RsMuffe Posted April 18, 2004 Share Posted April 18, 2004 skal det sitte pakning mellom turbo og eksos-manifold? på min så er det ikke noe der. mvh Rsmuffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
WingDude Posted April 18, 2004 Share Posted April 18, 2004 Er ikke noe pakning der nei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted April 18, 2004 Author Share Posted April 18, 2004 takk for svar... er lettet. da må det være noe annet galt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 18, 2004 Share Posted April 18, 2004 Hva er galt? x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted April 18, 2004 Author Share Posted April 18, 2004 Hva er galt? at maks turbo-trykk kommer ikke før på 4000 omdr. og da lader den 0,6 bar.....fra ca. 1500 omdr til 4000 omdr. så lader den 0,3 bar.. og annet problem jeg har. er at når jeg dra på starter (kald motor) så går den greit rundt.. men når jeg var ute å kjørte og skylle fylle bensin og dra på starter(varm motor) så gikk den så vidt rundt og jeg greide å startet og denne feilen er der hele tiden... mvh Rsmuffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 18, 2004 Share Posted April 18, 2004 Lader den gradvis mer opptil 0.3 og stopper der, for og så hoppe opp til 0.6bar på 4000 RPM? Gjelder dette alle gir? I 1. og 2. vil den nok ikke lade fullt før ved 4000 RPM. Kan være varmen som tar knekken på noe i startern. Eller batteriet som ikke lades skikkelig og blir svakt på visse tidspunkt. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 høres ut som de samme problemene jeg trøbler litt med. har fått beskjed om å bytte allt av vakum slanger, og actuator. når det gjelder starteren så tror jeg nok den begynner å ta kvelden. Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Starteren holder jo til i et hett nabolag, så den kan nok begynne å bli sliten ja. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 egentlig er det en utrolig dumt plassert turbo på rs turbo. den sitter jo veldig trangt til. både starter dynamo og radiator står jo helt klint inntil. Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 når du får maks ladetrykk, begynner nåla i turbotrykks klokka å hoppe frem og tilbake eller?? Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 Hva er galt?at maks turbo-trykk kommer ikke før på 4000 omdr. og da lader den 0,6 bar.....fra ca. 1500 omdr til 4000 omdr. så lader den 0,3 bar.. og annet problem jeg har. er at når jeg dra på starter (kald motor) så går den greit rundt.. men når jeg var ute å kjørte og skylle fylle bensin og dra på starter(varm motor) så gikk den så vidt rundt og jeg greide å startet og denne feilen er der hele tiden... mvh Rsmuffe En kopis av meg har samme problemet med sinn opel manta gte når han skal starte på var motor.. etter han satt i 2,2 rekord motor.. tror rett og slett det blir formye kompresjon på varm mortor(stemplene utvider seg ved høy varme) Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle) BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)BMW 523i e39 (Brukstralle) Link to comment Share on other sites More sharing options...
alibaba Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 For mye kompresjon i en motor vil nok ikke yte noe særlig motstand for en kraftig elmotor som er giret kanskje kraftig. Problemet hans er at starter er svak. Enten en ødelagt starter eller svakt batteri vil forårskae dette. x - RS Turbo S2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOCUS Posted April 19, 2004 Share Posted April 19, 2004 tror rett og slett det blir formye kompresjon på varm mortor(stemplene utvider seg ved høy varme) tror nok det kan være en årsak til at en del av rs turbo motorene går er det at det blir for varmt, at man tar toppen til slutt Blue Oval Racer07 Mondeo Tdci Titanium Stv Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted April 19, 2004 Author Share Posted April 19, 2004 når du får maks ladetrykk, begynner nåla i turbotrykks klokka å hoppe frem og tilbake eller?? jeg får 0.6 bar ved 4000 tusen.. og så hopper den til 0.7 et hundredel..og er tilbake på 0,6 bar.... ved maks.. og dette her gjelder i 3,4 og 5 gir... 1 og 2 husker jeg ikke... en stund siden jeg har kjørt den. pga. rustsveising... går greit når jeg får 0,6 bar ladetrykk forresten...... jeg får bytte starter før jeg monterer motoren i vogna igjen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurbo Posted April 25, 2004 Share Posted April 25, 2004 Vil nok si at det er dårlig actuator på bilen som gjør at trykket veksler, ang starteren har du varmeskjoldet på?. "En kopis av meg har samme problemet med sinn opel manta gte når han skal starte på var motor.. etter han satt i 2,2 rekord motor.. tror rett og slett det blir formye kompresjon på varm mortor(stemplene utvider seg ved høy varme)" Javel, er stemplene i en opel laget av lettmetall eller no slikt? 88' Escort Rs Turbo 86' Escort Rs Turbo -x- I couldn't repair my brakes, so I made the horn louder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tombra Posted April 25, 2004 Share Posted April 25, 2004 Det er normalt at turbotrykket går litt tilbakke etter å ha nådd maks ladetrykk. Ang stempler så blir jo ikke stemplene helt runde før de har normal arbeidstemp, men det bør normalt sett ikke ha innirkning på start av motoren. Escort RS Turbo Mondeo 4x4 Capri MK3 GT4 Pajero 4x4 Dynapac F141 6WD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now