Guest Nikko Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 jaja var ute og breia på vestmarksetra og plutselig kom det en pansra gelenderwagen inn i sia på meg.jeg må bytte høyre forskjerm. jeg tror den er punktsveisa. noen som aner hvordan jeg bytter forskjerm?
Guest mfafa Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 stemmer det. forskjermene på sierra er punktet. da blir du pent nødt til å lokalisere alle punktene og borre/slipe de vekk og evt. hjelpe til med meisel og hammer for å løsne de
Guest Nikko Posted February 8, 2006 Posted February 8, 2006 ok. takker. men på jeg punkte på den nye skjærmen da?
Peet Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 kan du skru de fast? trodde de måtte punktes på igjen.. eller du kan poppe de på har eg hørt.. men ikke skru..
cosworth540 Posted February 9, 2006 Posted February 9, 2006 kan du skru de fast? trodde de måtte punktes på igjen.. eller du kan poppe de på har eg hørt.. men ikke skru.. Skal ikke skrus eller poppes på Sierra.Framskjermen er bærende konstruksjon og skal sveises slik som orginalt.Er ikke noen vits i å gjøre Sierra'n mykere i karosseriet enn orginalt.
SierraTyphoon Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Etter mitt lille uhell etter sommerferien, skrudde jeg bare de på, begge to. Fannt noen karosseri skruer på biltema, og brukte ca 12 skruer pr skjerm tipper jeg. 1997 Audi A6 2,5TDI 1967 Ford Mustang 289cui x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt x1986 Volvo 740 GL x1985 Mazda 626 x1987 Volvo 240 - spiker
WingDude Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Skjermene skal sveises !Kjører du bilcross, kan du til nød skru.
Ford Stv Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Når jeg sku bytte sa en oppretter på bertil at jeg kunne skru! Jeg sveisa alikevell jeg, men på nye biler å sånn skrur de bestandig når de bytter! På alle visstnok.. Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.
Guest thorbis Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 det beste er faktisk og lime alle kaross plater osv. nesten alle nye biler så er karosseri platene limt.
Guest pzycho Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 det beste er ikke alltid å bare lime nei.. det beste er å gjøre det slik det var originalt. (og det er slik det skal gjøres) dvs på sierraen punkte! for å få det bedre, kan man lime og punkte.. begge deler. men hvor er vitsen? er en gammel sierra, limen er svindyr, sveisinga koster ikke
Guest mussa Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Hehe.. Skru de fast, ikke behandle med noe, kjør noen dager på godt saltet vei og etter en uke er alt rustet fast, ta da på Hammerite for å "vedlikeholde"...
Recommended Posts