Jump to content

differensialklokker


Guest larsh

Recommended Posts

ser ut som prisene varierer litt

http://www.raldes.co.uk/2003/page087.htm

£377.50 hvis tabellen er oppdatert

http://www.burtonpower.com/pages/axledetai...&PartNo=QUALSD2

£525.00

 

Muligens enda billigere å bestille direkte fra www.quaife.co.uk (?)

 

Noen som veit om en atlas ATB passer i en "tysk" escort diff?

 

Kronhjulet på den "tyske" er ca 6.5" i diam, festet med åtte bolter, har 22 stikkakselspor, tappene rullelagrene tres innpå er ca 38mm i diam, bredden på klokka ca 145mm, hull for stikkaks ca 27mm

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford_V6

Skal vi se her... :wink:

 

Atlas-bakakselen har kommet i 2 utgaver, "stor" og "liten".

 

"Stor" Atlas: Alle utgaver av Ford Capri MKII og MKIII.

Ford Taunus 2,3 V6, og denne har utveksling 3,44:1

 

"Liten" Atlas: Ford Taunus 1,3-1,6 og 2,0. Disse har utveksling

fra 4,4:1 til 3,45:1.

Ford Escort MKII 1100 og 1300.

 

Engelsk Aksel: Ford Escort MKII 1,6 og 2,0.

 

Den enkleste måten å se forskjell på "liten" og "stor" Atlas på er å se om det er med eller uten flens på klokka der "lokket" sitter skrudd fast.

Med flens = "stor" Atlas.

Uten flens = "liten" Atlas...også kalt Tysk aksel.

 

Man kan vel se dette i en illustrasjonstegning lenger oppe i denne tråden.

 

Er ikke 100% sikker, men håper dette var til hjelp... :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...