Guest pisko Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Vet at når man handler deler fra f.eks england slipper man unna den egelske VAT/moms, men hvordan er det med deler fra USA? har de noe moms eller skatt man slipper unna med ved import??Eller er dette no eu greier?
Count Posted January 9, 2006 Posted January 9, 2006 Den er ikke så stor. 7,5 tror jeg det er de har.Du skal ha igjen denne også ja. 12m Super 24v Cosworth Prosjektet mitt
cosworth540 Posted January 10, 2006 Posted January 10, 2006 Den er ikke så stor. 7,5 tror jeg det er de har.Du skal ha igjen denne også ja. I USA betaler man bare moms i den staten man bor i hvis man kjøper delen der.Det er ikke noe moms på deler man kjøper i USA hvis de skal sendes til en annen stat eller et annet land.Mao ingen moms refusjon derfra.Man får heller ikke momsrefusjon fra England,hvis ikke momsen er trukket fra før delene blir sendt.Man bør be om å slippe momsen når man bestiller delene.Lettere slik enn å ringe ivrige paragrafryttere hos tollen.
Recommended Posts