Jump to content

Recommended Posts

Posted

jaja var ute og breia på vestmarksetra og plutselig kom det en pansra gelenderwagen inn i sia på meg.

jeg må bytte høyre forskjerm. jeg tror den er punktsveisa. noen som aner hvordan jeg bytter forskjerm?

Posted

stemmer det. forskjermene på sierra er punktet. da blir du pent nødt til å lokalisere alle punktene og borre/slipe de vekk og evt. hjelpe til med meisel og hammer for å løsne de :)

Posted

ok. takker. men på jeg punkte på den nye skjærmen da?

Posted

kan du skru de fast? :o trodde de måtte punktes på igjen.. eller du kan poppe de på har eg hørt.. men ikke skru.. :unsure: :wacko:

Posted
kan du skru de fast? :o trodde de måtte punktes på igjen.. eller du kan poppe de på har eg hørt.. men ikke skru.. :unsure: :wacko:

Skal ikke skrus eller poppes på Sierra.Framskjermen er bærende konstruksjon og skal sveises slik som orginalt.

Er ikke noen vits i å gjøre Sierra'n mykere i karosseriet enn orginalt.

Posted

Etter mitt lille uhell etter sommerferien, skrudde jeg bare de på, begge to. Fannt noen karosseri skruer på biltema, og brukte ca 12 skruer pr skjerm tipper jeg.

1997 Audi A6 2,5TDI

1967 Ford Mustang 289cui

x1992 Ford Sierra GT Sedan - Solgt

x1986 Volvo 740 GL

x1985 Mazda 626

x1987 Volvo 240 - spiker

Posted

Når jeg sku bytte sa en oppretter på bertil at jeg kunne skru! Jeg sveisa alikevell jeg, men på nye biler å sånn skrur de bestandig når de bytter! På alle visstnok..

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.

Guest thorbis
Posted

det beste er faktisk og lime alle kaross plater osv. nesten alle nye biler så er karosseri platene limt.

Posted

det beste er ikke alltid å bare lime nei..

det beste er å gjøre det slik det var originalt. (og det er slik det skal gjøres) dvs på sierraen punkte!

for å få det bedre, kan man lime og punkte.. begge deler. men hvor er vitsen? er en gammel sierra, limen er svindyr, sveisinga koster ikke :)

Posted

Hehe.. Skru de fast, ikke behandle med noe, kjør noen dager på godt saltet vei og etter en uke er alt rustet fast, ta da på Hammerite for å "vedlikeholde"... :P