Jump to content

armani

Gjest
  • Content Count

    2707
  • Joined

  • Last visited

About armani

  • Rank
    Ford RS

Medlemsinfo

  • Bosted
    -----
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

7237 profile views
  1. Kjøper sprukne 200 blokker, rundt bolthull eller sprukne sylindervegger. Gi en lyd dersom du har. 92434378 Mvh Andreas
  2. Hehe, jeg poster nå litt mens jeg holder på :-) Andreas
  3. Disse kan du bruke foran og bak, bak krever det at du bygger om tårnene og bruker wrc-krybbe etc.
  4. 2 stk nye CNC-maskinerte WRC hubber til Cosworth selges. Komplett med lager-retainer. Disse passer originale WRC-lagre med støvtetninger. Hubbene er frest ut av et stykke 6082-T651 aluminiumsblokk, og er over dobbelt så sterke som de originale støpte hubbene. Sprekker ikke ned mot braketten slik de originale gjerne gjør. Har flere liggende dersom du trenger 4 f.eks. Kan leveres ferdig anodisert i farge etter ønske. 8000kr for 2 stk. Befinner seg i Ski i Akershus 92434378 Andreas
  5. Jeg skrev ikke noe om noe bolter..
  6. Har sett mye rart, og de skivene jeg har best erfaring med er NK fra KCL. De er zink-belagt som gjør at de holder veldig lenge før de ruster. Skift klosser når du skifter skiver, det koster jo bare noen hundrelapper ekstra.. Husk monteringssett så du slipper å bruke opp det gamle dritet som garantert knekker ved første forsøk på demontering.
  7. armani

    SVEISEGASS!

    Man får nå leieflasker fra gassautomater rundt omkring vesentlig rimeligere enn tidligere. Her får man også byttet hele døgnet, så man slipper latterlige åpningstider hos utsalg. Det er jo gjerne kl 23 på kvelden før et stevne man går tom for gass. https://www.gassautomat.no/industrigass Andreas
  8. Det smalt i anlegget mitt da bilen min kutta også, dette skyltes dårlig jording / tilkobling på batteri. Hvis bilen er en 94 så har du T34 motorstyring selvom du har nye motoren i. Det gjør at du har den "riktige" motorstyringa som det skrytes av over her. Det viktige nå er å finne ut hva du har av komponenter, identifisere bensintrykk, ladetrykk og ta en lambdamåling. Etter min mening er det med ditt oppsett kun feilsøking som trengs og evt. et bytte av chip. Pukkelrygg evt Jan300 her inne kan brenne chip til deg. Evt. en MSD-chip. Datasprut på denne med alt det medfører høres for min del helt overkill ut.
  9. Disse har vært tilgjengelige fra GGR i noen år nå, men bra å se burton også selger :-)
  10. Jeg har ikke prøvd noen andre enn deka selv, men det finnes erstatninger fra Fiveo: https://www.fiveomotorsport.com/lucas-55lb-low-impedance-3102
  11. Syns du skal beholde T34 og innsug+eksosmanifold du allerede har, kjøre BD14 innsugskam, BD8 (original) eksoskam, Pukkelrygg-chip evt. Jan300 her på forumet, RS500 intercooler, 600cc dyser. Kjøp en skikkelig tenningsforsterker, coil og pluggkabler så unngår du mye problematikk. Må ha 3 bar mapsensor også. Du bør også oppgradere bensinpumpe, og selvsagt bør du ha 3" mongoose eksosanlegg hvis du ikke allerede har dette. Med dette vil du få en veldig rask og brukbar bil. Bør nevnes at MT75-girkasser på dette effektnivået begynner å bli svakt.
  12. Har du prøvd ut denne kombinasjonen på Cosworth-motor? Blir fort dyrt med en 7064 + et (støpejerns)turbinhus som man deretter må maskinere. Hva oppnår du med dette fremfor en 6258 som med mindre modifikasjoner på 4x4 manifold passer rett på, og er billigere i utgangspunktet?
  13. Jeg mener du bør velge 6258 fremfor 6758. Det vil gi deg en enda mer kjørbar motor, med mye raskere spool enn T34.63. Hart plenum og en BD10 på innsug kombinert med mild porting. 7,8:1 komp. Denne fås ikke med twin scroll før 0,80 A/R T4 flens, noe jeg mener blir altfor stort og tregt for ditt bruk. Hvilken Haltech vurderer du? Elite?
  14. For en liten eske med drev koster det ikke stort mer enn 1500,- totalt i frakt. Med oppgraderte synkringer kan man bruke vanlig AFT Dexron 3, enten mineral eller syntetisk - det spørs på bruken. Det er de originale synkringene som krever den spesielle olja fra GM for å klare å bremse girene skikkelig. TKOene er designet for denne oljen. Folk prøver ATF, og får elendig resultat.. Man sparer fort inn kostnaden ved å bytte til oppgraderte synkringer, ettersom man slipper å bruke den latterlig dyre syncromesh-olja fra GM. Bare olja koster rundt 600kr/litern her i landet, og man trenger 2,8 liter per oljeskift.
×
×
  • Create New...