Guest Bust Posted January 7, 2004 Share Posted January 7, 2004 ser ut som prisene varierer litthttp://www.raldes.co.uk/2003/page087.htm £377.50 hvis tabellen er oppdaterthttp://www.burtonpower.com/pages/axledetai...&PartNo=QUALSD2 £525.00 Muligens enda billigere å bestille direkte fra www.quaife.co.uk (?) Noen som veit om en atlas ATB passer i en "tysk" escort diff? Kronhjulet på den "tyske" er ca 6.5" i diam, festet med åtte bolter, har 22 stikkakselspor, tappene rullelagrene tres innpå er ca 38mm i diam, bredden på klokka ca 145mm, hull for stikkaks ca 27mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ford_V6 Posted January 14, 2004 Share Posted January 14, 2004 Skal vi se her... :wink: Atlas-bakakselen har kommet i 2 utgaver, "stor" og "liten". "Stor" Atlas: Alle utgaver av Ford Capri MKII og MKIII. Ford Taunus 2,3 V6, og denne har utveksling 3,44:1 "Liten" Atlas: Ford Taunus 1,3-1,6 og 2,0. Disse har utveksling fra 4,4:1 til 3,45:1. Ford Escort MKII 1100 og 1300. Engelsk Aksel: Ford Escort MKII 1,6 og 2,0. Den enkleste måten å se forskjell på "liten" og "stor" Atlas på er å se om det er med eller uten flens på klokka der "lokket" sitter skrudd fast.Med flens = "stor" Atlas.Uten flens = "liten" Atlas...også kalt Tysk aksel. Man kan vel se dette i en illustrasjonstegning lenger oppe i denne tråden. Er ikke 100% sikker, men håper dette var til hjelp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest larsh Posted January 16, 2004 Share Posted January 16, 2004 hva er en flens? 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now