Jump to content

Gess

Gjest
  • Content Count

    1995
  • Joined

  • Last visited

About Gess

  • Rank
    Ford RS
  • Birthday 08/31/1975

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hordaland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

5879 profile views
  1. Lettere modifisert Granada i Nederland. Byggetråd finnes på Retro Rides.
  2. Er det ikke sånn at det skal gå en ledning ned til dynamoen ? Mener at choken får strøm derfra.
  3. Det der er ikke noe særlig, det blir jo som i Nascar med plastskall over klatrestativ. Litt av gøyen er o at det er tatt utganspunkt i biler som går på vei. Hybrid delen er nå grei nok, det kalles vel utvikling, men å gå bort fra fast karosseri det stemmer jeg i mot :-)
  4. Jeg hadde en 04 Mondeo og denne hadde også en slik varmer. Jeg fikk probølemer med at sensoren som skal registrere at det brenner riktig ble kokset. Varmeren slo seg derfor av. Etter tilstrekkelig mange feilslåtte starter slo den seg helt av, det er visstnok en form for lås den går i. Jeg demonterte min varmer, renset den og satte den sammen uten å kjøpe noen nye deler. Den fungerte da et års tid før den ga seg igjen. Fullt mulig å overhale, koster en del i deler og det tar litt tid. Den er jo også koblet til kjølevæsken så det blir fort litt søl. På Mondeo lå varmeren veldig knotete plassert, vet ikke hvordan det er på Transit Connect, men jeg ville satt av et godt stykke tid om du velger å gjøre det selv. Det finnes en del tråder om rensing innpå her.
  5. Hvis ledningsnettet er fra bil med automat må en tjuvkoble litt på ledningene som gikk inn på automatkassen. Det er jo en sperre der som gjør at bilen bare kan startes i P eller N. Går motoren bare så lenge starteren går og stopper med en gang man slipper starteren? Eller er det slik at starteren ikke slår inn med mindre man kobler direkte på den? Ommotoren stopper uten at starteren går, kan det være den lange motstandsledningen før coilen som ikke er koblet til. Ellers kan det være dette med Automat-ledningsnett. Bensinpumpen skal kobles med rele slik at den starter når man setter tenning. Den skal også kobles mot en bryter på innsuget slik at pumpen stopper om motoren stopper,
  6. Henter opp en gammel tråd her. Hvilket oppsett vil en slik kam som dette fungere på? NA eller turbo? Er det en fast road cam, eller hva? Vil den kunne gi problemer med EU kontroll med tanke på avgasser og tomgang?
  7. Jeg trodde at olje til stempelringer kom fra egne kanaler via råden, Men det ser jo ikke ut til å stemme på min motor i alle fall. Er det så enkelt som at veiven slenger olje rundt om kring og at stempelpinnen dermed blir oljet tilstrekkelig både med flytende og fast pinne? Samme gjelder vel for stempelringer der det ikke er eget oljehull på råden, der må det vel også oljes ved at veiven slenger rundt olje. Eller har jeg helt misforstått nå?
  8. Kikket enda litt på dette jeg har liggende og kom opp med et par spørsmål til som kanskje noen her kan svare på. Det gjelder jo en 2.8 maskin. Det ser ut til at den originalt har pressede stempelpinner i rådene og at de er flytende i stemplene. Da må det vel oljes på et eller annet vis. Slik det ser ut er det oljehull på topp av den store enden på råden slik at det sprøytes olje opp på undersiden av stemplene. regner med dette da skal gi tilstrekkelig med smøring til både stempelringer og stempelpinne. De rådene jeg har liggende har ikke disse hullene, så er det da bare å borre opp hull med riktig vinkel og størrelse og så er alt på stell? De stemplene jeg har liggende er utstyrt med spor for låsing av pinnen slik at det er mulig med flytende pinne i råden. Vil dette få tilstrekkelig småring eller er det noe jeg ikke helt får med meg?
  9. Jeg kikket litt på hjemmesiden til EBB og han har utført tilsvarende operasjoner tidligere. Der presset han ut foring, freste opp råden, presset inn ny foring og tilpasset denne til stempelpinnen. Han brukte ikke dremel ,så det er ikke noe jeg har tenkt å forøke å få til hjemme i garasjen.
  10. Planen er vel å sette sammen en motor der potensialet er litt større enn det de originale delene tilsier. Jeg har noen Mahle stempler på 93.93mm som jeg tenkte å benytte, men de har stempelpinne på 22mm og veivstakene har hull på 23mm. Det er en 2.8 maskin det er snakk om forresten.
  11. Nei her er det vel ikke originalt noe som helst. jeg har noen stempler og råder liggende og lurte på hvordan de eventuelt kunne kombineres, men det er vel spørsmål om det lønner seg.
  12. Fines det veivstakeforinger somer såpass tynne at det er mulig å få montert stempel med 22m stempelpinne i veivstaker med 23mm hull? Finner ikke noe om ID og OD
  13. Er det forresten noen som har en ide om hva det vil koste å borre opp en V6 blokk, hone og plane?
  14. Du sier noe der. Jeg har ikke hørt så mye om maskinering i Bergen og det kan vel virke som om det ikke er så mange andre som har det heller :-) Får se det litt an, ingenting som haster, har jo ikke lyst til å bruke mer enn jeg må, men resultatet må jo bli bra, ellers er det jo bortkastede penger. Hadde jo naturligvis håpet på at det var noen som kjente til et bra og rimelig sted, men men.
  15. Såvidt jeg vet er ikke Stavanger en bydel i Bergen. Har helst lyst til å slippe å sende deler nedover kysten, men EBB er jo et alternativ naturligvis.
×
×
  • Create New...