Guest rc51 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 (edited) hei! jeg har fått tak i ny høyre drivaksel foran til cossi'n min, eneste problemet er at den ikke har spor til låseringen som skal sitte inne i diffen. er det noen som har lignende aksel på bilen?? funker det i lengden, eller går det til helvete?? Edited April 25, 2006 by rc51
morty999 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 du har vell fått tak i en fra xr4x4 da.. den er det ikke noe spor i.. og den er litt lengre og funker vist bedre enn orc cossie 4x4 aksel..
Guest rc51 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 [nei den er ikke så lang som en xr4x4 aksel heller, den er nesten nøyaktig like lang som den som satt der. har montert og prøvekjørt, det virker som det funker som det skal men jeg er litt for at den gå galt når jeg skal ut og leke.
Mark1 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 [nei den er ikke så lang som en xr4x4 aksel heller, den er nesten nøyaktig like lang som den som satt der. har montert og prøvekjørt, det virker som det funker som det skal men jeg er litt for at den gå galt når jeg skal ut og leke. Er du helt sikker på dette?Xr4x4 akselene har ihvertfall ikke spor, og er rimelig sikker på at alle cossi drivakslene har spor.kan jo hende det satt en xr4x4 aksel der fra før? WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest rc51 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 den akselen som satt i bilen hadde spor jeg har fått tak i ny høyre drivaksel foran til cossi'n min, eneste problemet er at den ikke har spor til låseringen som skal sitte inne i diffen. er det noen som har lignende aksel på bilen?? funker det i lengden, eller går det til helvete??
Guest Kevin Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 Drivakslen er 16mm det stemmer. Prøve å montere en slik på min 4*4. Dette var et eveig slit og gikk rett og slett for å bare bruke den gamle akselen og byttet bare over den ytre knuten da det var denne som var gåen.Men hvordan er det dere får på den akselen som er lenger da?Hvorfor byttet du?Du kan jo bare bruke det gamle "huset til akselen,den delen som skal inn i diffen lissom...
Mark1 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 den akselen som satt i bilen hadde sporjeg har fått tak i ny høyre drivaksel foran til cossi'n min, eneste problemet er at den ikke har spor til låseringen som skal sitte inne i diffen. er det noen som har lignende aksel på bilen?? funker det i lengden, eller går det til helvete?? har kjørt ett par turer etter jeg bytta til xr4x4 drivaksel (uten spor) og det har da holdt...problemet med disse er om du har dårlige motorfester og holder fullt pådrag og du bunner demperen da sklir den jo ut, men siden den er 1.6cm lengre så skal det litt mere til før dette skjer, kan ikke skjønne at du skal klare å dra den såpass langt ut at du ødelegger splinsen i diffen.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest rc51 Posted April 22, 2006 Posted April 22, 2006 (edited) det gamle indre drivleddet så ut som om det var sprengt, det ristet som f...... i bilen men da skal jeg prøve å unngå fullt pådrag, stor dump og slitt motorfeste samtidig. satser på at det går bra. det kan jo hende unicardan kan dreie et spor til meg i den nye. Edited April 22, 2006 by rc51
Guest rs-auto Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 bare å lage spor selv det.har gjort det mange ganger. ikke no prob
Guest Alexander P Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Har kjørt uten det låseklipset inni diffen, mye hard/banekjøring og aldri hatt problemer med det. Da med Vibratech motorfester.
Guest rc51 Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Har kjørt uten det låseklipset inni diffen, mye hard/banekjøring og aldri hatt problemer med det. Da med Vibratech motorfester. dette høres meget betryggende ut, nå kan jeg gi full gass uten å være nærvøs for vareopptelling i diffen
bige Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 (edited) dette høres meget betryggende ut, nå kan jeg gi full gass uten å være nærvøs for vareopptelling i diffen Jeg har også den lange akslene UTEN låse ring inne i diffen . Tror fremdeles du kan få vare opptelling inne i difen . da det er som regel i leddet den detter ut - gjør vei i vellinga . I diffen er det som regel slakken mellom kronhj og pinjong som er problemet ......... Edited April 24, 2006 by bige
Guest rc51 Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 heii dag fikk jeg faktisk tak i en ny aksel med låsespor, levrandøren hadde to på lager og den andre hadde spor.så da stikker jeg innom der og bytter den i dag chippet fungerte foressten kjempebra!!! takker for mange gode innspill!! nå er det full gass Jeg har også den lange akslene UTEN låse ring inne i diffen . Tror fremdeles du kan få vare opptelling inne i difen . da det er som regel i leddet den detter ut - gjør vei i vellinga . I diffen er det som regel slakken mellom kronhj og pinjong som er problemet .........
Guest Alexander P Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Med Quaife ATB diff er det ikke mulig å få på plass noe klips uansett!
Fakeworth Posted April 24, 2006 Posted April 24, 2006 Doch 4x4 har ikke klips mener jeg og er samme lengde.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now