Guest AnDtHo Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Noen som har drivaksler, på hver side av diffen, liggende? Er til 7,5 tom diff med skrudde drivaksler, skal vist være likt på sierra, scorpio og cossie, men det kan jeg la de som kan det spekulere i.. Uansett, er det noen som har noen liggende? Har sjekka div høggere og de er ikke kjempelett å oppdrive, har en mistanke om at de som finnes ligger hjemme i garasjen til div fordentusiaster.. Jeg henter i oslo/akershus
Count Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Skal sjekke... 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
cosworth540 Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Noen som har drivaksler, på hver side av diffen, liggende? Er til 7,5 tom diff med skrudde drivaksler, skal vist være likt på sierra, scorpio og cossie, men det kan jeg la de som kan det spekulere i.. Uansett, er det noen som har noen liggende? Har sjekka div høggere og de er ikke kjempelett å oppdrive, har en mistanke om at de som finnes ligger hjemme i garasjen til div fordentusiaster.. Jeg henter i oslo/akershus Er det 8 m.m skruer som holder akslingen på plass?Da er det samme på alle Sierra og Scorpio.Samme på Cosworth 4x4 også
Guest AnDtHo Posted November 8, 2005 Posted November 8, 2005 Er det 8 m.m skruer som holder akslingen på plass?Da er det samme på alle Sierra og Scorpio.Samme på Cosworth 4x4 ogsåDet er 8mm ja, merkelig nok var det forskjellige huer på torx skruene på akslene jeg fikk med bakstillinga mi, var litt større på ene siden.. Den ene akselen var også for lang.. Måtte løsne ene brua for å få den på.. Ja jeg vet at det er en lang og en kort aksel så det var ikke det som var feilen.. hehe.. Må mest sannsynlig kappe den ene akselen for å få den av uten å sleppe ned hele bakstillinga.. Skal sjekke...Supert!
Guest AnDtHo Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Blåse litt liv i denna jeg, ene akselen min tok kvelden på iskjøringa i går.. Noen som har høyre eller begge drivakslinger til sierra 2.9 V6, xr4x4 eller cossie 4x4 liggende? Skal vist passe fra scorpio også..
Janna Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Har fra scorpio cosworth, vet ikke om det er likt? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Guest AnDtHo Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Har fra scorpio cosworth, vet ikke om det er likt?Hva skulle du hatt for de? Noen som vet om de passer?
Count Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Scorpioaksler passer ikke på Sierra cosworth. Annen boltsirkel. mener scorpio har 100mm og sierra 108. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Guest AnDtHo Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Scorpioaksler passer ikke på Sierra cosworth. Annen boltsirkel. mener scorpio har 100mm og sierra 108.Hvorfor har boltsirkelen noe med saken å gjøre? Trenger ikke ta av hjulet for å bytte aksel. Så lenge lengden på akselen er lik og skruene sitter likt passer det vel?
Count Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Boltsirkelen på akslingen. Der du skrur denne inn i f.eks. diff.. Den er ikke lik. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
Recommended Posts