Guest RSTurbo86 Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Var å kjørte med RS Turboen ikveld.. når jeg kom hjem så gikk den rart å oljetroppa hadde sprotte opp.. Stempel som er f ødelagt??
turboole Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 (edited) Han mene oljepåfyllingslokket vil jeg tru,Det skjedde en sjelden gang på min men trur det va ladetrykke som gjor det å at jeg ikke hadde forbedra veivhusvent.+at lokke satt litt løst.Ingen ting som feila min motor.Gikk ikke bilen som før når du satte lokke på igjen? Edited January 24, 2006 by turboole
Guest RSTurbo86 Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 Bilen gikk helt fint nå i morges. merket ikke no når jeg satte på oljepåfyllings troppen igjen Prøvde å trå bilen litt ekstra i går kveld og da spratt ikke troppen av men var kommet litt lengre opp.. Skal ta komp test å sylinder lekkasje test idag for å være på den sikre siden..
OleK Posted January 24, 2006 Posted January 24, 2006 nytt lokk koster ikke mye på ford, som regel blir o-ringen i lokket steinhard, og tetter dårlig... men uansett så skal du ikke ha overtrykk i toppdekslet, så bygg om veivhusventilasjonen din....anbefalles nesten uansett, den orginale er søppel........ Cosworth!
OleK Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 bytta du ikke stempel eller stempelringer for ikke siden da? eller husker jeg feil? Cosworth!
Guest RSTurbo86 Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 bytta du ikke stempel eller stempelringer for ikke siden da? eller husker jeg feil? Bytta 1 stempel da kun ett var gåent og stemplene ble bytta ett halvt år før jeg kjpte den.. Skulle jo for svarte ha tatt ut alle stemplene menmen, gjort er gjort og elg er elg
Guest RSTurbo86 Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 rettelse: var ikke komp på 2 og 3.. bytta stempel på sylinder 4
RsTurboTaule Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 ja d er noe dritt det derre...Da jeg kjøpte min i 03` sa tidligere eier at han hadde skiftet stemplene.. men ett år etterpå røk 2 av de.. han hadde kun skiftet 2 av de.. skulle kvelt han og kjørt over han hadde jeg sett han... 88 Escort RSTurbo
Guest RSTurbo86 Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 HOHO! Alle 4 stemplen datt i biter nå de ble tatt ut! Til og med det nye! Her er det noe muffens.. Skal bytte topp nå, og se om jeg får bort tenningsbanken.. er nesten helt sikker på at det er det som gjør at stemplene ryker.. Blir vel nermest sveise flamme i sylindrene...
Robox Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 tenningsbank er ikke akkurat heldig for motoren nei..
Guest RSTurbo86 Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 tenningsbank er ikke akkurat heldig for motoren nei.. Kan denne høvla toppen ha noe å si på det da? Har prøvd alt, justert tenning m.m ingenting hjalp mot tenningsbanken... Er ikke 0.5mm høvling "mye" på en slik Turbo motor som dette?
Robox Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 (edited) tror nok tenningsbanken heller kom av for lite bensin, det er jo den vanligste årsaken.. iallfall med "gode" gamle ke-jetronicen.. kan også ha litt å gjøre med for høy inntaksluft temperatur da.. kjører vel med original ic du? kan jo være at kompresjonen ble litt for høy også.. 0,5mm skal ikke ha så mye å si, men blir jo litt.. uansett er det jo ikke bra med mer komp i motoren enn det allerede er så.. er du sikker på at det faktisk var rst stempler som sto i og ikke noen fra en vanlig cvh maskin? er vel ikke godt å se forskjell på de..? eller? har aldri sammenlignet.. er vel kanskje noe høyere de vanlige.. Edited February 15, 2006 by Robox
Guest RSTurbo86 Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 tror nok tenningsbanken heller kom av for lite bensin, det er jo den vanligste årsaken.. iallfall med "gode" gamle ke-jetronicen.. kan også ha litt å gjøre med for høy inntaksluft temperatur da.. kjører vel med original ic du? kan jo være at kompresjonen ble litt for høy også.. 0,5mm skal ikke ha så mye å si, men blir jo litt.. uansett er det jo ikke bra med mer komp i motoren enn det allerede er så.. er du sikker på at det faktisk var rst stempler som sto i og ikke noen fra en vanlig cvh maskin? er vel ikke godt å se forskjell på de..? eller? har aldri sammenlignet.. er vel kanskje noe høyere de vanlige.. Må prøve å gi den litt mer juice da kanskje
Robox Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 hvor mye trykk kjører du med? noe tilleggssprut? byttet bensinfilter eller dyser noen gang? er mye som kan gjøre at den får for lite bensin..
Guest RSTurbo86 Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 hvor mye trykk kjører du med? noe tilleggssprut? byttet bensinfilter eller dyser noen gang? er mye som kan gjøre at den får for lite bensin.. Turbotrykk?:0.5bar. Ikke tillegssprut. jeg har ikke byttet bensinfilter eller dyser nei.. Får sjekke alt da
Robox Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 du kjører originalttrykk altså.. hvis den har tenningsbank da er det noe som er galt.. mest sannsynlig er bensinsystemet potte tett etter mange års bruk..ville iallfall renset systemet og byttet bensinfilter.. burde hjelpe endel det..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now