Jump to content

Dohc med startproblem


Recommended Posts

Guest Pjuker`n
Posted

I lengre tid nå har det vært omtrent umulig å starte den.

Bruker ca 20 min hver morgen og tømmer omtrent batteriet.

 

Den tenner og går på 2 eller 3 sylindere noen sekundre før den dør. Den skyter også en del i luftfilteret.

 

Har byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.

Da var problemet om trent borte i ei uke. Så i går var det tilbake igjen..

 

Også tatt ut pluggene og varmet/tørket dem, da starter den som regel.

 

Starteren er blitt helt utslitt, med det er jo ganske logisk.

 

Noen som veit hva dette kan være, jeg tipper fukt, Men hvordan få¨det bort permanent?

Guest Pjuker`n
Posted

Hmm

 

Når bilen er varm starter den uten problemer da...

 

Hva er en krumtaps sensor?

Posted
I lengre tid nå har det vært omtrent umulig å starte den.

Bruker ca 20 min hver morgen og tømmer omtrent batteriet.

 

Den tenner og går på 2 eller 3 sylindere noen sekundre før den dør. Den skyter også en del i luftfilteret.

 

Har byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.

Da var problemet om trent borte i ei uke. Så i går var det tilbake igjen..

 

Også tatt ut pluggene og varmet/tørket dem, da starter den som regel.

 

Starteren er blitt helt utslitt, med det er jo ganske logisk.

 

Noen som veit hva dette kan være, jeg tipper fukt, Men hvordan få¨det bort permanent?

Får den riktig bensinblanding?

Kanskje du burde sjekke bensintilførsel og eventuell falsk luft?

Ikke så rart pluggene blir våte hvis motoren kinnes i 20 minutt..

1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200

Guest Pjuker`n
Posted

Er logisk at pluggene blir våte..

Det som skjer er at starteren drar rundt motoren noen runder uten at den tenner på alle, da blir såklart noen plugger blaute. og da er du inne i en ond sirkel...

 

Byttet starteren i går og tok samtidig og rengjorde kontakten på veivakselsensoren.. I dagtidlig startet den litt lettere.. Men er fortsatt ikke god.. stopper litt på tomgang i blandt osv..

Guest Pjuker`n
Posted

Har prøvd å pumpe også..

 

Når bilen er varm så starter den jo uten tomgangsregulator..

Men har for sikkerhetskyld byttet den.

 

Karen fra NAF som hjalp meg forrige uke snakket noe om at Åpent luftfilter på dohc gir disse symptomene i kaldt vær

Posted

Kjører DOHC med Konfilter å ingen tomgangsregulator(den klikka) kjører kun med en mutter på den tappen under spjellgreia så justerte jeg til fin tomgang med den... Nå er den sånn at i 20-30 minus må jeg sitte åpumpe litt på gassen før den går av seg selv på tomgang... 10-20 minus må jeg gi litt gass med en gang for at den skal gå.. å i plussgrader ell 10minus går den helt fint bare jeg vrir nøkkelen.. når motoren er varm går den så klart strøkent.

 

Det som var feil med tomgangsregulatoren min var at den hadde låst seg i en slags mellomstilling(kanksje noe nødprogramm?) nor som ga for liten åpning til at den klarte seg selv i kaldt vær på kald motor.. men slapp inn for mye luft i varmt vær/varm motor.. så har dte likegreit uten den dumme regulatoren

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...