Jump to content

For å Være Helt Sikker Så Spør Jeg.


Guest RSTurbo86

Recommended Posts

Guest RSTurbo86

Var å kjørte med RS Turboen ikveld.. når jeg kom hjem så gikk den rart å oljetroppa hadde sprotte opp.. Stempel som er f ødelagt?? -_-

Link to comment
Share on other sites

Han mene oljepåfyllingslokket vil jeg tru,Det skjedde en sjelden gang på min men trur det va ladetrykke som gjor det å at jeg ikke hadde forbedra veivhusvent.+at lokke satt litt løst.Ingen ting som feila min motor.Gikk ikke bilen som før når du satte lokke på igjen?

Edited by turboole
Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86

Bilen gikk helt fint nå i morges. merket ikke no når jeg satte på oljepåfyllings troppen igjen -_- Prøvde å trå bilen litt ekstra i går kveld og da spratt ikke troppen av men var kommet litt lengre opp.. Skal ta komp test å sylinder lekkasje test idag for å være på den sikre siden..

Link to comment
Share on other sites

nytt lokk koster ikke mye på ford, som regel blir o-ringen i lokket steinhard, og tetter dårlig...

 

men uansett så skal du ikke ha overtrykk i toppdekslet, så bygg om veivhusventilasjonen din....anbefalles nesten uansett, den orginale er søppel........

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
bytta du ikke stempel eller stempelringer for ikke siden da? eller husker jeg feil?

 

Bytta 1 stempel da kun ett var gåent og stemplene ble bytta ett halvt år før jeg kjpte den.. Skulle jo for svarte ha tatt ut alle stemplene <_< menmen, gjort er gjort og elg er elg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest RSTurbo86

HOHO! Alle 4 stemplen datt i biter nå de ble tatt ut! Til og med det nye! Her er det noe muffens.. Skal bytte topp nå, og se om jeg får bort tenningsbanken.. er nesten helt sikker på at det er det som gjør at stemplene ryker.. Blir vel nermest sveise flamme i sylindrene...

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
tenningsbank er ikke akkurat heldig for motoren nei..

 

Kan denne høvla toppen ha noe å si på det da? Har prøvd alt, justert tenning m.m ingenting hjalp mot tenningsbanken... Er ikke 0.5mm høvling "mye" på en slik Turbo motor som dette?

Link to comment
Share on other sites

tror nok tenningsbanken heller kom av for lite bensin, det er jo den vanligste årsaken.. iallfall med "gode" gamle ke-jetronicen.. kan også ha litt å gjøre med for høy inntaksluft temperatur da.. kjører vel med original ic du?

 

kan jo være at kompresjonen ble litt for høy også.. 0,5mm skal ikke ha så mye å si, men blir jo litt.. uansett er det jo ikke bra med mer komp i motoren enn det allerede er så.. er du sikker på at det faktisk var rst stempler som sto i og ikke noen fra en vanlig cvh maskin? er vel ikke godt å se forskjell på de..? eller? har aldri sammenlignet.. er vel kanskje noe høyere de vanlige..

Edited by Robox
Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
tror nok tenningsbanken heller kom av for lite bensin, det er jo den vanligste årsaken.. iallfall med "gode" gamle ke-jetronicen.. kan også ha litt å gjøre med for høy inntaksluft temperatur da.. kjører vel med original ic du?

 

kan jo være at kompresjonen ble litt for høy også.. 0,5mm skal ikke ha så mye å si, men blir jo litt.. uansett er det jo ikke bra med mer komp i motoren enn det allerede er så.. er du sikker på at det faktisk var rst stempler som sto i og ikke noen fra en vanlig cvh maskin? er vel ikke godt å se forskjell på de..? eller? har aldri sammenlignet.. er vel kanskje noe høyere de vanlige..

 

Må prøve å gi den litt mer juice da kanskje :)

Link to comment
Share on other sites

Guest RSTurbo86
hvor mye trykk kjører du med? noe tilleggssprut? byttet bensinfilter eller dyser noen gang? er mye som kan gjøre at den får for lite bensin..

 

Turbotrykk?:0.5bar. Ikke tillegssprut. jeg har ikke byttet bensinfilter eller dyser nei.. Får sjekke alt da :D

Link to comment
Share on other sites

du kjører originalttrykk altså.. hvis den har tenningsbank da er det noe som er galt.. mest sannsynlig er bensinsystemet potte tett etter mange års bruk..ville iallfall renset systemet og byttet bensinfilter.. burde hjelpe endel det..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...