Jump to content

M_O_N_D_E_O_mk3

Gjest
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

About M_O_N_D_E_O_mk3

  • Birthday 10/02/1973

Medlemsinfo

  • Bosted
    Langevåg
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

M_O_N_D_E_O_mk3's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. i dag måtte den på verksted atter en gang... denne gangen med en gåen veivakselsensor. motoren døde ved 3-4000omdr/min men gikk fint på lavere turtall. pris.3500,- takk. pluss de 42000,- forrige uke så dette begynner å bli dyrt ja.. ER SÅ LEI HEILE FORBANNA FORDEN!!!!!!
  2. Jeg måtte bytte veivakselsensor i dag. Men problemet jeg hadde var at når jeg skulle gi på og fikk mellom 3-4000omdr/min døde motoren helt. Gikk helt fint så lenge jeg kjørte som en gammel gubbe... Fikk problemet på ferietur ved Lillehammer, skulle inn på E6'n og ga på for å komme inn før køa men brått ble det stopp gitt...
  3. Ikke fått den igjen enda... håper jeg får den i dag mandag 7/7 da har den stått på verksted siden tirsdag 24/6. Håper den holder noen km etter dette...
  4. DRITT BILEN står fortsatt på verksted!!!!! Alt av foringer bak må byttes så nå er regningen passert 40000,- så der rauk heile forbanna ferien!!!! F_A_E_N ikke mye verdt resten av bilen da nei!! Men den blir vel nesten som ny da....
  5. Her har det ikke skjedd så mye, annet enn stor irritasjon over en forbanna dritt bil. Har vært plaget av små feil på bilen fra første dag jeg hadde den. Den har nå gått 220000km For øyeblikket står den på verksted for bytte av clutch, svinghjul og utløserlager + diverse foringer og hjulstillingskontroll da den tygger innerkant av dekkene bak. Pris i underkant av 25000,- takk!! Bra innhugg i feriekassa det ja... I tillegg er starteren gåen sikkert på grunn av støv fra defekt svinghjul, bremseskiver foran har kast, dører låser seg opp og igjen når bilen starter +++... Har nylig byttet fjærer foran og bak pga knekte fjærer.
  6. Jeg drar vogn med min mk3 2.0TDCi 131hk/330Nm. Merker knapt den henger på. Antall hk har liten betydning når du skal dra tungt da er det dreiemoment som teller.. Vogna jeg drar har riktignok totalvekt på bare 1350kg men den veide gode 100-150kg mer enn det på vei fra ferie ifjor (godt onkel blå eller de trangsynte ikke stoppet oss på ei vekt ) Kan nevne at opp ørnevegen/ørnesvingene fra Geiranger med en stigning på 10% på det bratteste gikk det uten problem på 3-4gir.. Er for det meste fornøyd med bilen som trekkbil er vel bare to små ting jeg kan komme på i farta som kunna vært bedre: den er veldig myk på bakfjærer(vurderer montere forsterkede fjærer) og den bremser veldig dårlig på gir i nedoverbakke.
  7. Her har det ikke vært mye liv nei!! Har no hatt bilen i nøyaktig 1år og har kjørt den ca16000km. Har hatt denne bilen på verksted 5 ganger flere på dette året enn jeg har hatt min andre bil(Honda) på 10år som det bare er blitt byttet slitedeler på.. Verkstedshistorikken startet med knekt framfjær etter bare noen dager, så gikk det ca 2mnd så måtte jeg bytte styrekule + linkarm, så gikk det nye 2mnd før jeg måtte inn å bytte sikkerhetssele på førersete, så var det dieselrøret fra pumpen som sprang lekk dette var den inne for 2ganger da de fikk feilt rør førstegangen.. men dette har jeg ikke betalt ei krone for da jeg har lurt alt inne på 12mnd garantien Er for tiden plaget av at det ene xenon lyset "flimrer" noe jæ...lig, pæren er ny så tror det kan være balasteren som er dårlig. Noen som har forslag??
  8. da var påsken over og bilen har fått testet seg med vogna på slep:) en av grunnene til at vi valgte denne bilen var med tanke på at den skulle dra campingvogna. ett ord: imponert!!! merket knapt at vogna hang på, prøvde meg også på en forbikjøring(bilen som ble passert lå ca 15km/t under grensa med 10talls biler i kø bak) la bare ned ett gir å ga gass, utrolig aks selv med 1,5 tonn på slep:) og for ikke snakke om forbruket som sikkert er det halve av det forrige trekkbilen brukte... nå er det bare gle seg til bilferien i sommer:D har også lagt om til sommerdekk:) bilder kommer!
  9. min 02 mondeo mk3 er bruktimportert fra tyskland i 05.. der er alle dører + panser byttet på garanti i desember 06 og ifølge fakturaen som fulgte bilen da jeg kjøpte den for ca 1mnd siden sier at summen for utført arbeid ble på 28331,-... dette er for 4stk dører + panser med div. lister og klips + lakkering... men er nok blitt mange andre lover og regler siden den gang.
  10. vasket bilen tidligere i kveld og når jeg rettet vannslangen mot radioantennen rant vannet ned fra bakspeilet og ned på midtkonsollen.. noen som har vært borti lignende?? håper det "bare" er pakningen rundt antennefoten som lekker..
  11. da var hvit sideblink montert og et lite bilde av interiøret..
  12. vet ikke om det gjøres på samme måte på bensin som på diesel men.. synes det var en merklig måte å lufte på sakset fra norwegian mondeo club Takker for svar. Jeg snakket med Ford her, og fikk beskjed om at på mkIII så har de vært borti at det er luft i kjølesystemet som ikke kommer ut så lett. Fikk fortalt prosessen for å lufte kjølesystemet. Var ikke som det jeg er vant med som er å starte opp bilen, la den bakke til motortemp er normal, fyll etter. På 2.0 TDCI må man ta av lokket på ekspansjonstanken, starte bilen. La den bakke litt, for å deretter holde jevnt over 3000 rpm i opptil 20-25 min.. !? Slik vil man få evt luft ut av systemet. Å dette kan hende at man må gjøre gjentatte ganger for å få ut lufta av systemet.
  13. igår fikk bilen seg ny fjær har vel kjørt den rundt 70-80mil og er fornøyd med både komfort og trekkraft.. og for ikke snakke om bakseteplass og bagasjeroms størrelsen, mens det i gamle bilen såvidt er plass til barnevogn så er det nesten plass til to og litt til i denne går å gleder oss til i sommer når vi skal på bilferie med camingvogna var å bestilte hvite sideblink hos bilxtra idag.. 69,- pr.stk...
  14. takker såg ikke så vanskelig ut det der.. når en vet hvor man skal lete etter skruene
×
×
  • Create New...