Guest ErikW Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Hei Har en del kødd med RS Turboen min (87 mod).Den gikk fint da eg fikk den og plutseligt gikk den bare på 3 sylindere,gikk a ut i fra at det var tennkabler og rotor osv...byttet dette..ingen reaksjon:( !Så sjekka me reg reima osv...og etter og ha sjekka den og vakum slangen på hjernen og pluggene osv. Startet bilen...nå vet vi ikke hva som gjorde at den startet. Men den gikk ivertfall...helt til i dag ..nå får den ikke bensin på sylinder 1. Noen forslag om hva det kan være??? Mvh Erik W
OleK Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 tett dyse? kommer det bensin når du løsner på banjoen som sitter på bensinslangen som går til dyse nr.1? Cosworth!
Guest ErikW Posted December 15, 2005 Posted December 15, 2005 Hei Mistenker tett dyse seøv.Eneste rart at den kommer og går sånt.Skal ut og sjekke dette i morgen. Noen andre forslag?For i går var pluggen veldi våt men ikke tale om?... Mvh Erik W
Guest ErikW Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Hei igjen Ja da starta faktisk bilen i dag...men gikk ikke helt rent i dag heller...fordelren er vridd til bunns og da går den finest.Eksos lekasjer dukker opp i øst og vest Begynner og lure på og hive motoren ut og sjekke hva han som har fikset den opp har gjort egentligt Noen tips om hva som kan være gale?Den virker humør syk som bare f... Mvh Erik W
RHeskja Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 Må bare ha tolmodighet og peilig for å få en rst til å fungere problem fritt, bare vent litt så ska du se bilen fungerer helt topp. Lurer på om et justerbart kamdrev kunne løyst noen problemer på den bilen...
Guest ErikW Posted December 17, 2005 Posted December 17, 2005 HEi Godt muligt dette ville hjulpet ja.Men skulle gjerne hatt noen ord med han som har bygget denne motoren,har en del spørsmål angående bil og motor. Register reima osv fikk vi jo ikke til og stemme perfekt samma søren hvordan vi vridde på driten..så noe stemmer ikke så kanskje et justerbart kam drev hadde vært noe ja? Hvem selger justerbare kam drev i norge?Vil det lønne seg og handle i england?Ser at Burton selger rimelige drev. Mvh Erik W
OleK Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 skal ikke være noe problem å få registerreima til å stemme på en cvh vel? bare sett veiva på tenningsmerkene på reimskiva til dynamo-reima, og se at "tappen" på kamdrevet treffer sporet i toppen, skal peke rett opp da... høres ut som om den motoren kan trenge en overhaling ja, hehe Cosworth!
Guest ErikW Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Morn Joda....overhaling..motoren skal være ganske så ny overhalt den. Nei får gå over det med Haynes manual og lete etter feil og rette det som eg greie.Først og fremst få motoren til og svive noelunde og få alt lys til og funke. Mvh Erik W
Guest ErikW Posted December 18, 2005 Posted December 18, 2005 Nå har eg funne så mye dill dall med den bilen at eg like greit starter en prosjekt tråd om den.Noe eg håpte eg slapp. Mvh Erik W (frustrert escort eiger)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now