Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

har en kamerat som lager turbo-grenrør til meg nå.

 

og lurer da på om dette er noe av interesse for andre folk?

 

vet jo det at det har vært eller er en del etterspørsel om det så derfor legger jeg ut et bilde av min også kan dere bedømme selv.

 

PS: flensen blir plasert der dere vil ha den!

 

http://i11.photobucket.com/albums/a173/Cal...an/DSC00195.jpg

 

send meg pm for mer info...

Edited by CalnoR
Guest Mr.Escort
Posted

lager han etter ønske og? har tegninger på en prototype for et pulsgrenrør med ekstern wastegate men har ikke tid til og sveise det sammen.

Posted (edited)

send meg tegningene på mail så skal jeg høre med han...:D

 

chris_anlie@yahoo.no

Edited by CalnoR
Posted

nei desverre:S blir umulig å få prisen til 3000kr med arbeid i rustfritt...men kan sikkert ordnes med tillegg i prisen...

Posted (edited)

Er ikke hele poenget med et grenrør at alle 4 sylindre får like langt rør fra turboen? Synes røret nærmest bildet ser noe kortere ut en det neste..

Edited by AnDtHo
Posted

Ser jo knall ut denne da! Sikkert mulighet å få med uttak til separat wastegate også? :D

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

De ser ikke særlig effektiv ut heller da med den box'n dær... :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Guest Mr.Escort
Posted

så ganske dårlig ut den manifolden der ja..dårlig flow ihvertfall..

Posted

selger de turbo grenrør til ohc da som ikke er jalla hjemmemekk

Posted
Ser jo knall ut denne da! Sikkert mulighet å få med uttak til separat wastegate også? :D

 

ja det er muligheter i hauger:P skal bli morro å prøve.. er forsøkskanin jeg.. så vi får se..hehe

Posted (edited)
de har noen hær okså da .

http://www.atf-racing.com/mannifold2.htm mn det har dere sikkert sett før

 

jeg skal være ærlig når det gjelder de turbomanifoldene fra atf, og de suger! har et selv.. som holdt i 12dager for det sprakk opp i sveisen! ikke får jeg igjen pengene heller...

 

bilde før :

http://i11.photobucket.com/albums/a173/Cal...rbomanifold.jpg

 

bilde etter 12 dager:

http://i11.photobucket.com/albums/a173/Cal...an/IM001249.jpg

 

skuffa:S

Edited by CalnoR
Posted
hva er diameter på rørene? ut og innvendig?

 

er 2.5 mm stål og innvendig er mine 38,1mm.. men dette er en prøve.. så regner nesten med litt ketchup effekt:P men vet ikke noe før det er prøvd..

 

blir det for mye blir det nytt med samme utseende og mindre innvendig diameter.. så det ekke no stress.. liker å prøve å feile selv.. ( litt sta) hehe...

Guest Dre Racing@
Posted

skal vel være 1og4 2og3 sammen..

 

så ut som de sveisene kom til og sprekke nårsomhelst ja...

er ikke bare bare og lage ett grenrør som funker, men forskjellig lengde på rørene er jo av minste betydning

Posted
så ut som de sveisene kom til og sprekke nårsomhelst ja...

 

mener du dem fra atf eller den hjemme sveisa grenrøret som er snakk om her?

og hvorfor vil dem sprekk? <_<

Guest Dre Racing@
Posted

dem vil sprekke for en mig sveis blir for hard i materialer, mye belastning på rørene, tyngde og ikke minst varme!!

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...