Guest Bullseye Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 (edited) Får ikke starta bilen etter at jeg har bytta pakninger på den, en 2.9 efi 89 mod med cat.Mest sannsynlig tenninga som er feil.Noen som vet tennings-rekkefølge ? evnt merker man kan se etter ?evnt andre feil ??? Og den for alt for mye bensin når den skal starte, dvs får jeg ikke starta den på første kinnet, så er det et helvete å starte den, lukter godt med bensin.Er det kald-startsdysa som fucker da ? hvor sitter evnt den ? Edited January 4, 2006 by Bullseye
2.8 injection Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 tennings rekkefølgen er 1-4-2-5-3-6 og på fordeleren skal det stå ett "1" tall og dette er sylinder nr.1 også er det bare å plugge videre så vidt jeg har forstått så er kaldstart i injection systemet og gir noen extra prosent bensin ved start av kald motor, men da kan det være føleren da altså 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Bullseye Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 tennings rekkefølgen er 1-4-2-5-3-6 og på fordeleren skal det stå ett "1" tall og dette er sylinder nr.1 også er det bare å plugge videre så vidt jeg har forstått så er kaldstart i injection systemet og gir noen extra prosent bensin ved start av kald motor, men da kan det være føleren da altså Hvilken sylinder er nr 1 og oppover ? du har ikke et bilde ver dette ?? Har kjørt ,det jeg tror er syl 1, helt til topp ( lengst framme høyre side i kjøre-retning ), skrudd fordeleren til til rotoren peker mot det merket som er der.men starter ikke likvel
2.8 injection Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 håper dette kan være til hjelp 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Bullseye Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Hjelper godt det Men får **** ikke starta bilen, vil liksom ikke tenne.Den får også altså for mye bensin til starten, slik at den drukner visst ikke den tenner på første forsøk...
2.8 injection Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 kommer det strøm til fordeleren a?eventuelt sjekka om pluggene gnistrer? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Bullseye Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 pluggene gnister ja...kan sjekke strømmen til fordeleren.
capri1600gt Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Får ikke starta bilen etter at jeg har bytta pakninger på den, en 2.9 efi 89 mod med cat.Mest sannsynlig tenninga som er feil.Noen som vet tennings-rekkefølge ? evnt merker man kan se etter ?evnt andre feil ??? Og den for alt for mye bensin når den skal starte, dvs får jeg ikke starta den på første kinnet, så er det et helvete å starte den, lukter godt med bensin.Er det kald-startsdysa som fucker da ? hvor sitter evnt den ?Stopper bensinpumpa etter ca 2 sek når du skrur på tenning eller går den hele tiden? Denne motoren har en hjerne som tenker litt (for?) mye selv, få noen som har utstyr til å lese feilkoder til ta en sjekk! 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Bullseye Posted January 7, 2006 Posted January 7, 2006 Bensinpumpa stopper etter ca 2 sek ja. Mulig det er hjernen som kødder, men den funka bra rett før jeg bytta pakninger.Har kikka over ledningene som går til hjernen, og alt ser bra ut der. Er det noen merker på et reim-hjul eller lign hvor det er et merke ? slik at jeg kan være 100 % sikker på at jeg har riktig tenning. Er vel mulig å få tenninga 180 grader feil ??
capri1600gt Posted January 8, 2006 Posted January 8, 2006 Bensinpumpa stopper etter ca 2 sek ja. Mulig det er hjernen som kødder, men den funka bra rett før jeg bytta pakninger.Har kikka over ledningene som går til hjernen, og alt ser bra ut der. Er det noen merker på et reim-hjul eller lign hvor det er et merke ? slik at jeg kan være 100 % sikker på at jeg har riktig tenning. Er vel mulig å få tenninga 180 grader feil ??Motor i biter.....Se side 30.... 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Bullseye Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Bilen starter fortsatt ikke...Samma hvordan jeg stiller inn tenningen vil den ikke starte.Det gnister på alle pluggene og det kommer strøm til tenninga.Har prøvd å gi den start-gass også, uten hell.
2.8 injection Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 fordeleren ble rørt mens du holdt på med motoren altså?prøvd med stroboskob og greier a?har hørt at pluggene kan oppføre seg annerledes når de blir utsatt for trykket det blir i motoren når den går 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Leo Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Starter den i det heletatt nå? Smeller det i eksosen, hugger det til, starter, for så å stoppe? Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
Guest Bullseye Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Starter den i det heletatt nå? Smeller det i eksosen, hugger det til, starter, for så å stoppe? Vrir på fordeleren når jeg kinner motoren ja.Har ingen stroboskob...Avogtil smeller det litt i eksosen, og noen ganger kommer det flammer ut av innsuget, men da er nok tenninga 180 grader feil.Hugger heller ikke til.
capri1600gt Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Vrir på fordeleren når jeg kinner motoren ja.Har ingen stroboskob...Avogtil smeller det litt i eksosen, og noen ganger kommer det flammer ut av innsuget, men da er nok tenninga 180 grader feil.Hugger heller ikke til.Var vel en ide å få tenninga riktig da?Står akkurat hvordan du gjør det i linken over.. Side 30.. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Bullseye Posted January 12, 2006 Posted January 12, 2006 Tenninga vet jeg at jeg har riktig. Men dro i gang bilen i dag, da startet den, MEN...tydeligvis har motoren blitt varmeskjært..., olja spruta nesten opp av topp-lokket Så nå må jeg bytte stempel-ringer også...dvs hele motoren ut igjen
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now