Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen her som har peiling på hva som er galt. Motoren min har gått 8000km etter overhaling. Overhalt topp,bytta lager,stempelringer,lager og satt på hp oljepumpe.Har også montert veivhusventilasjon.Og turbo har ikke gått mye. Ryker blått når den har stått på tomgang 5-10 min. Ryker ikke blått når jeg kjører hverken på motorbrems eller pådrag. Skjønner ingenting :( :( Motoren min er er grønntopp

Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt

Posted

Åssen har du montert veivhusventilasjonen ?? Hva har du gjort med det originale??

Ble det montert nye ventiltetninger ???

Posted

Tatt ut veivhusventilasjonen på toppdeksel og ut fra den orginale under innsug med retur under eksosmanifold. Ja ventiltetninger blei bytta. Har kjørt med litt for høyt bensintrykk,kan det være litt av problemet?? Kjører steg 1

Posted
Var noe slark,men usikker på om det var for mye.

Er nok bare å bytte turbo siden det ikke skal være slark inn og ut i det hele tatt.Hadde samme problemet med en tidligere cossie som jeg hadde og der var det heller nesten ingen slark,men jeg byttet turbo og etter det var det ingen blårøyk lenger.Når en turbo begyner å bli slitt så vil bilen ryke blått etter noen minutter og er den ordentlig slitt vil den ryke blått hele tiden,det er i hvertfall det jeg har erfart.

Posted

Var ikke slark inn og ut bare noe opp og ned. Skjønner ingenting for det er ikke hver gang den ryker nå den står lenge på tomgang.

Posted
Var ikke slark inn og ut bare noe opp og ned. Skjønner ingenting for det er ikke hver gang den ryker nå den står lenge på tomgang.

Kan ha ryki tettinger i turboen.skru av slangen og se/kjenn etter om det kommer olje ut av trykksida på turboen

Posted

-Eller også tetningen i turboen på eksos-siden!

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++