Jump to content

Irriterende understellslyder!


Guest Quadrat

Recommended Posts

Guest Quadrat

Sliter litt med endel dunkelyder(i dumper i veien) både foran og bak på bilen min..Jeg har sjøl bytte lenkearmene bak, og både kyllingbena foran og bakre bærebruforinger skal ha blitt byttet på Ford-verksted under EU-kontroll.

 

Jeg har gått over understellet med "spett", men det eneste jeg kan finne er en ørliten slakk i stab.stagforingene bak..

 

Noen som har noen tips om hva annet det kan være?Støtdemperne?

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på hva du mener med kylling-beina ??

 

Men det som kan lage lyder i forstillinga er som regel lenkarmene og stabilisatorstag-foringene, i tillegg til bærearms-forungene.

 

Sjekk at det ikke er brudd i fjærene foran, demperne pleier det sjelden være noe feil med.

 

Bak kan det være stabilisatorstag-foringene som lager lyd, skal generellt lite til før det blir lyd i disse på mondeo'n.

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

hihi...har du ikke hørt det uttrykket? Nei, det er lenkearmene foran jeg mener.

 

Disse skal som sagt være bytta(01.2004), men det ser ut som om de har sittet der i 5 år !

 

Fjørene har jeg sett på, men de er OK.

Stab.stagforingere fram så vel også greie ut, men jeg får ta en titt til nå som jeg har noe mer konkret å gå på.Bak vet jeg at de er noe slitt.

 

 

J*vlig irriterende med sånne lyder....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Geron

fant du ut hva disse lydene kom av?

Jeg har en fiesta, og har sånne klirre-/klurrelyder når jeg kjører over ujevn vei.

Vanvittig irriterende.

 

Er du grei å forteller, så er det bra, må få bukt med den lyden, den irriterer meg, og bilen høres skral ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Quadrat

Hei!

 

Disse lydene kom av slakke stab.stagforinger foran. Var ikke store slakken, men men nok til at det ble mye ulyd.

Mener de kosta i underkant av 300 kr på Ford med nye bøyler....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg har også fått sånn lyd nå på min mondeo.. (inni hel..... irriterende !) jaja, vist noen finner ut hva konkret som er problemet så hadde det vert flott :P

 

den er en klar DUNKE lyd når jeg kjører over ting, trenger ikke være store tinga, f.eks dypere kommelokk osv...

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Hvis det er en "klakke-lyd" fra understellet, så bør du sjekke stab.stagforingene dine foran. Ikke store slarken som skal til før de lage mye lyd...

Link to comment
Share on other sites

hm, vet ikke hvem du snakker til quadrat ;) , men hos meg er det bare bak jeg hører noe.. det er så evig irriterende.

Noen formening om hva det kan være?

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Guest Quadrat

Sorry!Oppfatta litt feil der...

 

Da er det nok som Wingdude sier, og disse delene er ikke avskrekkende dyre å kjøpe hos Ford ;) Good luck!

Har bytta foringer og stag bak på min pga ulyd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...