saker her. har aldri vært borti en motor som har klart ei sånn misshandlig så bra. denne sto det DOHC på toppdekselet
  3. Fikk diffen som er gått til helvette av Gollicen på forumet. Han sa at det var en ZF diff, i tilleg til at forige eier av bilen hannes sa at det var det. Har en IS diff liggende men er knust en tagg på sperra i den, men fungerer nok mye bedre enn den jeg har nå. Kjørte i en sving og pang sa det, der låste begge bakhjula seg . Nei bytter bare over til den jeg har liggende. Skal tvinge den til å fungere i vinter
  4. Dere snakker om åpen diff her. Om jeg ikke har tatt feil så er Åpen diff, en differensial uten sperre? Den IS diffen som jeg bruker nå er sperre på, og begynner og spinne på begge hjula med en gang man provoserer det fram. Må bare få bytta innmat i den siden det er 1/2 dels slakk i diffen :/. Og jeg nekter og bytte til en differensial som ikke er sperre på, nå som vinteren kommer.
  5. Har sprengt diffen på bilen min. Org is diff med stikkakslinger. Har en diff som er beregnet til skrudde akslinger, og lurer på om det er mulig å ta ut disse 2 " klumpene ", som akslingene skal skrues fast i å bare presse inn stikkakslingene? Mvh.
  6. Kjøpte senkesett på mekonomen. 40mm senk m/tuv papirer. Skal sies at jeg fikk bilen akkurat sånn som jeg ville ha den! Ikke for stiv å ikke for "bløt/båt". Betalte knappe 2000kr for det.
  7. Står på noen gamle prøveskilt jeg har liggende at de kan benyttes i Norge, Sverige og Finland :-)
  8. Er intressert! Har sendt deg meld på tlf
  9. Var bensintrykksregulatoren som var problemet , bilen går som ei klokke nu. Takk for hjelpa folkens!
  10. Den har ca 15grader fortenning nå på 98blyfri. Synes bilen virker normal men er enda svartrøyk når man ruser motoren litt. Kan vel bare hende at det er pluggene som må komme seg igjen. Har ikke rensa di enda. En ting til som irriterer vettet av meg, er at den hopper enda på tomgang. Har bytta tomgangsregulatoren og så ut som at den fungerte fint helt til jeg hadde kjørt i 5 minutter
  11. Ok, skal stilles til 12 grader . Nei har ikke gjort det. Tenkte jeg sku ut å prøve å bytte bensintrykkregulatoren også skal det byttes olje, for første gang på flere år. Hvis det ikke nytter så bytter jeg hele fuelrail'en m/dysene.
  12. Bytta pluggledning fra Coil til Fordelern. Går MYYYYE finere nå, men soter enda litt . Har hatt ute pluggene, gjort dem rene, så kan jeg kjøre i en liten stund så begynner den å fjuske . Nå er det kun svartrøyk hvis jeg står i ro å gasser opp på litt turtall (ca 3-4000omdr). Bruker enda elendig mye bensin, men pluggene soter langt fra så mye som den gjorde(di har faktisk litt farge ). Tenninga stilte vi til 0 grader. Hva skal tenninga egentlig være nå som jeg kjører 98blyfri m/blyerstatning?
  13. Har gjort det. Hadde ute pluggene nå netopp. Mads kjørte bilen på starteren i noen sekund, og for å si det sånn så kommer det så mye bensin ut av sylindrene at jeg som sto 2-3 meter unna fikk en dråpe i øyet . Har sååååå lyst å bare gi opp bilen. Å skru på jobben fra 8 til 16 også da måtte dra hjem å skru på sin egen bil er deprimerende! Vi kobla ut noen slanger på innsuget sånn at den dro falskluft, og da gikk den faktisk finere på tomgang. Dro ut vakumet til bremsekraftforsterkeren og vakumet til den der bensintrykks tingen. Hehe, dro bilen til turtallsperra i forbannelse. Så bare den syke svarte røykskyen som ble lagt bak bilen :s Har ingen anelse hvordan jeg gjør det :s Tok kompressjonstest. Syl 1: 11bar Syl 2: 11bar Syl 3: 12bar Syl 4: 10bar
  14. gamle eier sa at det var brukt Orginale strekkbolter til den motoren. hmm. skal ha den inn på verkstedet i morgen der jeg jobber, så får vi se hva kompresjonen sier. er den OK skal jeg bytte dysene og plugger.
×
×
  • Create New...