Jump to content

armani

Gjest
  • Posts

    2716
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    -----
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

7849 profile views

armani's Achievements

Ford RS

Ford RS (6/6)

  1. Spørs på tilstand og hva du selger for det, hehe. Kan du sende meg en melding? Enten PM eller på tlf: 92434378 Mvh Andreas
  2. armani

    Manifold

    Hvis du ser på den jeg la ved så har den "vanlig" gjenga hull til IAT sensor. Virker som din er modifisert. Usikker på hvilken motor de ble levert med, men er ikke ukjent at det ble endret litt i støpen her og der oppgjennom åra.
  3. armani

    Manifold

    Fant en annen en lik din:
  4. armani

    Manifold

    ? Ser ut som en standard 4x4 manifold? Kanskje IAT-hullet er borra opp til en annen type (og derfor mye pakningsdrit der), men ellers er den vel lik.
  5. Helt enig! Poenget er at det bør etableres en form for standardisering av dokumentene som fremlegges. Jo, det er akkurat det som er poenget. Belastningen motoren utsettes for endres ved de ulike metodene, uten at dette kommer frem av dokumentasjonen. Blir som å bremse i 1. gir og 5. gir uten å nevne dette.
  6. Skjønte ikke hva du var uenig i. Poenget mitt er at det bør komme tydeligere frem hva som er brukt slik at det er mulig å sammenligne testresultater fra benk til benk, spec til spec. Jeg er forøvrig helt enig i hva du skriver.
  7. Jeg syns det er vanskelig å gjøre vurderinger ene eller andre veien, når det brukes sveip og hold-metodikk om hverandre. Det bør standardiseres slik at det tydelig fremgår av papirene hva som er brukt. Slik papirene presenteres nå, står det ingenting om dette. Det er lett å nå 2,5 bar på 4000 når man holder igjen motoren. Blir som å kjøre i motbakke og har all verdens med tid til å få ting til å spoole. Og så bruker man dét til å sammenligne mot et sveip (andre papirer), der tregheten i motoren virkelig kommer til syne. Eksempelvis; i videoen din Kristian ser man tydelig at det holdes igjen, 450rpm/s eller hva det nå er. I mine øyne er slik "hold"-opplegg godt for å stressteste motoren, men det gir et feil bilde av virkeligheten i en rett linje, på flata.
  8. Kjøper sprukne 200 blokker, rundt bolthull eller sprukne sylindervegger. Gi en lyd dersom du har. 92434378 Mvh Andreas
  9. Hehe, jeg poster nå litt mens jeg holder på :-) Andreas
  10. Disse kan du bruke foran og bak, bak krever det at du bygger om tårnene og bruker wrc-krybbe etc.
  11. 2 stk nye CNC-maskinerte WRC hubber til Cosworth selges. Komplett med lager-retainer. Disse passer originale WRC-lagre med støvtetninger. Hubbene er frest ut av et stykke 6082-T651 aluminiumsblokk, og er over dobbelt så sterke som de originale støpte hubbene. Sprekker ikke ned mot braketten slik de originale gjerne gjør. Har flere liggende dersom du trenger 4 f.eks. Kan leveres ferdig anodisert i farge etter ønske. 8000kr for 2 stk. Befinner seg i Ski i Akershus 92434378 Andreas
  12. Jeg skrev ikke noe om noe bolter..
  13. Har sett mye rart, og de skivene jeg har best erfaring med er NK fra KCL. De er zink-belagt som gjør at de holder veldig lenge før de ruster. Skift klosser når du skifter skiver, det koster jo bare noen hundrelapper ekstra.. Husk monteringssett så du slipper å bruke opp det gamle dritet som garantert knekker ved første forsøk på demontering.
  14. Man får nå leieflasker fra gassautomater rundt omkring vesentlig rimeligere enn tidligere. Her får man også byttet hele døgnet, så man slipper latterlige åpningstider hos utsalg. Det er jo gjerne kl 23 på kvelden før et stevne man går tom for gass. https://www.gassautomat.no/industrigass Andreas
×
×
  • Create New...