Jump to content

Recommended Posts

Posted

jeg er ved at overveje at montere cosworth 4x4 bremser hele vejen rundt på min sierra dohc. men passer de foreste kalibre på spindlerne fra en vanlig sierra??

Posted
jeg er ved at overveje at montere cosworth 4x4 bremser hele vejen rundt på min sierra dohc. men passer de foreste kalibre på spindlerne fra en vanlig sierra??

desverre nei...

TURBO POWER!!"!

GeirRuneGarnes

Posted

få tak i komp bremser forran til 2wd å bruk bakbremsen fra 4x4..

Posted

tak. jeg ringede lige rundt igår og fik det samme svar. men det er ikke godt nok. og da 2wd bremsekalibrene er svære og dyre at finde og købe, tror jeg næsten at jeg vil prøve at få lavet en spacer/adabter plade til at skruge på de orginale spindler og som skal virke som feste til cos 4x4 bremser.. det skal kunne lade sig gørre.

Posted

ja det er måte som går an,men hvordan blir det med kvaliteten i stålet som du skal bruke som adapter,bør vel være noe skikkelig kraftige greier d??

Guest JvhCossie
Posted

Bruker å holde med skrudd 7-10mm stål.... :)

Posted

jeg skal lige se hvad der skal flyttes. men jeg regner med et stort stykke metal der skal i CNC for at kunne bearbejdes bedst så det kan holde. men min størrelse vil nok være 15mm eller noget i stil med det. men nu må vi se hvad der skal laves. jeg har heldigvis en løs sierra spindel på lager.

Guest clapton
Posted

det går fint, lag en spacer på 20mm, skruhullene passer rett ovenfor hverandre, så du trenger bare to hull i spaceren og litt lengere bolter, f.eks 12,9bolter.. gjort det samme på min dohc

Posted

jeg har fået en lidt syg ide som jeg ikke helt ved vil virke eller som kan lade sig gøre. en focus ST170 køre med 300mm skiver med 4x108 huller. er den lige så bred som en cosworth skive?? og kan jeg få det til at passe.. ellers så bliver det bare cosworth skiver

Posted

jeg ved godt at focus RS køre med 326mm skiver (eller noget i den retning) men spaceren vil nok blive ret stor og kalibren skal flyttes ret langt ud. og jeg tror næsten at det bliver for uholdbart. men der er jo også skiver fra audi quattro og pug der passer bolt huller med sierra så jeg skal lige ha sammenlignet priser fra de 2 bil mærker og se om der er nogle der passer. det kan jo være at der er nogle der er billigere end cosworth og som passer 100% over.

men cosworth 2WD kalibre er for dyre i indkøb. men jeg har 2 nyrenoverede XR4I kalibre i bilen nu og de ligner meget en cosworth 4x4 kaliber i størrele så dem skal jeg lige ha sammenlignet med cos kalibre. for måske ford bare ændrede åget. så slipper jeg for at købe nye kalibre.

Posted

jeg har lige kikket lidt på skiver der passer på 4x108 bolt afstand

bil model størrelse tykkelse

alm sierra 1,8-2,0 239 24

sierra abs 2,0-2,9 260 24,4

mondeo 2,5 278 24

pug 406 3,0 285,2 26

pug 206 2,0 266 20,4

så det ser ud til at jeg skal ud og låne en sierra cosworth og mondeo v6 skive og sammenline skiver,priser og hvorgodt de passer på sierraen.

Posted

fik lige lidt info. en focus ST170 har 300x24mm skiver. altså ca samme tykkelse som på en alm sierra. sweet. men jeg kan ikke lige finde størrelsen på cosworth 4x4 skiver i for.

og så lige et spørgsmål. kan man montere focus ST170 skiver på en cosworth og er det gjort ??

Posted

mange mange tak.

en cosworth har 278x24

en focus har 300x24

jeg har fået lov til at låne en brugt focus ST170 skive og en brugt cosworth skive. så må vi jo se om det kan lade sig gøre at parre de to modeller. men der går nok lidt tid endnu.. har ikke lige råd til det her og nu. og man skal minimum ha 16" fælge på når man montere 300mm skiver og jeg har kun 15" vinterhjul..