RCR Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Noen her som har peiling på hva som er galt. Motoren min har gått 8000km etter overhaling. Overhalt topp,bytta lager,stempelringer,lager og satt på hp oljepumpe.Har også montert veivhusventilasjon.Og turbo har ikke gått mye. Ryker blått når den har stått på tomgang 5-10 min. Ryker ikke blått når jeg kjører hverken på motorbrems eller pådrag. Skjønner ingenting Motoren min er er grønntopp Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
Guest Komfort Posted September 20, 2005 Posted September 20, 2005 Åssen har du montert veivhusventilasjonen ?? Hva har du gjort med det originale??Ble det montert nye ventiltetninger ???
RCR Posted September 20, 2005 Author Posted September 20, 2005 Tatt ut veivhusventilasjonen på toppdeksel og ut fra den orginale under innsug med retur under eksosmanifold. Ja ventiltetninger blei bytta. Har kjørt med litt for høyt bensintrykk,kan det være litt av problemet?? Kjører steg 1 Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
bige Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 etter cervis på ford , der 1: koblingen til ledning Lamda røket 2: slangen til MAP var ute .da røyk den " sort"
RCR Posted September 21, 2005 Author Posted September 21, 2005 Burde den ikke ryke hele tida hvis turbo er dårlig?? Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
RCR Posted September 21, 2005 Author Posted September 21, 2005 bytta i dag å fylte på 3,4 liter så kan ikke være det. Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
mr.cossie Posted September 21, 2005 Posted September 21, 2005 holder en knapp på turboen din jeg da... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no
RCR Posted September 21, 2005 Author Posted September 21, 2005 Var noe slark,men usikker på om det var for mye. Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
Guest jornhan Posted September 23, 2005 Posted September 23, 2005 Var noe slark,men usikker på om det var for mye. Er nok bare å bytte turbo siden det ikke skal være slark inn og ut i det hele tatt.Hadde samme problemet med en tidligere cossie som jeg hadde og der var det heller nesten ingen slark,men jeg byttet turbo og etter det var det ingen blårøyk lenger.Når en turbo begyner å bli slitt så vil bilen ryke blått etter noen minutter og er den ordentlig slitt vil den ryke blått hele tiden,det er i hvertfall det jeg har erfart.
RCR Posted September 23, 2005 Author Posted September 23, 2005 Var ikke slark inn og ut bare noe opp og ned. Skjønner ingenting for det er ikke hver gang den ryker nå den står lenge på tomgang. Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
cosworth540 Posted September 23, 2005 Posted September 23, 2005 Var ikke slark inn og ut bare noe opp og ned. Skjønner ingenting for det er ikke hver gang den ryker nå den står lenge på tomgang. Kan ha ryki tettinger i turboen.skru av slangen og se/kjenn etter om det kommer olje ut av trykksida på turboen
Ronny Posted September 24, 2005 Posted September 24, 2005 -Eller også tetningen i turboen på eksos-siden! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now