CalnoR Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 (edited) har en kamerat som lager turbo-grenrør til meg nå. og lurer da på om dette er noe av interesse for andre folk? vet jo det at det har vært eller er en del etterspørsel om det så derfor legger jeg ut et bilde av min også kan dere bedømme selv. PS: flensen blir plasert der dere vil ha den! http://i11.photobucket.com/albums/a173/Cal...an/DSC00195.jpg send meg pm for mer info... Edited February 25, 2006 by CalnoR
Guest Mr.Escort Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 lager han etter ønske og? har tegninger på en prototype for et pulsgrenrør med ekstern wastegate men har ikke tid til og sveise det sammen.
CalnoR Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 (edited) send meg tegningene på mail så skal jeg høre med han... chris_anlie@yahoo.no Edited February 24, 2006 by CalnoR
CalnoR Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 nei desverre:S blir umulig å få prisen til 3000kr med arbeid i rustfritt...men kan sikkert ordnes med tillegg i prisen...
Guest AnDtHo Posted February 26, 2006 Posted February 26, 2006 (edited) Er ikke hele poenget med et grenrør at alle 4 sylindre får like langt rør fra turboen? Synes røret nærmest bildet ser noe kortere ut en det neste.. Edited February 26, 2006 by AnDtHo
Ronny Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 Ser jo knall ut denne da! Sikkert mulighet å få med uttak til separat wastegate også? 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
RsMuffe Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 hva er diameter på rørene? ut og innvendig?
Guest vegeto Posted February 27, 2006 Posted February 27, 2006 de har noen hær okså da .http://www.atf-racing.com/mannifold2.htm mn det har dere sikkert sett før
cossiemk1 Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 Ja, men de tåler ikke mye de der.... sveisa støpejern...
Ronny Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 De ser ikke særlig effektiv ut heller da med den box'n dær... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest Mr.Escort Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 så ganske dårlig ut den manifolden der ja..dårlig flow ihvertfall..
Guest vegeto Posted February 28, 2006 Posted February 28, 2006 selger de turbo grenrør til ohc da som ikke er jalla hjemmemekk
CalnoR Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 Ser jo knall ut denne da! Sikkert mulighet å få med uttak til separat wastegate også? ja det er muligheter i hauger:P skal bli morro å prøve.. er forsøkskanin jeg.. så vi får se..hehe
CalnoR Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 (edited) de har noen hær okså da .http://www.atf-racing.com/mannifold2.htm mn det har dere sikkert sett før jeg skal være ærlig når det gjelder de turbomanifoldene fra atf, og de suger! har et selv.. som holdt i 12dager for det sprakk opp i sveisen! ikke får jeg igjen pengene heller... bilde før :http://i11.photobucket.com/albums/a173/Cal...rbomanifold.jpg bilde etter 12 dager:http://i11.photobucket.com/albums/a173/Cal...an/IM001249.jpg skuffa:S Edited March 1, 2006 by CalnoR
CalnoR Posted March 1, 2006 Author Posted March 1, 2006 hva er diameter på rørene? ut og innvendig? er 2.5 mm stål og innvendig er mine 38,1mm.. men dette er en prøve.. så regner nesten med litt ketchup effekt:P men vet ikke noe før det er prøvd.. blir det for mye blir det nytt med samme utseende og mindre innvendig diameter.. så det ekke no stress.. liker å prøve å feile selv.. ( litt sta) hehe...
Guest Dre Racing@ Posted March 1, 2006 Posted March 1, 2006 skal vel være 1og4 2og3 sammen.. så ut som de sveisene kom til og sprekke nårsomhelst ja...er ikke bare bare og lage ett grenrør som funker, men forskjellig lengde på rørene er jo av minste betydning
RsMuffe Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 så ut som de sveisene kom til og sprekke nårsomhelst ja... mener du dem fra atf eller den hjemme sveisa grenrøret som er snakk om her?og hvorfor vil dem sprekk?
Guest Dre Racing@ Posted March 2, 2006 Posted March 2, 2006 dem vil sprekke for en mig sveis blir for hard i materialer, mye belastning på rørene, tyngde og ikke minst varme!!
CalnoR Posted March 2, 2006 Author Posted March 2, 2006 grenrøret mitt sveises med tig og skal ha støttestag...
Recommended Posts