Jump to content

Fjusking I Kulda

Recommended Posts

Guest Sierra_is
Posted

Ja som topic sier. Var en tur i Sverige igår med min 2.0is, kom akkurat over grensa og til 20minus, og da begynnte den å fjuske. Først bare lugget den, men etterhvert kuttet den helt og stoppet. Startet greit etterpå, men fikk ikke opp farta. Kjører med cosworth grill og greenfilter, noe som gjør d hele litt kaldt, kunne bla. legge hånda mi rett på toppen, og dn var iskald. Den gikk noe bedre da vi tok å dekte til noe av radiatoren samt luft filteret. Noen som har en anelse om hva dette kan være, har nytt besinfilter btw, og tror ikke det skal være kondens i bensinen (bruker masse kondensfjerner). Har en mistanke om luftmengdemåleren, men noen bedre forslag?

Ble forrestn bedre da jeg kom tilbake til mildere og levelige temperaturer...

Posted

Frost i LMM, jeg har samme problem når det blir minus grader, og kjører da uten LMM, men da har jeg også Map i tillegg, så jeg regner med at det er den som gjør at bilen går greit uten LMM

Guest Sierra_is
Posted

Jhar ikke brukt for mye kondensfjerner heller, bruker heller mye rødsprit.

Men har varme i varmapparat, motoren klarte akkurat å holde driftstemperatur, men termostat var ikke åpent på hele turen.

Men skal prøve å bytte Lmm, satser på at d blir bedre, om ikke må jeg sette på original front og evt org. luftfilterboks...

Men hvordan vil gangen bli uten Lmm innkoplet? mener å ha prøvd dette før, og fikk ikke start i det hele tatt....

Takker for hjelpen så langt :)

Guest Sierra_is
Posted

Ok, bare ut å teste det :)

Men hvordan vil da forbruk bli, og effekt messig?

Er jo tross allt en grunn til at LMM`n er der....