Guest Pjuker`n Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 I lengre tid nå har det vært omtrent umulig å starte den.Bruker ca 20 min hver morgen og tømmer omtrent batteriet. Den tenner og går på 2 eller 3 sylindere noen sekundre før den dør. Den skyter også en del i luftfilteret. Har byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.Da var problemet om trent borte i ei uke. Så i går var det tilbake igjen.. Også tatt ut pluggene og varmet/tørket dem, da starter den som regel. Starteren er blitt helt utslitt, med det er jo ganske logisk. Noen som veit hva dette kan være, jeg tipper fukt, Men hvordan få¨det bort permanent?
møffe Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 mapsensor eller TPS. og du skal også lige tjekke din krumtaps sensor.
Guest Pjuker`n Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 Hmm Når bilen er varm starter den uten problemer da... Hva er en krumtaps sensor?
cosworth87 Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 krumtapsensor er det kanksje giveren på svinghjulet? Husker ikke ossen du målte den men kan finne ut til i morgen.
capri1600gt Posted January 30, 2006 Posted January 30, 2006 I lengre tid nå har det vært omtrent umulig å starte den.Bruker ca 20 min hver morgen og tømmer omtrent batteriet. Den tenner og går på 2 eller 3 sylindere noen sekundre før den dør. Den skyter også en del i luftfilteret. Har byttet plugger, pluggledninger, fordelerlokk og rotor.Da var problemet om trent borte i ei uke. Så i går var det tilbake igjen.. Også tatt ut pluggene og varmet/tørket dem, da starter den som regel. Starteren er blitt helt utslitt, med det er jo ganske logisk. Noen som veit hva dette kan være, jeg tipper fukt, Men hvordan få¨det bort permanent?Får den riktig bensinblanding?Kanskje du burde sjekke bensintilførsel og eventuell falsk luft?Ikke så rart pluggene blir våte hvis motoren kinnes i 20 minutt.. 1964 1/2 Ford Mustang 289 HT - 1972 Ford Capri 2600 GT - 1975 Ford Capri 1,6 GT - 1992 Ford Escort RS2000 - 2000 Ford Mondeo ST200
Guest Pjuker`n Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Er logisk at pluggene blir våte.. Det som skjer er at starteren drar rundt motoren noen runder uten at den tenner på alle, da blir såklart noen plugger blaute. og da er du inne i en ond sirkel... Byttet starteren i går og tok samtidig og rengjorde kontakten på veivakselsensoren.. I dagtidlig startet den litt lettere.. Men er fortsatt ikke god.. stopper litt på tomgang i blandt osv..
cosworth87 Posted January 31, 2006 Posted January 31, 2006 Pumper du på gassen mens du prøver starte?tomgangsregulatoren?
Guest Pjuker`n Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Har prøvd å pumpe også.. Når bilen er varm så starter den jo uten tomgangsregulator.. Men har for sikkerhetskyld byttet den. Karen fra NAF som hjalp meg forrige uke snakket noe om at Åpent luftfilter på dohc gir disse symptomene i kaldt vær
cosworth87 Posted February 1, 2006 Posted February 1, 2006 Kjører DOHC med Konfilter å ingen tomgangsregulator(den klikka) kjører kun med en mutter på den tappen under spjellgreia så justerte jeg til fin tomgang med den... Nå er den sånn at i 20-30 minus må jeg sitte åpumpe litt på gassen før den går av seg selv på tomgang... 10-20 minus må jeg gi litt gass med en gang for at den skal gå.. å i plussgrader ell 10minus går den helt fint bare jeg vrir nøkkelen.. når motoren er varm går den så klart strøkent. Det som var feil med tomgangsregulatoren min var at den hadde låst seg i en slags mellomstilling(kanksje noe nødprogramm?) nor som ga for liten åpning til at den klarte seg selv i kaldt vær på kald motor.. men slapp inn for mye luft i varmt vær/varm motor.. så har dte likegreit uten den dumme regulatoren
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now