Jump to content

Noen spørsmål ang. min sierra


ogge

Recommended Posts

Jeg hadde i dag sierraen min på eu-godkjenning. Fikk noen feil som må rettes, har derfor noen spørsmål om de. Den ene feilen var at begge lysene pekte for mye oppover, lurer derfor på om det er lett å stille de selv eller om jeg må dra på verksted for å få stilt de.

Fikk også feil pga. slitt frontrute. Var innom en glassmester på vei hjem, de kunne gi meg et tilbud på 3000,- for ny rute inkludert montering, er det noen her som synes dette er et bra tilbud?

 

Legger ved lappen jeg fikk på godkjenningen:

Link to comment
Share on other sites

lysene stller du selv, er noen skruer bak lyset du kan stille på, om eg ikke husker feil, så skal lysene (sterkeste delen av dem) være på 1meter over bakken, når bilen er 10meter vekke. finn deg en betong vekk, en mørk kveld, bilen står noenlunde plant og still lysene. ruten kan du vel ta på forsikringen (om du har delkasko), lag en steinsprut.. :D

 

ang servo, kople den av og kjør uten servo.. det gjorde eg på min..

Link to comment
Share on other sites

lysene stller du selv, er noen skruer bak lyset du kan stille på, om eg ikke husker feil, så skal lysene (sterkeste delen av dem) være på 1meter over bakken, når bilen er 10meter vekke. finn deg en betong vekk, en mørk kveld, bilen står noenlunde plant og still lysene. ruten kan du vel ta på forsikringen (om du har delkasko), lag en steinsprut.. :D

 

ang servo, kople den av og kjør uten servo.. det gjorde eg på min..

 

Fårl prøve å stillte lysene selv da :)

Det med at servoen lakk var bare en slange som ikke satt ordentlig fast. Festet den før kontrollen, men han kunne ikke se om de ikke lakk lengre siden det var så mye oljesøl der fra før av. Skulle komme tilbake når jeg hadde vasket motoren.

Link to comment
Share on other sites

Har du bygd om bilen din til 2,8 uten å godkjenne det før eu ?? :blink: :blink:

 

Bilen har stått uten skilt i fem år, så den måtte eu-godkjennes før den kan få skilt. Snakket med biltilsynet ang. ommbyggingen og de sa jeg skulle eu-godkjenne den så jeg var sikker på at alt var i orden før jeg viste den hos dem..

Link to comment
Share on other sites

har du forstilling og bakstell fra v6 da? dette er vel et must, holder vel neppe med org 2liter bremser..

 

Både forstilling og bakstilling er bytta ja :D Han fyren på biltilsynet sa det ikke var noe problem å få godkjent bilen så lenge det også var byttet.

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.8v6

Du må først få et godkjennings papir fra verksted at alt er etter forskriftene å så ta det med til biltilsynet å så få stempla det i vognkorte,, Det skal jeg gjøre med min sedan 91 som har vært doch..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...