Jump to content

Selge & kjøpe

Recommended Posts

Posted

Heley, lenge siden sist. vært uten nett en stund.

Men men.. skal selge min scorpio -90 mod 2.0 efi doch. kor bør æ annonsere? hvis nån har lyst på så kan dem ringe 95176995.

også ¨må æ få taki en girkasse til min andre Scorpio. en 2.8i 4x4 -86mod. kor finner æ sånt? ikke i norge ser det sånn ut som. har sjekka litt på bildelsdatabasen.se og autoophug.dk i danmark. men vet nån om noen som har å kor så kan de/dere vel gi meg en adresse eller tlf nr jeg kan ringe? =)

Posted

uhumm.. plutselig e det masse som, passer på min bil? forklar litt siden æ ikke helt har suttet mæ inni det her problemet på ka som passer kor.? =) ka heter min kasse som står på? ka hører mt75 til, å passer virkelig xr4x4 kassa over?

Posted

Siden du har 2,8 motor er det nok type 9 gearkassa du har. Denne ble også brukt på Sierra 2,8 4x4 (noe sjelden) og 2,8 XR4x4.

Med 2,9 motoren kom MT75 4x4. Denne ble også brukt på Sierra 2,9 4x4 og 2,9 XR4x4. I grunnen en bedre kasse. Men hvis du skal putte denne kassa på bilen din må du skifte den gummiklanken som sitter mellom kassa og mellomakselen, og kanskje svinghjul, men det er jeg ikke sikker på.

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Posted

hmm, gummiklanken? :lol: tror æ vet ka du mener. må sjekke om æ må bytte svinghjul.. kanskje noen som vet?

Posted

clutchen må byttes, den e ferdig finito bang... like greit å bytte den når man en gang e i gang..

Posted

Hva heter girkassa som sitter i min da? 2.9 efi. 4 trinns automat.

Den har ikke likt konstant sladding hele vintern igjennom så det hender hopper ut fra gir når den clutcher fra 1. og da tar det en del sekunder før han vil i gir igjen.... hmmm... må vel bytte hele driten da... :roll:

Posted

Ok, har kun sjekket nivået å det er på nøyaktig fullt. skal skifte motorolje snart så da tar jeg girolje med det samme så får vi se. kanskje kassa lever noen mnd til 8)

Posted

Ok, kassa oppfører seg slik bare de første 5 - 10 minuttene ved kjøring, og kun på lave gir. jeg får den i gir kjappere ved å gi litt gass sånn ca til 1500rpm. Problemet med kassa di var dårlig olje bare eller?