Guest Kevin Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Tiden nærmer seg for å måtte bytte bremser bak på min 4*4. Dvs jeg skal bytte skiver og klosser.Spørsmålet er da,sitter hjullageret i skivene så dette må presses ut og inn i de nye skivene?Kjekt å vite før man setter igang..
armani Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 (edited) uhm.. det skal bare være å løsne calipper og senterbolten så ramler det av Edited April 13, 2006 by armani 2wd sierra cosworth
Guest Kevin Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 uhm.. det skal bare være å løsne calipper og senterbolten så ramler det av Det er fine greier! Takk for hjelpa
bige Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 (edited) du trenger 13mm-15mm-17mm fast nøkkel + kobber slipp til glide boltene" senter bolten " sikkert en som ALDRI har gjort det tidligere !!!!!!?????.Skivene sitter løst på senteret , sitter di fast ( etter du har demontert kalip +HOLDER ) ta den store måkeren og gi dem en god "beføling" . Mine var løse når jeg byttet klosser mandag .For og få calip helt opp må du løsne håndbrekk wiren - det gjør du nede på bære armen -ikke ta den av på kalip ........... Edited April 13, 2006 by bige
Guest Kevin Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Så lenge skivene sitter løst på senteret er det ikke noe problem. Det jeg var redd for var at hjullagrene var presset i skivene (det ville jo vært en meget teit løsning).Da hadde det brått blitt mye mer styr å skifte bremser,frem med presse og kanskje nye lagre. Men siden de sitter løst på navet er det jo bare barnemat!
lowman Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 er kun og ta av kaliperen.og skivene sitter løst.kansje rusta fast.da må du slå dem av.ellers er det kun kaliper som er skrudd fast:)
Guest Kevin Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 Noe sted de selger billige bremser da? Hadde tenkt å standard fra Mekonomen siden jeg får litt % derfra..
bige Posted April 13, 2006 Posted April 13, 2006 (edited) er kun og ta av kaliperen.og skivene sitter løst.kansje rusta fast.da må du slå dem av.ellers er det kun kaliper som er skrudd fast:)du MÅ ha av holderen (17mm) for og få av skiva .....................Klosser fra biltema .......Skiver fra annet sted grunnet 4x4 er luftet skiver.........http://catalog.meca.no/CarSelect.aspx?CarR...7&CategoryID=24 Edited April 13, 2006 by bige
Recommended Posts