Jump to content

lakere motor?!?


Recommended Posts

Som topic sikkert forklarer seg selv lurer jeg på hva jeg kan gjøre med motor og andre deler som f.eks dynamo, bensinfordeler osv.

Jeg skal bytte motor og ønsker da og sørge for at det blir så pent som mulig i motorrommet mitt.

Hva gjør jeg for å få det slik som de har det på utstillinger osv :)

Lakere?!? smøre det inn med noe spess?!?

 

Noen tips

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Jeg brukte selv diverse typer lakk.

 

Biltema HOTPAINT sort matt på motorblokk, i min bil var nesten ikke blokka synlig.

VHT- Very High Temp Paint. Selges bl.a. av Old Cars I Tyskland. På toppdeksel og kamreimdeksel.

VHT sølvfarget på manifold ut.. Hadde ikke turbo eller noe slikt, så lakken holdt i nesten 2 år.

 

Mulig andre også selger VHT lakk rundt omkring? Den var ihvertfall super.

 

Ellers kan du jo se på muligheten for å pusse og høyglanspolere enkelte aluminiumsdeler.

 

*Ang de andre Biltema motorlakk og hotpaint:

-HOTPAINT sølv er IKKE god, tåler ikke white spirit

-HOTPAINT sort blank tørker ALDRI

-Motorlakk sort blank tåler ikke noe særlig over 180grader

-Motorlakk sølv tåler ikke vaskemidler

-Motorlakk rød trenger rundt 70-100grader for å tørke/herde ordentlig. Tåler vask men er veldig motagelig for dritt og smuss.

Link to comment
Share on other sites

det som er tingen er og polere og forkromme..:) enkelt og greit.

 

Men med tanke på mange show biler blir ikke startet opp engang så bruker jo dem selvfølgelig vanlig lakk, men den kommer til og dette av nokså fort når det gjelder en bil som blir brukt..

Link to comment
Share on other sites

kan alt forkrommes?!? og for de delene som ikke skal være krommet? og er ikke forkromming veldig dyrt??hvordan gjør man det med lakk der..regner ikke med at jeg får det like bra som en showbil men jeg ønsker å la det se nesten like pent ut...

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Taunus Basic

Har hørt at det skal være mulig å legge krom selv på plast. Ikke forkromming i vanlig utgave altså..

Vet ikke hvordan de skulle få det til, om de legger en metallisk hinne på først, og deretter krom'er den?? Vet ikke. Mulig det er en slags plastfilm med kromoverflate ?

Så forkromming er ganske fleksibelt.

 

Høyglanspolering er ikke så vanskelig som det høres ut til. MËN, det er VELDIG tidkrevende..

Høyglanspolerte 4stk 15" amg fleger for noen år siden.. Tok meg en god del kvelder det ja..

Link to comment
Share on other sites

Guest mazdafun

"sprøytechromming" skal visst være et rimelig alternativ.. de som reparerer felger kan hjelpe deg med det.. Bl.a. FelgService i Askim

Link to comment
Share on other sites

"sprøytechromming" skal visst være et rimelig alternativ.. de som reparerer felger kan hjelpe deg med det.. Bl.a. FelgService i Askim

 

Snakka med en lakkerer som sa at det er VELDIG lett å få riper osv i..

Han kromma den midterste rilla i en emblemfri 3'er-golf med det, har sett resultatet selv

 

Nice from far, far from nice.

Edited by TurboX

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at det skal være mulig å legge krom selv på plast. Ikke forkromming i vanlig utgave altså..

Vet ikke hvordan de skulle få det til, om de legger en metallisk hinne på først, og deretter krom'er den?? Vet ikke. Mulig det er en slags plastfilm med kromoverflate ?

Så forkromming er ganske fleksibelt.

 

Høyglanspolering er ikke så vanskelig som det høres ut til. MËN, det er VELDIG tidkrevende..

Høyglanspolerte 4stk 15" amg fleger for noen år siden.. Tok meg en god del kvelder det ja..

 

var faktisk en lærer av meg i fjord som ga meg den lefsa om forkromming av plast, nå husker ikke jeg alt etter punkt å prikke, men mener han sa at det faktisk var en norsk fyr som var den første til og få det til. og måten de gjorde det på var å blande i kobber *mener jeg det var* i plasten, slik at chromen han på. skulle ikke mye til, men litt... hvorfor husker jeg ikke, men det var noe pga måten forkromming foregikk på..

Om de kjørte spenning gjennom det, eller om det var et bad som det gikk elektroner osv igjennom husker jeg ikke, men mener det var et eller annet om at det måtte gå strøm/spenning i der for at chromen skulle sitte fast eller noe...

 

Men skall motoren brukes så er jo chrom heller dumt... blå brent krom er langt fra pent =(

Du må heller se om du finner deg en god lakk... mener og ha lest at benga lakken skall tåle varme rimelig bra =)

Men det viktigste er vell at du har ei god grunning og at blokka er meget godt rengjort og avfettet...

Link to comment
Share on other sites

Guest Dre Racing@

jeg brukte vanlig 2k billakk på mine motordeler. )blokk dynamo ventildeksel

Det holder for meg. ennå jeg bruker det hardt..

men må være skikkli reint før u lakker..

Link to comment
Share on other sites

jeg brukte vanlig 2k billakk på mine motordeler. )blokk dynamo ventildeksel

Det holder for meg. ennå jeg bruker det hardt..

men må være skikkli reint før u lakker..

 

Damn! :o

 

Men hvor holdabart er det? Skal lakke akslinger og sånnt med hammerlakk jeg. Mange strøk, sølvgrå B)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...