Regel nr. 1: Nok drivstoff. Grunnen til at denne saken fungerer som den gjør er en ca. riktig tilgang på bensin. Etter sigende har en eier mellom første og andre gang vi hadde bilen kjørt med bredbåndslambda og konstatert at den fungerte opp til 1,3 bar. Der oppi forventer jeg å se 250hk og rundt 400Nm. På det første oppsettet med lavest kompresjon satte jeg tenninga til satandard 12 grader ved tomgang. Hva tenninga står på nå vet jeg ikke, men jeg mistenker at den står likt som før. Responsen med høyere kompresjon uteble definitivt ikke, og sammen med en fungerende tillegsdyse i stedet for to defekte tidligere fungerer det forbausende bra. Hvor mye trykk den klarer nå vites ikke, men det første oppsettet begynte å banke ved 1,5 bar under 4000rpm og ved 1,2-1,3 ved 5500rpm. Med ustabil actuator ble faktisk denne karakteristikken på ladetrykket oppnådd. På Rudskogen gikk det såpass greit at jeg overoppheta dekkene (Yokohama AVS Sport) noe som resulterte i 3 kontra opp fra slaktern og 3.girs sladd ut av langsvingen Alt i alt er dette en velfungerende maskin som har krevd lite vedlikehold og fått mye juling uten å bukke under. De som sier at en enkel IST ikke kan fungere bra tar feil.