Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en 89 mod sierra med kort panser.. har kjøpt meg cosworth grill jeg skal ha på, men det var jo en hel jeng med ting og tang som ikke stemte slik at det skulle passe på.. den lista under lyktene går opp på min der grillen skal være, slik at grillen gikk i mot.. tok av den lista, men da gikk de gamle festen til den ogrinale grillen imot.. de festene som satt på lyktene.. må jeg ha nye lykter og? vist det har jeg en cosworth grill til salgs :P

Posted

jeg er ikke sikker på hva du må gjøre for å bygge om til kort panser. men det jeg veit er at vanlige sierra lykter må skjæres litt i plasten på for at Cosworth grillen skal passe!

Posted

kom med bilder da, har du samme type panser som en cossi??? den listen du beskriver, er listen til langt panser, siden den går opp i panseret..

du må kappe litt i plasten på lyktene, slik at grillen går inn, ikke kapp toppen av plasten som grillen skal festes i på lyktene (sikkert dårlig forklart :) )

ellers får du ikke skrudd fast grillen.

og så må du ha em list som KUN går fra venstre skjerm mot høyre skjerm, og UNDER lyktene.. slik som på en cossi ..

håper dette hjalp deg litt :)

• 4 months later...
Guest nyjordet
Posted

Hei, har du fått gjort det der? jeg holder på med det samme og lurer på hvordan jeg skal få det til og passe, men jeg har cosworth grill, eg det noen forskjeller der?

Guest oddev
Posted (edited)

Hvis man skal bytte fra langpanser til kortpanser, må man bytte det gamle panseret og lista under lyktene til kort panser, grill, og list under lyktene som er til den type grill, man må også kutte av en liten del på panserlåsen (den biten som man bruker til å åpne med når man har langpanser).

Er i grunn veldig enkelt :)

Edit: glemte å ta med at noen lykter har ikke de øvre festene der den nye grillen skal skrus fast, man MÅ ikke ha disse festene, men er veldig, veldig kjekt.. :>

Edited by oddev
Posted

disse er der, må bare kappe litt i plast ørene på lyktene, har desverre ikke noe bilde av "lang panser lykter" og "kort panser lykter"

Guest 2.8v6
Posted

det er så enkelt somå bytte panser å kappe litt i plastikken på lyktene og sette på lista under å smette grillen på plass....har gjort det selv

Posted (edited)

Er det bare jeg som ser at han har skrevet at han har sierra MED kort panser??? Det er ikke snakk om ombygging fra langt til kort slik jeg ser det...

Edited by cossiemk1