Jump to content

Is Motor Som Ikke Starter...

Recommended Posts

Posted

Kjøpte bilen av en kamerat som har gitt opp... motoren tenner, får gnist og timinga på reima er riktig... fordelern er jeg litt usikekr på men gikk da i helga. Bilen har stått stille siden sent i 04, men fikk den til å starte i helga som var, da fuska den til tider og likte seg dårlig under 3000rpm. Under 3000rpm begynner den å fuske så jeg skifte hele fordelern med elektron fra en is motor som jeg har fra før og går. men enda vil den ikke starte.... noen som har hatt lignende problem? ellers så blir det motorskift til helga...

Posted
Sjekk bensinpumpa!

Den går... får bensin, plugga blir våte værtfall...

Posted

går på alle sylindere? problemer med teninga? startmotoren går som den skal? har du noen flere muligheter for hva som er galt?

Posted
går på alle sylindere? problemer med teninga? startmotoren går som den skal? har du noen flere muligheter for hva som er galt?

Den gikk ikke på alle syl under 3000rpm.. bare noen ganger. Måtte gi gass for at den kom seg. startern slår inn, plugga tenner... skjønner ikke hva som er problemet, "turner" motor og den stemmer med fordelern... Tenker på dyser, men plugga blir våte.... Bensintrykkregulatorn? fikk nesten tenning når jeg gir opp å dra den på startern.

Posted

må være at den får for lite bensin. enten regulatoren el pumpa som ikke leverer nok, går ut fra at det er gasser siden du sier referer til dyser. kan være pluggene som skulle hatt utskiftining vis di ikke er helt nye da. men kan også være tette innsug osv.

Posted
må være at den får for lite bensin. enten regulatoren el pumpa som ikke leverer nok, går ut fra at det er gasser siden du sier referer til dyser. kan være pluggene som skulle hatt utskiftining vis di ikke er helt nye da. men kan også være tette innsug osv.

Det er en is motor, innsprøytingsdyser... den får bensin, plugga blir våte... tennplugger og pluggkabler er nye... jeg kjørte bilen på lørdag.

Posted

hmm, si jeg gjør som sisst da, mulig alt drokner og jeg skifter plugger og den starter igjen.. men da eter den jo plugger?

Posted

då må det enten være no feil med fordeleren el coilen. som gir for mye strøm te pluggene. men siden den jukser på lavt turtall og ikke går skikkelig så kan det hende den drukner seg sjøl. da må det være noe som ikke regulerer seg sånn det skal :unsure:

Posted
då må det enten være no feil med fordeleren el coilen. som gir for mye strøm te pluggene. men siden den jukser på lavt turtall og ikke går skikkelig så kan det hende den drukner seg sjøl. da må det være noe som ikke regulerer seg sånn det skal :unsure:

ja det var d jeg tenkte på så flytta over hele fordelern og coil fra en motor som jeg dro ut av en bil i sommer. Men skal prøve nye plugger igjen.. starter den da kan jeg værtfall bruke tenningslampa.

Posted

Det som slår meg først er LMM og tempsensoren under innsuget.

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Posted

hmm nja jo skal prøve... ellers starter jeg må motorskift så jeg får kjørt litt i helga...

Posted

da begynnte jeg motor skift... admin slett denne topic