Jump to content

1.6 --> 2.0 turbo..


Guest Kokken

Recommended Posts

Guest Kokken

Hei hei. Har annskaffa meg en 83 mod sierra med 1.6 motor. Planene er 2.0 forgasserturbo.

 

Tenkte å gå for en vanlig ohc motor og kanskje org. bakakslingen.. Men bytte girkassa.

 

Problemet er egentlig at eg har ingen erfaring med Ford, så vetsje ka so er bra og ikkje og ka so passer osv..

 

Innvendinger, forslag og fakta mottas med stor takk! :)

Link to comment
Share on other sites

du får ikke godkjent den med orig 1.6 liters bakaksling. da de mener at den er for sped. gå for feks xr4i bakaksel. eller en 2.0 is bakaksel. bremser foran må du kunne dokumentere at de klarer den effekt du søker. pluss at du må kunne fremvise fakta (bremsepapir) på at du har så og så mange hk. du bør uansett ta kontakt med din lokale trafikkstasjon og snakke med de FØR du begynner med noen som helst ombygging.og det er viktig at du forteller de hva DU skal gjøre ,og hva ombyggingen innebærer. som regel vil de da være medgjørlige. du får mest sannsynlig beskjed om å fylle ut en søknad om ombygging og at du må vise den på ford slik at de kan bekrefte at du bruker de rette delene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kokken

Okey. Thanx. No vet eg kossen papirarbeidet blir vertfall. Men tenkte litt mer facts og evt. erfaringer fra folk som har gjort dette før. Ka deler bør eg velge og ka bør eg styre unna. Fikk vertfall en peikepinn på ka bakaksel eg bør bruke. Tenkte d kom til å bli grei aks med en 1.6 bakaksel på en 5 trinnskasse.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest drezz

Hvis det er samme bremser foran på 1,6 og 2,0 sierraer burde du ikke trenge å bytte bremsene foran når du skal sette inn en 2 liters motor. Jeg byttet til 2,3 V6 uten å trenge det ihvertfall :)

Det eneste jeg fikk opplyst at jeg kanskje måtte bytte var stabilisatorstaget mellom forhjulene, da dette kunne være litt kraftigere på V6

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er samme bremser foran på 1,6 og 2,0 sierraer burde du ikke trenge å bytte bremsene foran når du skal sette inn en 2 liters motor. Jeg byttet til 2,3 V6 uten å trenge det ihvertfall :)

Det eneste jeg fikk opplyst at jeg kanskje måtte bytte var stabilisatorstaget mellom forhjulene, da dette kunne være litt kraftigere på V6

 

bremsene er forskjellig på 1,6 og 2 liter.solide skiver på 1,6 og ventilerte på 2 liter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest TurboKonvert
Hei hei. Har annskaffa meg en 83 mod sierra med 1.6 motor. Planene er 2.0 forgasserturbo.

 

Tenkte å gå for en vanlig ohc motor og kanskje org. bakakslingen.. Men bytte girkassa.

 

Problemet er egentlig at eg har ingen erfaring med Ford, så vetsje ka so er bra og ikkje og ka so passer osv..

 

Innvendinger, forslag og fakta mottas med stor takk! :)

 

Hei. Har du tenkt å bygge om en sugemotor til overladning sjølv? Er faktisk mye en må ta i betraktning og mye arbeid,så viss du er uerfaren bør du søke råd!

 

Hilsen en som har bygd om sin del :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...