Jump to content

Regler Ang. Blinklys Bak ?

Recommended Posts

Posted

Hey, lurer litt på dette med reglene ang blinklys bak på en bil, MÅ de være på siden bak, eller kan di lyse rett bak???

grunnen til at jeg lurer er at dette er hva jeg har planer om og sette bak på Sierra'n min -->

http://www.neweraparts.com/partinfo.jsp?pid=319

takker for all insikt i saken, og deres syn og ideer og om dere tror det kan se bra ut på en Sierra..

Guest Compom
Posted

Om det er lov eller ikke vet jeg ikke, men jeg ville holdt meg langt unna Skylinelykter på Sierra!

Posted

Siden det allerede er 1 for nei her så kan jeg balansere vekta for deg. Det ville sett så sprøtt ut på en Sierra at det må bare gjennomføres! Men du trenger full combatstyling for helheten.

Rart å se den supersportsbillykten bare ser ut som en one-fit-all universallykt fra Biltema. Frekk blinklysfirkant :P

Her er noe å lese på. Snarveien er § 28-4.

Forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy, deler og utstyr (kjøretøyforskriften). Kap. 28. Lys, lyssignal, refleks .

FCN og VCCN Sessongåpner Gardermoen søndag 4 mai 2025 Sessongåpner-gardermoen-4-mai-2025

FCN Vålerbanen 6-7 juni 2025 (Del1) FCN Hovedtreff Vålerbanen 6-7-juni 2025 (Del1).

FCN Vålerbanen 22-23 august 2025 (Del2) FCN Vålerbanen 22-23 august 2025

FCN på GMS 5-7 september 2025 Grenland Motorsportsenter helgen 5-7 september 2025

FCN Sessongavslutter Gardermoen søndag 28 september 2025 Sessongavslutter-gardermoen-28-september-2025

Posted (edited)

ypperlig, denne hjalp, får vel hvie på en ekstra ledblinker bak muligens da,

og gjøre om den orginale blinkeren i senter til ryggelys.

Ettersom at den orginale bak på R33 lyktene tviler jeg greier 60 grader ut til siden.

eller?? er det 30 grader til hver side som gjelder???

Edited by Fritz
Posted

Må si meg enig i at det bare må gjennomføres, er resten av bilen gjennomført også så hadde nok dette blitt sinnsykt tøft. Går jo eventuelt å modde de på en sierra i photoshop, slik at vi får et inntrykk av hvordan det vil bli :D