Jump to content

Ja til et fargerikt fellesskap :-)


Gess

Recommended Posts

Fikk pakke i posten i dag fra RS-Euroford Performance. Alltid gøy.

En eske full av foringer til Focusen. Mye forskjellige farger gitt :D

Kommer til å se ut som om jeg har hatt besøk av en Barnehage under der... :blink:

 

P2011725.jpg

 

Blir spennende å finne ut hva som skal hvor. Deflex er ikke så flinke til å legge ved

beskrivelse av hva man egentlig har kjøpt :angry:

Men det blir jo an utfordring, og slikt tar man da på strak arm...

Blir "kos" å montere alt :)

Synes kvaliteten virker grei nok, ikke akkurat superflex, men godt nok.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser
Fikk pakke i posten i dag fra RS-Euroford Performance. Alltid gøy.

En eske full av foringer til Focusen. Mye forskjellige farger gitt :D

Kommer til å se ut som om jeg har hatt besøk av en Barnehage under der... :blink:

 

 

 

Blir spennende å finne ut hva som skal hvor. Deflex er ikke så flinke til å legge ved

beskrivelse av hva man egentlig har kjøpt :angry:

Men det blir jo an utfordring, og slikt tar man da på strak arm...

Blir "kos" å montere alt :)

Synes kvaliteten virker grei nok, ikke akkurat superflex, men godt nok.

Er det kombi du har??

Og hva ga du for dette??

Link to comment
Share on other sites

Er combi jeg har ja. Prisen er ca 1800 for hele sulamitten.

De to store foringene på venstresiden er rear trailing arm front bush, de har jeg allerede byttet, fant de hos cyberauto i statene. Fikk det på mangellappen. Ford selger ikke de foringene løst, men må kjøpe hele bærearmen, 1600 pr stk.

Skal bli fint å få alt montert, har en del lyder der baki.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser
Er combi jeg har ja. Prisen er ca 1800 for hele sulamitten.

De to store foringene på venstresiden er rear trailing arm front bush , de har jeg allerede byttet, fant de hos cyberauto i statene. Fikk det på mangellappen. Ford selger ikke de foringene løst, men må kjøpe hele bærearmen, 1600 pr stk.

Skal bli fint å få alt montert, har en del lyder der baki.

Passer de rear trailing arm front bush foringene på min??

Kunne tenkte meg å bytte litt jeg også hvis det ikke blir for hardt da.

Dette må du holde oss oppdatert på :D

Link to comment
Share on other sites

Vil tippe at det er for det meste likt, vet at demperne på stv står på skrå istedetfor rett opp, men ellerrs er det vel nesten identisk.

De rear trailing arm foringene var det mye pes å bytte. Mya pga feil verktøy og bil som stod på grus, men alikevel. De gamle må presses ut av hylsen sin, det er greit nok, men så skal de nye på plass og det er ikke bare bare. Skrustikke eller stor tvinge er stikkordet. Når foringen så er påplass kommer neste problemet. Bolten, eller rettere sagt saken som skal festes i bunn må på plass. Denne er altfor stor i forhold til hullet, og må modifiseres litt, les kappes i. Så må den også presses på plass, her fikk jeg enda mer bruk for den store skrustikken. Det ville nok vert lettere om jeg hadde tatt av hele bærearmen, men det var uaktuelt der og da. Skal få tatt litt bilder av prosessen tenker jeg. Må finne ut av hva som skal hvor også :)

Edited by Gess

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser
Vil tippe at det er for det meste likt, vet at demperne på stv står på skrå istedetfor rett opp, men ellerrs er det vel nesten identisk.

De rear trailing arm foringene var det mye pes å bytte. Mya pga feil verktøy og bil som stod på grus, men alikevel. De gamle må presses ut av hylsen sin, det er greit nok, men så skal de nye på plass og det er ikke bare bare. Skrustikke eller stor tvinge er stikkordet. Når foringen så er påplass kommer neste problemet. Bolten, eller rettere sagt saken som skal festes i bunn må på plass. Denne er altfor stor i forhold til hullet, og må modifiseres litt, les kappes i. Så må den også presses på plass, her fikk jeg enda mer bruk for den store skrustikken. Det ville nok vert lettere om jeg hadde tatt av hele bærearmen, men det var uaktuelt der og da. Skal få tatt litt bilder av prosessen tenker jeg. Må finne ut av hva som skal hor også :)

Dette høres meget bra ut:) pass på å dokumentere alt ;)

Link to comment
Share on other sites

Superflex og Powerflex blir levert med en sesiell hvit grease som de anbefaler. Deflex skriver at siden det er poly, så er de resistante mor olje og grease så det anbefales brukt, alminnelig bensinstasjon greier.

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nei, det går treigt med meg, har litt som må gjøres på den andre bilen, så er det snø og drit, osv.

Masse dårlige unnskyldninger, håper på å få begynt til helgen, krysser fingrene :)

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser
Nei, det går treigt med meg, har litt som må gjøres på den andre bilen, så er det snø og drit, osv.

Masse dårlige unnskyldninger, håper på å få begynt til helgen, krysser fingrene :)

 

:) ja det er alltids noe som skal gjøres.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...