Guest Bust Posted January 7, 2004 Posted January 7, 2004 ser ut som prisene varierer litthttp://www.raldes.co.uk/2003/page087.htm £377.50 hvis tabellen er oppdaterthttp://www.burtonpower.com/pages/axledetai...&PartNo=QUALSD2 £525.00 Muligens enda billigere å bestille direkte fra www.quaife.co.uk (?) Noen som veit om en atlas ATB passer i en "tysk" escort diff? Kronhjulet på den "tyske" er ca 6.5" i diam, festet med åtte bolter, har 22 stikkakselspor, tappene rullelagrene tres innpå er ca 38mm i diam, bredden på klokka ca 145mm, hull for stikkaks ca 27mm
Guest Ford_V6 Posted January 14, 2004 Posted January 14, 2004 Skal vi se her... :wink: Atlas-bakakselen har kommet i 2 utgaver, "stor" og "liten". "Stor" Atlas: Alle utgaver av Ford Capri MKII og MKIII. Ford Taunus 2,3 V6, og denne har utveksling 3,44:1 "Liten" Atlas: Ford Taunus 1,3-1,6 og 2,0. Disse har utveksling fra 4,4:1 til 3,45:1. Ford Escort MKII 1100 og 1300. Engelsk Aksel: Ford Escort MKII 1,6 og 2,0. Den enkleste måten å se forskjell på "liten" og "stor" Atlas på er å se om det er med eller uten flens på klokka der "lokket" sitter skrudd fast.Med flens = "stor" Atlas.Uten flens = "liten" Atlas...også kalt Tysk aksel. Man kan vel se dette i en illustrasjonstegning lenger oppe i denne tråden. Er ikke 100% sikker, men håper dette var til hjelp...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now