Guest TurboKonvert Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Halloisen. Er på jakt etter en "skikkelig" simmering til veiva på register sida,ettersom eg har overhalt en motor etter reg.havari. Simmeringen som sto i var av skikkelig type(spennfjør,skråspor for tilbakeføring av olje osv.) Men det nye dritet som Ford selger kan knapt karakteriserast som en simmering.Uten spennfjør,skråspor og av omtrent plast!! Umulig(nesten) å få tett,ikkje minst holdbart tett.Dette inrømmer jo også Ford.Har lett høgt og lavt etter simmering,prøvt å bestilt på mål etter den gamle men det var det ingen som kunne skaffe(var vistnok i tommer). Lurte på om noken av dere kunne kansje vite om noen som kan skaffe eller lage på mål denne ringen. Nb. Fikk tak i som et komplett sett,men var ikkje frista til å betale 900kr for et sett med pakninger der eg kun skulle bruke den ene...... Anyone??
cosworth540 Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 Halloisen. Er på jakt etter en "skikkelig" simmering til veiva på register sida,ettersom eg har overhalt en motor etter reg.havari. Simmeringen som sto i var av skikkelig type(spennfjør,skråspor for tilbakeføring av olje osv.) Men det nye dritet som Ford selger kan knapt karakteriserast som en simmering.Uten spennfjør,skråspor og av omtrent plast!! Umulig(nesten) å få tett,ikkje minst holdbart tett.Dette inrømmer jo også Ford.Har lett høgt og lavt etter simmering,prøvt å bestilt på mål etter den gamle men det var det ingen som kunne skaffe(var vistnok i tommer). Lurte på om noken av dere kunne kansje vite om noen som kan skaffe eller lage på mål denne ringen. Nb. Fikk tak i som et komplett sett,men var ikkje frista til å betale 900kr for et sett med pakninger der eg kun skulle bruke den ene...... Anyone?? ta med den gamle simmeringen til et firma som selger deler til hydraulikk.Simmeringer til hydraulikk er å få i alle størrelser.ser at de som overhaler Cosworth motorer i Sverige bruker sånne for å få motoren tett.
Guest TurboKonvert Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 ta med den gamle simmeringen til et firma som selger deler til hydraulikk.Simmeringer til hydraulikk er å få i alle størrelser.ser at de som overhaler Cosworth motorer i Sverige bruker sånne for å få motoren tett. Har prøvdt noen sånne bl.a i Bergens området,men det var ingen hjelp å få der. Skjønner ikkje kvifor Ford gjekk frå noke brukandes til noe aldeles crap!! So viss noen har et firma navn eller noe som kan hjelpe,er eg ytterst takknemlig!!
D.Toft Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 riple auto? ved grieg hallen. dem kan ha.. tess på kokstad, wurth..
Guest TurboKonvert Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 riple auto? ved grieg hallen. dem kan ha.. tess på kokstad, wurth.. Thank u!Kan forsøke dem ja...... Tess hadde ingen,kunne heller ikke skaffe.Wurth tvila,men sku prøve...... Skal visst ikkje være enkelt nei....
Guest 2.8v6 Posted March 30, 2006 Posted March 30, 2006 He he skal alle ha et stall tips ?? Ring til sylinderservice tlf 38058108 Det er veldig billig og bra der..
mikke Posted April 1, 2006 Posted April 1, 2006 eller ta kontakt med abra i t.heim. de har skikkelige sim-ringer.billig er de å. og har mye rart på lager..
Recommended Posts