tuszi Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 har tenkt når jeg får nok spenn å kjøpe meg en zetec motor og putte nedi escorten min. enten 1.8 el 2.0 skal også ha turbo. noen som veit hva jeg trenger for å åpnå ca 200 hk el mer. hva av deler osv videre trenger jeg? sider med tips. veit jeg kan søke, men er litt lettere for meg når dere svarer på det jeg spør om og ikke andres spørsmål. Hva slags turbo burde jeg ha? datasprut? Ecu? stempel? råder? cam? alt sånn dere som har greie på det kan vel gi meg råd om hva jeg trenger. og hva trenger jeg av deler til sjølve bilen til godkjenning? tusen takk for all hjelp
tuszi Posted March 27, 2006 Author Posted March 27, 2006 er det ingen som veit? kunne trengt tips så jeg kunne satt opp et budsjett for sånn ca hvor mye penger jeg må bruke
hår ball Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 skall du ha bare 200 hk, så er det nesten ikke vits i og putte zetec`n nedi. cvh`n egner seg meget godt for slik effekt... Skall du ha overlada zetec så bør du bygge for mer enn 250 hk spørr du meg, visst ikke er det ikke værdt det.. i såfall NA trimmer du i stede. og et budsjett kan du egentli ikke sette opp, mye vill ha mer og fanden vill ha fler, skall du bygge noe som holder, så er det ingen vits i å kutte svinger, og det koster regner med at motoren min har en pris lapp på rundt 40 lapper, spørs litt åssen du ser på ting og tang, om man regner med motor styringa, clutch, g.kasse osv osv i den prisen.. her har du en god side med fakta http://www.quantums.info/zvh.htmher er noen andre : http://www.zetec-turbo.co.uk/%20http://www.zetecinside.com/xr2/index.htmhttp://www.zetecturbo.com/ har også div sider med billige råder og stempler visst du er intressert =)
tuszi Posted March 27, 2006 Author Posted March 27, 2006 sleng ut;) leita etter den første linken din men klarte ikke finne den takker. den stod det mye nyttig på
tuszi Posted March 27, 2006 Author Posted March 27, 2006 tror kanskje jeg går for zvh da. dette virker jo bedre og siden jeg allerede har noen av delene, men hva er beste 2l el 1.8?
hår ball Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 (edited) ja, den første linken er gulle god er omtalt som the zvh bible i england ser jeg rett som det er.. Men hva er planene egentli zetec turbo eller zvh turbo? så anbefaller jeg på det sterkeste at du meller deg inn på dette forumet http://members.lycos.co.uk/oddkidd/her finner du alt du måtte trenge av deler og ikke minst nyttig info. og en del diskusjoner som f.eks zetec VS zvh og div annet snax... stempler råder finner du her: http://www.overboost.comhttp://www.highrevmotorsports.com/catalog/...027037df5b2df96 har noen flere og, må bare få rota litt rundt ikke gidd å bygg på 1,8 liter`n, er vanskeliger å oppdrive deler til den, eller i hoved sak stempler da. til 2 liter`n flyter det over.. Edited March 27, 2006 by hår ball
tuszi Posted March 27, 2006 Author Posted March 27, 2006 blir vel zvh turbo dette virker noe lettere og koster mindre da jeg har noen av delene. da må jeg bare begynne å tjene penger da... hehe. fått jobb nå så da blir det penger
Guest Alex_86 Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 zetec. blir det på meg sånn når jeg har fiksa resten av bila. hoi hoi
tuszi Posted March 27, 2006 Author Posted March 27, 2006 men lå å tenkte litt at hvorfor ikke zetec turbo? slepper en masse borring og dritt i blokka eller? og må bare få mekka noen grenrør få tak i turbo og sånn og begynne med ca 200 el no hk. hva trenger jeg da? og hva slags bremser og sånn må bilen ha?
hår ball Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 jeg vill si at vinninga går opp i spinninga i grunn skall du ha zetec turbo så er det div modifikasjoner som må gjøres uansett, du må ha olje retur å olje ventilering... da er det fort gjort og mekke resten som skall til for og mekke zvh og, du får kjøpt zvh convertions kit til 50 pund i england... og de værstingen på zetec turbo anbefaller og frese og borre til slik at cvh termostat huse osv passer i toppen, så det er plusser og minuser med begge... hoved saken til at folk flest bygger zetec turbo i stede for zvh nå til dags, er for at en standar topp med standar rst manifold flower bra nokk til 300hk, noe en cvh topp ikke gjør, der må du bytte cam,og porte før du kan nå noe sånt... men zetec topp`en flower 300 med standar cam`er og porter... så må du jo modde litt for og få på en rst manifold på zetec toppen... mitt tips til deg, sett deg ned og les det på oddkidd forumet, søk litt på passionford osv, det er den beste infoen du får, for der har du folk som har prøvet og feilet og forbedret ditt og datt..
tuszi Posted March 28, 2006 Author Posted March 28, 2006 okey får ta meg en brus og litt tid og en ordbok og begynne å lese hehe
hår ball Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 jeg for mitt vedkommende angrer ikke på valge av zvh, men skulle jeg byggd på nytt er det ikke sikkert jeg hadde brukt cvh toppen... Det jeg brydde meg mest om var det at jeg tviler på at jeg hadde fått gokjent en zetec turbo, det at det er en zvh kan de ikke se på annet enn effekt, men lite trykk å sånn så skall det gå ann å få den gokjent med rst effekt og greier.. men hadde du derimot bygd zetec NA maskin og fått den godkjent, og byggd vidre til turbo så hadde det kanskje gått, men og gå rett på zetec turbo tror jeg ikke tilsyne er så ekstremt glad i dessverre...
tuszi Posted March 28, 2006 Author Posted March 28, 2006 prøve zvh i første omgang da, men hva slags ladetrykk lønner seg da? hvor mye har du hatt maks?
hår ball Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 hehe... motoren min er ikke færdi byggd og vertfall ikke havna i motor rommet ennå, så har rett og slett ingen erfaringer med kjørbarhet osv på motoren, men det blir.. og motoren tåler mye, visst du bruker penga riktig på bunn delen.. råder og stempler... er folk som har lada godt over 2bar på zvh... jeg hadde planer om å maxe på rundt 1,5 bar, får se det litt ann på hvordan motoren har det osv..
tuszi Posted March 28, 2006 Author Posted March 28, 2006 hakke tenkt å lade så mye over 1 bar bare så det "poffer" hehe digger pop-off lyden
hår ball Posted March 29, 2006 Posted March 29, 2006 kom ikke og si at du bygger turbo motor kun for å få poppe lyd`n? I såfall trur jeg du har missforstått meninga med overlading.. men en cvh får poppa like mye/bra som en zvh, og det er heller ikke dyrt og trimme en cvh til 200 hk, nesten mer med en zvh.. Så da vill jeg nesten si at skall du ikke satse høyrer, så bygg cvh.. Men har du planer om å øke med tida så skjønner jeg deg.. men da koster det også en del og bygge motoren..orginal rådene i blokka på zetec skall holde 260-270hk , så det trenger nødvendig vis ikke koste så ekstremt, men jeg ville uansett satsa på smidde stempler vertfall, er som regel de-compa orginal stempler som sørger for motor havari... fant en side til i går...http://www.fiestaturbo.com/articles/zetecturboog her er en side til billige stempler, men de passer kun visst du har focus råder/ eagle h-råder : http://www.steeda.ca/catalogue_product_type.asp?id=830
tuszi Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 her er noen av innkjøpsplanene: zetec 2.0 lette å finne. rs turbo maskin til å beggyne med så kan jeg bruke den først for så bruke 1.6 literen til å begynne å bygge med. så kjøpe diverse trimdeler større turbo. intercooler. men nå til spørsmålet. hva må gjøres med understellet på bilen? sånn med bremser og sånn for å få det godkjent?
hår ball Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 bremser fram bak,stabstag fram og bak, så må bremskraft forsterkeren byttes fra rst mener jeg, er enveis ventil i den mener jeg å huske.. Men resten skall være samme..
tuszi Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 skal jeg ha større skiver? hvilke skiver og skal jeg kjøpe komplett bakbrems sett fra burtonpower+den plata. vil dette være nok? og sånne tårnstag som står fra dempertårna?
hår ball Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 kalipteren er kraftigere også på rst, vet ikke om skive størrelsen er samme..og det holder ikke med tårnben stag som går fra tårn til tårn nei, du må ha stab stagene fra rst, altså de som er under bilen..
tuszi Posted March 30, 2006 Author Posted March 30, 2006 okey skjønner di som stiver underbilen. hehe. veit hva du mener nå
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now