Jump to content

Escort Mk4 Skivebremser Bak


Guest Alex_86

Recommended Posts

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2wd caliper+2wd skiver er bolt-on med en adapterplate som er å få kjøpt (lage selv, ligger tegning uten på nett)

 

4x4caliper og 4x4 skiver er også bolt on med samme adapterplata, men det er vel strengt tatt unødvendig med ventilerte skiver bak på mk4 escort.

 

XR4 caliper med skiver skal vel også passe rett på (tror jeg).

 

Edit: Trenger også Mk5/6 RS2000 håndbrekkwire!

Edited by d-link

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Mulig Mk5 xr3i skiver og calipere passer også. Men jeg har ikke hørt om det før i alle fall.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

mk4 xr3i har tromler bak. Ingen mk4 som ble levert med skiver org.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

ja, helt riktig, og det er en sånn bil jeg har;-)

jeg tenkte på å kaste på xr3i bremser (front) eller 1.6 l bremser(front) bak isteden for tromler som jeg har.

er det vansklig å gjøre?

hva trenger jeg av deler (holder det med skiven og calipper?)

Link to comment
Share on other sites

Da mister du handbrekket, ved å plassere framcalipere bak :)

 

Tror det enkleste er å plukke av noen 253mm bakskiver og calipere fra en vanlig sierra på skroten og hive de på.

 

Mer lesestoff om dette temaet finner du her.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

takker... å ta bak calipere fra en siera å kaste bak, det er det enkleste?

 

hva med escort 5,6?

 

det er vel masse ekstra dippedutter på sierra...eller er det ikke det?

er det samme hva slags sierra jeg tar fra?

Edited by Alex_86
Link to comment
Share on other sites

Har ikke vært borti skiver fra mk5/6'er escort på mk4. Er ikke sikker på om mk5/6 kom med skiver bak engang utenom på RS2000.

 

Ville gått for Sierra skiver jeg :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Alex_86

da gjør jeg det... blir litt funky... større skiver bak en foran:-P

hvor skal/burde caliperen stå da.... mot forhjulet, oppover, bakover?

Link to comment
Share on other sites

Men den adapterplata blir den stående kl 2 ca på høyre side, og kl 10 venstre side :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sorry at eg kupper denne tråden :ph34r:

Men det har seg sånt at eg har fått tillatelse av læreren min og lage meg sånn adapter plate.

Men da må eg vite hvor tykk den skal være og hvilket stål eg må bruke...

Og om det er noen som har fått dette godkjent???

Fins det en adapter plate eller noe som må til for og få større bremser fremme og???

 

 

Mvh Erik W

Link to comment
Share on other sites

Og da er det den plata som det er link til lenger oppe i tråden her sm gjelder??

Hvilke kaliptere og skiver bruker eg på den???

 

Mvh Erik W

Link to comment
Share on other sites

på den plata kan du bruke 4x4 calipere sammen med 4x4 skiver og 2wd calipere sammen med 2wd skiver.. står litt lenger oppi her også.. bare så du vet det kan det bli litt kraftig med 4x4 skiver bak på den lette escorten så 2wd er mye bedre.. skal mest sannsynlig bruke dette selv hvis jeg ikke får tak i billige 4x4 calipere da..

Link to comment
Share on other sites

Pass bare på å få større bremser foran og nå da...funker dårlig med 273mm skive bak, og 240mm foran. Eller 260 hvis du har turbo bremser...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...