Bjørn_H Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 Skal bytte clutch på min dohc 4x4 i morra, og lurte derfor på hva som er lettest? Sikkert endel som har gjort det før, hehe Takker for svar 88 Sierra Cosworth 2wd
Bjørn_H Posted November 18, 2005 Author Posted November 18, 2005 OK, må jeg ned med fordeligskassa og sånt og da eller? Har tenkt litt på å ta ut motoren også, men er vel mye mer arbeid det kanskje. 88 Sierra Cosworth 2wd
Guest pzycho Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 NED me kassa er bare 4 ekstra skruer da, i forhold til 2wd.. (de 4 som holder fremste mellomaksel) jeg bruker 1 - 2 timer på slikt ( har gjort det mange ganger)
Guest zr50sl Posted November 18, 2005 Posted November 18, 2005 nei d må du ikke,da fordelings kassa sitter fast på kassa, løsner bare akslingen som går fra fordelings kassa å til fram diffen,(står skrudd i diffen) så er d bare å nappe den ut,så er d jo selvfølgelig av med mellom akslingen, girstanga kan være noe dritt å løsne,da jeg antar at den er lik slik som på cosworth,sitter fast med et klips å kan være veldi trangt å få av siden du må løsne kassa i bak kant å slippe den litt ned for å komme til stanga,samt festebranketten, to skruer på vær side av kassa,såfremst at dette er likt slik som på cosworh 4x4, men ut i fra dette der det planke kjør
Bjørn_H Posted November 18, 2005 Author Posted November 18, 2005 Takker for svar, blir nok å ta ned kassa da 88 Sierra Cosworth 2wd
møffe Posted November 20, 2005 Posted November 20, 2005 husk at mærke dine aksler op så du montere dem i samme huller igen. har et par kammier der har haft problemer med at akslerne kom ud af ballance. jeg har aldrig haft problemer med det.. man man ved jo aldrig
Recommended Posts