Jump to content

Hydrauliske Løftere


Recommended Posts

Posted

bortkasta peng...

Og montere nye deler på ellers slitt cam er heller liten vits, tar ikke lange tida før løfterne er like slitt som de gammle...

 

spar heller og kjøp deg et piper kit med cam,fjære,ventil tettinga og løftere, du får igjen for det siden, både på levetid og effekt økning...

Guest RSTurbo86
Posted
bortkasta peng...

Og montere nye deler på ellers slitt cam er heller liten vits, tar ikke lange tida før løfterne er like slitt som de gammle...

 

spar heller og kjøp deg et piper kit med cam,fjære,ventil tettinga og løftere, du får igjen for det siden, både på levetid og effekt økning...

 

kam ble byttet av forrige eier, samme med ventiltettinger

Posted

hørtes litt shabby ut.. men uansett du får mer for penga visst du kjøper komplett kit..

 

Hvilken kam kjøpte han da? orginal cam? visst han kjøpte noe etter produsert greier så skulle det vell egentli være med løftere osv da, så hvor seriøst du bør ta det cam bytter bør du vurdere selv og opp mot han du kjøpte bilen av... og du betalte jo langt fra mye for bilen :P

 

Og den var vell ellers mer eller mindre orginal, så ser ikke noe logikk i at han har bytta cam, før han har bytta noe annet... bare en tanke

Guest Mr.Escort
Posted

kjøp heller mekaniske løftere....

Posted

hvorfor skal du bytte løftere? tikker de?

 

hvis de tikker nå, så har du nok slitt it kammen din alt, og da går det ikke mer enn 3-4 måneder med nye løftere før den tikker igjen...

 

spar heller penga og kjøp et trimkamsett :)

 

mekaniske løftere trengs ikke før man skal over 7k rpm og sånt...og det er sjeldent man vil det på en gammal cvh-motor :/

Cosworth!

Guest Mr.Escort
Posted

det er ved 7K RPM morroa begynner i en cvh...

Posted
det er ved 7K RPM morroa begynner i en cvh...

 

Hvis du synes det er gøy å sitte og vente på at du snart hører stygge lyder fra motorrommet, så be my guest. Ville holdt meg under 7000rpm jeg, bare for å være på den sikre siden :ph34r:

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Guest JvhCossie
Posted

Den CVH motoren er jo villig til å dra 8000 før den flyter da... :D

Posted

kommer vel litt an på hvor stramme de ventilfjærene er det.. :P men det skal jo sies at den gamle 1,4 motoren min gikk til 8000 den også.. ;) hehe funker som bare det enda den.. :)

Posted

Joda, for all del. Min Saab 900 GL -84 mod. klarer 65 i første gir den også, rundt 7000 rpm. Turtallsperre har den ikke hørt om, men om dette er _bra_ for motorn, tvilsomt.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Guest Mr.Escort
Posted

gjør bare verden en god gjerning med og ta livet av det cvh faenskapet jeg...

Posted

Pøh!! CVH-4-life :wub:

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...